Papua Nya Guinea

Bussresa

Hej, eftersom jag har tillgang till internet er det lika bra att passa po. Fron Port Moresby po Papau New Guinea (PNG), floeg jag till Lae po oestkusten der det var festival.Jag blev hemtad po flygplatsen meden bepansrad jeep so jag undrade hur farligt det var der. 150 till 200 olika stammar visade

Bo Hellström
Bossehell i Papau/Indonesien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Foersta anhalten

Hej alla, nu har jag varit her nogra dagar men det er problem med forbindelse till Sverige. Mobilen fungerar inte,s o jag har kopt ett PNG SIM-kort.Men jag har sent ett antal SMS men inte fott nogra svar. So foermodligen fungerarinte det heller Och ner jag skall logga in po internet har mitt minne

Bo Hellström
Bossehell i Papau/Indonesien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Papua nya guinea

Vårt första försenade flyg var från Manila till Port moresby. Var ganska uppenbart att det skulle vara försenat då det inte stod vid gaten när det skulle avgått. Försökte fråga en av värdinnorna där men hon log och sade "Dont worry it will be here soon". 2 timmar senare lyfte vi, då

En dag for mycket i PNG

Ja vad har egentligen hant sedan sist. Vi har tuggat sugarcane, dodat kackerlackor, svurit over standarden pa motellet, eller bristen pa standarden ska jag kanske saga, akt pa annu en utflykt och atit mat vi garna skulle sluppit ata. Sista dagen i Mt Hagen akte vi en lang bit till staden Kundiawa

Mt Hagen (eller i Vildingarnas Land)
måndag 29 oktober 2012 - Mount Hagen, Western Highlands, Papua Nya Guinea

For en vecka sedan flog vi upp till Mount Hagen som ligger i hoglandet I Papua Nya Guinea. Det var har Sven och Marianne en gang bodde och det ar aven har Yuticas kommer ifran. Vi kan efter den här veckan konstatera att det inte hade blivit mycket av var vistelse utan dem. Sven är en jätte

Fortsatt spackat schema i Port Moresby

Tva hela dagar I Port Moresby kanns som en evighet. De har skjutsat runt pa oss och vi har vantat pa dem. Igar ville Sven besoka ett Bible College vilket kandes halvkul. Det blev dock helkul. Vi overraskade tydligen dem och de blev overfortjusta av besok av “Pastor Sven and his team”. Vi

I ett helt annat land

Igar flög vi till Port Moresby från Brisbane, en resa på cirka 3 timmar. Sedan vi landande har schemat varit späckat. Yuticas förser oss med bilar och chaufför och vi är aldrig ensamma. Tur är nog det då vi förstått att det är väldigt farligt pa sina håll. Vi får till exempel inte

Louisiaderna, PNG
onsdag 24 augusti 2011 - Hummock Island, Papua Nya Guinea

I Louisiaderna lever man ett primitivt liv. Religion och häxkonst betyder mycket. Det som utbildade människor har vetenskapliga förklaringar till söker man orsak hos gudarna istället. Man odlar all sin mat. Vid första anblicken ser det ut som djungel, men det är trädgårdar där allt går

Bakbrus Of Sweden
Bakbrusofsweden i Jorden runt segling
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Day 72
tisdag 9 augusti 2011 - Kimbe, West New Britain, Papua Nya Guinea

Jag vaknade lite innan klockan ringde imorse av att ryggen kliade något helt otroligt. Tydligen så har jag blivit täckt med myggbett på hela ryggen och har även fått en massa på resten av kroppen, när jag var vid den varma floden och badade igår. Jag trodde inte att myggen skulle sticka

Maria Edwards
MillaGella i Jorden Runt
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Day 70 + 71 - forts.
måndag 8 augusti 2011 - Kimbe, West New Britain, Papua Nya Guinea

forts. Idag har jag och Cody varit vid en varm flod i närheten och smort in oss i mineralrik lera. Det var hans sista dag här idag och vi hade båda tänkt att åka på denna tur utan att vi visste vad den andra hade planerat. Dem har inga turer från Queens Head där han bor eftersom det bara

Maria Edwards
MillaGella i Jorden Runt
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Papau/Indonesien

Papau/Indonesien

4 oktober 2014 - 24 november 2014

Med flyg till Port Moresby på Papau Nya Guinea och med diverse färdmedel ta mig till Jakarta i Indonesien för hemfärd

5 x SKÖLD ANDRA SIDAN JORDEN

5 x SKÖLD ANDRA SIDAN JORDEN

13 oktober 2012 - 4 november 2012

Följ Ulla, Christer, Maria, Lena och Everts resa till kängurus, kannibaler och missionärer. Under tre veckor besöker vi Australien och Papua Nya Guinea för att hälsa på gamla vänner (och förhoppningsvis även få lite nya vänner), tina upp själen under värmande sol och bara njuta av fantastisk natur och lite äventyr.

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).

Jorden Runt

Landet som Gud glömde

PNG take two.

PNG take two.

13 januari 2009 - 29 januari 2009

So back in PNG at Frieda base camp for 2 weeks of field work, both water quality, fishing and hydroacoustics this time. Not a bad place at all to be sent back to, amzingly beautiful.

327
321