National Capital District

Bussresa

Hej, eftersom jag har tillgang till internet er det lika bra att passa po. Fron Port Moresby po Papau New Guinea (PNG), floeg jag till Lae po oestkusten der det var festival.Jag blev hemtad po flygplatsen meden bepansrad jeep so jag undrade hur farligt det var der. 150 till 200 olika stammar visade

Bo Hellström
Bossehell i Papau/Indonesien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Foersta anhalten

Hej alla, nu har jag varit her nogra dagar men det er problem med forbindelse till Sverige. Mobilen fungerar inte,s o jag har kopt ett PNG SIM-kort.Men jag har sent ett antal SMS men inte fott nogra svar. So foermodligen fungerarinte det heller Och ner jag skall logga in po internet har mitt minne

Bo Hellström
Bossehell i Papau/Indonesien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Papua nya guinea

Vårt första försenade flyg var från Manila till Port moresby. Var ganska uppenbart att det skulle vara försenat då det inte stod vid gaten när det skulle avgått. Försökte fråga en av värdinnorna där men hon log och sade "Dont worry it will be here soon". 2 timmar senare lyfte vi, då

En dag for mycket i PNG

Ja vad har egentligen hant sedan sist. Vi har tuggat sugarcane, dodat kackerlackor, svurit over standarden pa motellet, eller bristen pa standarden ska jag kanske saga, akt pa annu en utflykt och atit mat vi garna skulle sluppit ata. Sista dagen i Mt Hagen akte vi en lang bit till staden Kundiawa

Fortsatt spackat schema i Port Moresby

Tva hela dagar I Port Moresby kanns som en evighet. De har skjutsat runt pa oss och vi har vantat pa dem. Igar ville Sven besoka ett Bible College vilket kandes halvkul. Det blev dock helkul. Vi overraskade tydligen dem och de blev overfortjusta av besok av “Pastor Sven and his team”. Vi

I ett helt annat land

Igar flög vi till Port Moresby från Brisbane, en resa på cirka 3 timmar. Sedan vi landande har schemat varit späckat. Yuticas förser oss med bilar och chaufför och vi är aldrig ensamma. Tur är nog det då vi förstått att det är väldigt farligt pa sina håll. Vi får till exempel inte

Papua Nya Guinea

Nu har vi varit 2 dagar på Papua Nya Guinea. Kollat in stan, dvs de 2 % av stan som man rekommenderas besöka. Resten ska undvikas. 3 SP krävs för att man ska ge sig ut på promenad, se bilder. Vi önskar idag 27 feb GRATTIS till kusin Ann som fyller 50 år !!!! Imorron drar vi till

Anders Håkansson
AHAK i Hasse&Anders i Söderhavet
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Nallebjornarnas land

Hej! Nu har vi landat i Port Moresby... och vi har det bra, vi bor pa ett medel hotel pa ett valdigt sakert omrade. Vi har pool for forsta gangen och har gatt runt lite har runt omkring. Papuanerna ar jatte stora och har stora nasor och stora magar jag tycker dom liknar nallebjornar. Dom flesta

Adam Olofsson
Citrus_jam i Taick Hai!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dag 11 – Madang, Port Moresby, Sydney

Dag 11 – Madang, Port Moresby, Sydney Sista dagen i detta galna land vaknade jag med stor lättnad över att jag jag skulle åka hem. Förhoppningen om att allt skulle gå bra de sista timmarna i landet spräcktes på bara några minuter. Bussen till flygplatsen var 20 min försenad och sedan

Mz
MZ i Papua New Guinea
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag 1 - Landar, Lyx Hotelet

Dag 1 Landade i huvudstaden Port Moresby men det känndes som man landat i landet som Gud glömde. Civilisationen känndes långt borta fast man var omgiven av flyplan och på en flygplats. Utanför gick folk omkring barfota, satt mitt på gångvägen eller bara hängde i en klunga och tuggade

Mz
MZ i Papua New Guinea
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Papau/Indonesien

Papau/Indonesien

4 oktober 2014 - 24 november 2014

Med flyg till Port Moresby på Papau Nya Guinea och med diverse färdmedel ta mig till Jakarta i Indonesien för hemfärd

5 x SKÖLD ANDRA SIDAN JORDEN

5 x SKÖLD ANDRA SIDAN JORDEN

13 oktober 2012 - 4 november 2012

Följ Ulla, Christer, Maria, Lena och Everts resa till kängurus, kannibaler och missionärer. Under tre veckor besöker vi Australien och Papua Nya Guinea för att hälsa på gamla vänner (och förhoppningsvis även få lite nya vänner), tina upp själen under värmande sol och bara njuta av fantastisk natur och lite äventyr.

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).

Hasse&Anders i Söderhavet

Landet som Gud glömde

PNG take two.

PNG take two.

13 januari 2009 - 29 januari 2009

So back in PNG at Frieda base camp for 2 weeks of field work, both water quality, fishing and hydroacoustics this time. Not a bad place at all to be sent back to, amzingly beautiful.

PNG take 2

PNG take 2

13 januari 2009 - 29 januari 2009

Tillbaka till PNG med jobbet i 2 veckor, en vecka av vatten prover och en av fiskande och hydroacoustics.

Australien

Australien

20 februari 2009 - 13 mars 2009

Henke, jag och Peter ska åker 'down-under' för att följa i James Cooks kölvatten.

1 oktober 2008 - 6 oktober 2008

absolutely wild, stone age!

350
345