Limalyx
måndag 1 juli 2019 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi som sagt lämnat det mycket njutbara strandlivet i Mancora. Livet i Lima för oss präglas av ännu en njutbar känsla - lyx. Efter billiga men oftast mycket goda luncher på enkla restauranger och boende under enklare former bor vi nu på ett hippt nybyggt Marriott-hotell. De rullar tom

Dags för reflektion
söndag 30 juni 2019 - Lima, Callao, Peru

Imorgon åker vi hem efter 2 månader på resande fot. Så dags att reflektera! (Som jag, Bengt, gillar) Vi har haft det underbart, sett otroligt häftiga platser och djur och lärt oss en massa saker om länderna, platserna, folket och oss själva. Men allt har inte varit som vi trodde innan vi

Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Machu picchu - Foton!
torsdag 13 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu är vi i Cusco och har bra Internet igen. Här kommer lite bilder från gårdagens Machu Picchu-dag. Notera toppen som både jag och Teo pekar ut och bilden på Machu Picchu från toppen.

Machu Picchu - Berget!
onsdag 12 juni 2019 - Aguas Calientes, Peru

Jag börjar skriva det här medan jag hänger med Olle på den lokala fotbollsplanen i Aguas Calientes, Olle hittade några som spelade fotboll på torget och fick hänga med dem hit. Här pågår 4 matcher samtidigt, varav en är volleybollmatch. Det verkar som om fotbollsplanen är dit man går

Mot Peru!
söndag 9 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej saknade vänner!Nu befinner vi oss i Cusco för (välbehövlig) acklimatisering. Det är påtagligt kyligare här och den höga höjden 3500 m gör oss yra och flåsiga. Vår reskompisfamilj besökte sjukhuset x 2 häromdagen och två av barnen konstaterades ha öroninflammation. Vi har en

Del 4 - Inkaleden, Cusco och Titicaca
lördag 29 december 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 31 – Idag vaknade jag ganska tidigt och tog mig ner till frukosten på vårt hostel, en helt okej frukost för att inte vara bussfrukost faktiskt. Efter frukosten kom det personal från vår kommande Inkavandring för att ge information. Våra guider verkar bara väldigt trevliga och roliga

Nu blir det äventyr!
tisdag 25 december 2018 - Aguas Calientes, Peru

Nu är det nära, i eftermiddag ska vi äntligen få se Machu Picchu. Det ska bli en upplevelse. Dock vet jag inte längre om det kommer slå allt annat vi har upplevt hitintills. Igår hade vi återigen tur i oturen. Den spänningen är dock lite mer än vad man önskar. Vi skulle lämna Arequipa

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Del 3 - Peru fram till Cusco
fredag 21 december 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 18 – Idag har vi åkt in i Peru med riktning mot Mancora. Vi stannade på vägen så att vi kunde ta ut peruanska soles och för att fika. Några i båt buss, med mig, hade lite bussfest dom var himla kul. Den började 10.37 och höll på till vi var framme typ vid lunch. När matlaget lagade

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Äntligen Sydamerika

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 november 2018 - 24 januari 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Sydamerika 2018

Sydamerika 2018

26 september 2018 - 24 oktober 2018

En resa genom Brasilien, Bolivia och Peru

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Peru och Rio

Peru och Rio