Aguas Calientes

Machu Picchu - Berget!
onsdag 12 juni 2019 - Aguas Calientes, Peru

Jag börjar skriva det här medan jag hänger med Olle på den lokala fotbollsplanen i Aguas Calientes, Olle hittade några som spelade fotboll på torget och fick hänga med dem hit. Här pågår 4 matcher samtidigt, varav en är volleybollmatch. Det verkar som om fotbollsplanen är dit man går

Bengt Hellman
benganb i Familjesemester i Sydamerika
Senast aktiv - från Lima, Callao, Peru
Nu blir det äventyr!
tisdag 25 december 2018 - Aguas Calientes, Peru

Nu är det nära, i eftermiddag ska vi äntligen få se Machu Picchu. Det ska bli en upplevelse. Dock vet jag inte längre om det kommer slå allt annat vi har upplevt hitintills. Igår hade vi återigen tur i oturen. Den spänningen är dock lite mer än vad man önskar. Vi skulle lämna Arequipa

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Dag 3 och 4
fredag 16 november 2018 - Aguas Calientes, Peru

Natt mot torsdag vaknar vi av att det smattrar på tältduken! Klockan 05.30 hade regnet upphört. Efter morgonbesyren var vi på väg igen! Vi hade inte hunnit långt förrän de var dags för regnkläder på! Nu gällde det att vara försiktig bland stenarna. Längs vägen stannar vi då och då

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dag 12-15: Inkaleden och Machu Picchu
fredag 12 oktober 2018 - Aguas Calientes, Peru

Dag 12 börjar med tidig hotellfrukost och 3h busstransport till Piskacucho, Km82, platsen där den klassiska 4-dagarsvandringen börjar. Väl i Piskacucho vid 10 bläcket piskade vinden i ansiktet och himlen öppnade sig och bjöd på väta i mängder. Vandringen dag 12 var 12km platt terräng,

Magiskt
torsdag 11 oktober 2018 - Aguas Calientes, Peru

Där alla hotell och restauranger ligger är nere i en dal och massor med höga berg runt om. Detta är uppbyggt enbart för turism för Machu Picchu, ligger på ca. 2000 m höjd. När man kollar upp på en bergsvägg fattar man inte hur det ska gå att åka upp med buss dit. 20-30 bussar går

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Inka dag 4
torsdag 22 juni 2017 - Aguas Calientes, Peru

Dag 4 sista dagen.Väckning kl 03:30 och det är kolsvart ute.Idag slipper vi bära sovsäckar och liggunderlag (-3,5kg) då bärarna tar detta med sig till Cusco.Vi packar ihop och går till frukosten.Det är ca 1,5h till solporten men innan vi kan börja vandringen måste vi vänta till 05:30 då

Anders Wernborg
AWG i inka mm.
Inka dag 1
måndag 19 juni 2017 - Aguas Calientes, Peru

-UPPDATERAD-Dag 1Tidig morgon full av forvantan.Straxt fore kl 05:00 star vi redo i receptionen pa varat hotellVi hinner fa i oss en kopp kaffe och en frukostbag i handen.Det ar ytterliggare ca 10 amerikaner som skall ivag pa samma aventyr men med en annan arrangor.Straxt efter kl 5 kommer Ernesto

Anders Wernborg
AWG i inka mm.
I ögonhöjd med molnen
tisdag 25 april 2017 - Aguas Calientes, Peru

Så var det över. Vi besteg Dead Womans pass och tog oss hela vägen till Machu Picchu. Sitter lagom trötta och möra på tåget tillbaka till Ollantaytambo. Det har varit en pers,minst sagt. Helt klart det värsta och mäktigaste jag varit med om i hela mitt liv. Att ta sig 45 km längst

Peru och Inkariket Machu Picchu!
torsdag 20 april 2017 - Aguas Calientes, Peru

Hej Folkens! Befinner oss i Peru, vilket vi gjort det senaste två veckorna. Uppdatering kommer här nedan;Tog oss från Guayaquil i södra Equador till Lima med buss. På grund av regnvädret som drabbat Perus kuststräcka tog resan 40 H. Trasiga broar,översvämmade vägar och väldigt sargade

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Bergamo, Lombardiet, Italien
MACHU PICCHU
tisdag 28 mars 2017 - Aguas Calientes, Peru

Inka Leden och Machu PicchuMachu Picchu Går det ens att beskriva? Nej inte riktigt, men jag kan säga att det antagligen var en av de tuffaste grejerna vi gjort men även det absolut vackraste och häftigaste. Vi gick den äkta inkaleden på 45 km genom hjärtat av de vackra Anderna i Peru. "5

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Äntligen Sydamerika

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Sydamerika 2018

Sista kontinenten

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Vanessa Öhrström
nessaliten