Callao

Dag 4
söndag 14 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Sista dagen i Lima innan vi drar till Cusco. Har varit lungt. flanerat runt pa ett stort varuhus 5våningar. Fikat.I går gjorde vi våran första äventyr till Nasca linjer. Förväntnigarna var stora. För min del blev det en nanna tripp. På vägen dit så kände jag att min mage inte villa

Anders Dehlbom
Kroken60 i Tour the Top 2
Saekert resesaellskap!
torsdag 11 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Alla flygtider och anslutningar fungerade bra. Det som verkade först vara gott om tid mellan de olika flygen, blev precis det vi behövde innan nästa avgång. Det berodde bl.a. på avstånd mellan de olika terminalerna. T.ex. så fick vi åka tåg "Skytrain" i Dallas! Hade vi åkt samma

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Copacabana, Puno, Peru
Weekend i Lima
söndag 7 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Tiden har gått fort! Nu är det redan dags för oss att åka vidare. Tyvärr har det varit mulet och småkallt så det blev inget bad i havet men vi har haft det bra ändå. Lite snopet att alla butiker och restauranger har varit belagda med alkoholförbud hela helgen (slutar måndag kl 8 som

hazel56 i Peru-Bolivia
Framme i Peru
lördag 6 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Efter en lååång flygresa möttes Ted och jag äntligen på Limas flygplats. Lite strul innan vi hittade varann men sen var det bara att sätta sig i vår förbokade transfer till hotellet. Suveränt med egen bil T/R för ca 380 kr😊 Det tog en timme enkel väg. Rideways heter företaget. Kan

hazel56 i Peru-Bolivia
tisdag 24 oktober 2017 - Lima, Callao, Lima, Peru

Finally in Lima. Long day and breakfast in 5 h. Time to sleep!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Inkaleden
onsdag 27 september 2017 - Lima, Callao, Lima, Peru

Vi tog oss från La Paz till Cusco via Copacabana och Puno. Bussbolaget vi använde oss av var Bolivia Hop som har en turistservice där de hjälper till vid gränskontrollen samt ordnar med utflykter på de olika resmålen. I Copacabana hade vi tex bokat en båttur ut till solens ö "Isla del sol"

mikals
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Hejdå Peru
måndag 17 april 2017 - Lima, Callao, Peru

Sista veckan här i Peru har gått så otroligt fort! Nu är jag på mitt hostel i Lima och imorgon väntar flyget tillbaka till Sverige. Denna veckan har jag tillbringat mestadels i norra Peru, närmare bestämt "byn" Chulucanas. Jag landade sent i lördags kväll. På söndagen var vi i kyrkan

En månad i landet
söndag 12 oktober 2014 - Callao, Peru

Jag vet att en bild säger mer än 1000 ord, men som ni märker så föredrar jag att skriva 1000 ord framför att ladda upp bilder. Det tar så hemskt lång tid. Jag ska försöka bättra mig. Efter en månad här i landet börjar vi känna oss ganska mycket som peruaner. Samuel kommunicerar

Fler turister i Callao
torsdag 9 oktober 2014 - Callao, Peru

Så hade vi fyra dagar med mamma, pappa och Penny på besök. De landade i lördags kväll och lördagen var ganska tråkig. Patricia hade kycklinglunch till försäljning och stod i köket och stekte kyckling mest hela dagen vartefter folk kom och vissa gick hem också men inte alla. Vi försökte

Nu är våren kommen...
onsdag 1 oktober 2014 - Callao, Peru

Samuel älskar att åka buss och taxi. De små mini-bussarna kallar han för båtar. Fråga mig inte varför men han har ju livlig fantasi den pojken. Han har ritat en väldigt fin buss med två våningar som han hängde på kylskåpet. Claudia ritade också nåt som hon ville hänga på

Peru-Bolivia

Peru-Bolivia

5 oktober 2018 - 21 oktober 2018

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

31 mars 2017 - 18 april 2017

I slutet av mars åker jag till Peru för att dels vandra Inkaleden samt besöka en kompis till mig som jobbar som missionär uppe i norra Peru.

Peru 2014

Peru 2014

12 september 2014 - 25 oktober 2014

Vi hälsar på släkten igen. Första gången för Claudia i Peru.

Äventyr i Callao

Äventyr i Callao

21 januari 2013 - 22 maj 2013

Den 17 januari 2009 lämnade jag Sverige för att jobba som au pair på Guernsey under ett halvår. Det var ett äventyr från vilket jag har många fantastiska minnen och erfarenheter. Nu, fyra år och 4 dagar senare, är det dags för ett nytt äventyr i ett annat land och en annan kultur. Destinationen för den här resan är Callao i Peru där jag kommer att tillbringa de kommande fyra månaderna. Jag kommer att bo hos goda vänner och hjälpa till med undervisningen på en skola. Jag ser fram emot att lära känna nya människor och en ny kultur och jag hoppas att jag snabbt ska förbättra min knappa spanska!

Lima 2011

Lima 2011

18 januari 2011 - 20 februari 2011

Vi åker nu tillbaka till Peru för att återse släkten och för att presentera Samuel för första gången. Dessutom finns några nytillskott i släkten där nere som vi såklart längtar efter att träffa.

Praktik!

Praktik!

5 juni 2009 - 8 augusti 2009

Praktik på bilbåt lite jorden runt! =)

Jul i Peru

Jul i Peru

21 december 2007 - 19 januari 2008

Nu är det dags att åka tillbaka till Peru och Lima och denhär gången kommer vi att fira jul och nyår där.

Torleif Jansson
Totto56