Lima

måndag 5 november 2018 - Lima, Callao, Peru

Nu på väg till Paracas

Sista dan
söndag 21 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi en halv dag här i Lima innan det är dags att bege sej till flygplatsen. Så det blev en fyra timmars guidad rundtur med buss. Och det var en riktigt go idé, för stan är så himla stor så man hinner inte så mycket mär man går.   Vi var nere i Barannco, väldigt mysig stadsdel

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Dag 4
söndag 14 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Sista dagen i Lima innan vi drar till Cusco. Har varit lungt. flanerat runt pa ett stort varuhus 5våningar. Fikat.I går gjorde vi våran första äventyr till Nasca linjer. Förväntnigarna var stora. För min del blev det en nanna tripp. På vägen dit så kände jag att min mage inte villa

Anders Dehlbom
Kroken60 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från La Paz, Bolivia
Saekert resesaellskap!
torsdag 11 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Alla flygtider och anslutningar fungerade bra. Det som verkade först vara gott om tid mellan de olika flygen, blev precis det vi behövde innan nästa avgång. Det berodde bl.a. på avstånd mellan de olika terminalerna. T.ex. så fick vi åka tåg "Skytrain" i Dallas! Hade vi åkt samma

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Weekend i Lima
söndag 7 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Tiden har gått fort! Nu är det redan dags för oss att åka vidare. Tyvärr har det varit mulet och småkallt så det blev inget bad i havet men vi har haft det bra ändå. Lite snopet att alla butiker och restauranger har varit belagda med alkoholförbud hela helgen (slutar måndag kl 8 som

hazel56 i Peru-Bolivia
Framme i Peru
lördag 6 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Efter en lååång flygresa möttes Ted och jag äntligen på Limas flygplats. Lite strul innan vi hittade varann men sen var det bara att sätta sig i vår förbokade transfer till hotellet. Suveränt med egen bil T/R för ca 380 kr😊 Det tog en timme enkel väg. Rideways heter företaget. Kan

hazel56 i Peru-Bolivia
tisdag 24 oktober 2017 - Lima, Callao, Lima, Peru

Finally in Lima. Long day and breakfast in 5 h. Time to sleep!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Inkaleden
onsdag 27 september 2017 - Lima, Callao, Lima, Peru

Vi tog oss från La Paz till Cusco via Copacabana och Puno. Bussbolaget vi använde oss av var Bolivia Hop som har en turistservice där de hjälper till vid gränskontrollen samt ordnar med utflykter på de olika resmålen. I Copacabana hade vi tex bokat en båttur ut till solens ö "Isla del sol"

Hejdå Peru
måndag 17 april 2017 - Lima, Callao, Peru

Sista veckan här i Peru har gått så otroligt fort! Nu är jag på mitt hostel i Lima och imorgon väntar flyget tillbaka till Sverige. Denna veckan har jag tillbringat mestadels i norra Peru, närmare bestämt "byn" Chulucanas. Jag landade sent i lördags kväll. På söndagen var vi i kyrkan

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Peru-Bolivia

Peru-Bolivia

5 oktober 2018 - 21 oktober 2018

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

31 mars 2017 - 18 april 2017

I slutet av mars åker jag till Peru för att dels vandra Inkaleden samt besöka en kompis till mig som jobbar som missionär uppe i norra Peru.

Torleif Jansson
Totto56