Lima Region

Stadstur, park och fried cuy
söndag 1 juli 2018 - Lima Region, Peru

Imorse blev vi hämtade för att göra en stadstur. Vi besökte olika byggnader, kyrkor, katakomber och ett  museum med mumier. Efteråt gick vi till en stor park vid havet. Kvällen avslutade vi med att äta fried cuy ( marsvin ) Inte mycket mat med tanke på att en portion kostade 200 kr.

Goodbye Mexico
tisdag 24 oktober 2017 - Lima Region, Peru

So, our time in Mexico is up. I am sure that we will return someday, Here is a small summary of what we will remeber most!Best day: 21st of October We started the day early, worried about the thunder. But were we going to be brave enough to scuba dive? Guess what? We were. Scuba divining first in

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Första dagen på semestern!
torsdag 7 september 2017 - Lima Region, Peru

Första och enda dagen i Lima började med att vi kom till flygplatsen ca halv två på natten så vi tog oss snabbt till hotellet för några timmars välbehövlig sömn 😜 sedan blev det frukost på rummet och lite mer vila innan vi tog oss ut på stan. Vi började precis där vi bor vid det

Första dagen på semestern!
torsdag 7 september 2017 - Lima Region, Peru

anhalt nr 1
tisdag 20 december 2016 - Lima Region, Peru

Ska snart ata frukost. Har sovit en natt i Lima och idag bar det av vidare till Cuscu. Hoippas att vi far vara vaskor idag da de inte kom med planet hit. Lote smolka i bagaren men so far so good anda.

Ella Höglind
hoglindarna i sydamerika
Senast aktiv - från Potosi, Uyuni, Bolivia
Lima
fredag 8 april 2016 - Breña, Lima Region, Peru

Hola! Nu har vi spenderat några dagar i Perus färgstarka huvudstad Lima. Resan har gått smidig, trots att den varit lång med en längre mellanlandning i Rio. Väl framme i Lima tyckte bagagebandet att vi tog så lång tid på oss vid tullen (toalettbesök, alla papper man ska skriva i - sånt

Lima
fredag 11 mars 2016 - Breña, Lima Region, Peru

Limakusten

Janne Pedersen
Evajanne123 i Sydamerika
Senast aktiv - från Strängnäs Ö, Södermanlands län, Sverige
Tiggarna, var är de ?
lördag 13 februari 2016 - Breña, Lima Region, Peru

" Det finns inga främmande länder. det är bara resenärer som är främmande " Vi kom iväg med flyg på onsdag morgon från Rurren, i ett litet 6 platsers flygplan, jag två tyskar och en boliviansk kvinna. Vi var förpriviligerade för att vi hade flygbiljetter, där vi skulle vidare från La

Vecka 2
måndag 14 december 2015 - Breña, Lima Region, Peru

7/12 Startade tidigt för en lång dag i bussen från Banos till gränsen mot Peru. Nattstoppet skulle vara "Bushcamp" någonstans längs vägen. Det blev en bensinmack några mil från gränsen med tillgång till toalett vilket får klassas som "lyx bush ".

Nils-Arne Engsrö
nilsa_13 i Sydamerika Rosa bussar
Senast aktiv - från Kande Beach, Norra regionen, Malawi
Machu Picchu, julklappar och Lima
lördag 14 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

I onsdags var det äntligen dags för resans störta höjdpunkt, Machu Picchu! Eftersom våran tripp dit var lite annorlunda (cykling, linbana och vandring) tog vi på dagen D bussen upp till Machu Picchu redan på morgonen. Vi hade inträde till Machu Picchu mountain så vi bestämde oss för att

Linda Nilsson

Rundresa i Peru och sista dagarna i Rio

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

South America - from Lima to Salta

South America - from Lima to Salta

5 september 2017 - 28 september 2017

From the hike to Machu Picchu to the beach around the Titicaca lake to Atacama salt desert and finishing at the vineyards around Salta on Argentina 😄

sydamerika

sydamerika

19 december 2016 - 24 januari 2017

Sista kontinenten

Peru : Inka trail - Machu Picchu - Lago Titicaca

Peru : Inka trail - Machu Picchu - Lago Titicaca

4 april 2016 - 3 maj 2016

Annica och Cissi upptäcker Sydamerika, en dröm vi båda haft i många år. Följ oss på vår resa genom Peru, vandringen genom Inkaleden till Machu Pichu m.m

Sydamerika

Sydamerika

9 mars 2016 - 2 april 2016

Stocholm-Amsterdam-Peru-Lima-Cusco-MachuPicchu-Amazonas-Lima-Ecuador-Quito-Galapagos-Guayaquil-Amsterdam-Stockholm

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Sydamerika Rosa bussar

Sydamerika Rosa bussar

29 november 2015 - 25 januari 2016

Rosa bussarna Ecuador-Peru-Bolivia-Paraguay-Brasilien med bl.a. vandring på Inkaleden till Machu Picchu, Titicacasjön, saltöknen Salar de Uyuni, Iguaçufallen i Brasilien och Rio de Janeiro med Kristusstatyn och Copacabana.

Peru

Peru

5 november 2015 - 21 november 2015

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

24 oktober 2015 - 18 november 2015

Uppdrag som reseledare för Contour Air!

Vanessa Öhrström
nessaliten