Breña

Lima
fredag 8 april 2016 - Breña, Lima Region, Peru

Hola! Nu har vi spenderat några dagar i Perus färgstarka huvudstad Lima. Resan har gått smidig, trots att den varit lång med en längre mellanlandning i Rio. Väl framme i Lima tyckte bagagebandet att vi tog så lång tid på oss vid tullen (toalettbesök, alla papper man ska skriva i - sånt

Lima
fredag 11 mars 2016 - Breña, Lima Region, Peru

Limakusten

Janne Pedersen
Evajanne123 i Sydamerika
Senast aktiv - från Strängnäs Ö, Södermanlands län, Sverige
Tiggarna, var är de ?
lördag 13 februari 2016 - Breña, Lima Region, Peru

" Det finns inga främmande länder. det är bara resenärer som är främmande " Vi kom iväg med flyg på onsdag morgon från Rurren, i ett litet 6 platsers flygplan, jag två tyskar och en boliviansk kvinna. Vi var förpriviligerade för att vi hade flygbiljetter, där vi skulle vidare från La

Vecka 2
måndag 14 december 2015 - Breña, Lima Region, Peru

7/12 Startade tidigt för en lång dag i bussen från Banos till gränsen mot Peru. Nattstoppet skulle vara "Bushcamp" någonstans längs vägen. Det blev en bensinmack några mil från gränsen med tillgång till toalett vilket får klassas som "lyx bush ".

Nils-Arne Engsrö
nilsa_13 i Sydamerika Rosa bussar
Senast aktiv - från Kande Beach, Norra regionen, Malawi
lördag 14 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

I onsdags var det äntligen dags för resans störta höjdpunkt, Machu Picchu! Eftersom våran tripp dit var lite annorlunda (cykling, linbana och vandring) tog vi på dagen D bussen upp till Machu Picchu redan på morgonen. Vi hade inträde till Machu Picchu mountain så vi bestämde oss för att

Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru
Ett sista äventyr innan hemresan
torsdag 12 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Vi anlitade en privat guide sista dagen i Lima. Klockan 10 tog vi en taxi till Sheraton Hotell där vi skulle möta guiden, det blev en speciell taxifärd, nästan direkt blev vi stoppade av en polis eftersom föraren försökte ta en genväg via en cykelbana. Det var inte populärt, det blev en

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Galapagos
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Peru : Inka trail - Machu Picchu - Lago Titicaca

Peru : Inka trail - Machu Picchu - Lago Titicaca

4 april 2016 - 3 maj 2016

Annica och Cissi upptäcker Sydamerika, en dröm vi båda haft i många år. Följ oss på vår resa genom Peru, vandringen genom Inkaleden till Machu Pichu m.m

Sydamerika

Sydamerika

9 mars 2016 - 2 april 2016

Stocholm-Amsterdam-Peru-Lima-Cusco-MachuPicchu-Amazonas-Lima-Ecuador-Quito-Galapagos-Guayaquil-Amsterdam-Stockholm

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Sydamerika Rosa bussar

Sydamerika Rosa bussar

29 november 2015 - 25 januari 2016

Rosa bussarna Ecuador-Peru-Bolivia-Paraguay-Brasilien med bl.a. vandring på Inkaleden till Machu Picchu, Titicacasjön, saltöknen Salar de Uyuni, Iguaçufallen i Brasilien och Rio de Janeiro med Kristusstatyn och Copacabana.

Peru

Peru

5 november 2015 - 21 november 2015

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

24 oktober 2015 - 18 november 2015

Uppdrag som reseledare för Contour Air!

Två damer på resande fot

Test

Chile, Bolivia och Peru

Chile, Bolivia och Peru

17 augusti 2015 - 17 september 2015

Nu tar vi oss över till västkusten, here we come!

Äventyrsresa Peru

Äventyrsresa Peru

7 september 2015 - 29 september 2015

Daniel Andersson – Äventyrsresa Peru 22 dagar / 21 nätter Lima – Nazca - Arequipa – Colca Canyon – Puno/Titikakasjön – Cusco – Den Heliga Dalen – Inkaleden till Machu Picchu – Puerto Maldonado – Lima

Kim Johansson
kiimjohansson