Tambopata

Hektiskt dag.
måndag 8 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Idag hände mycket, 3 olika expeditioner och en egen. Först till ett gömställe för att kolla in makau (små gröna papegojor) som äter lera för att natrularisera magen. Men det var regn i luften så tyvärr fick vi inte se när hundratals kommer till sandbanken. Första misslyckandet, men

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Lodgen
söndag 7 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Tidiga mornar om vi ska få uppleva något, väckning varje dag mellan 05:00-06:00.Idag skulle vi till en oxbowsjö för att kolla djurlivet. Åkte ut på en katamaran som hade en väldigt finurlig och listig åra att ro med. Hjälpe en av guiden så jag fick testa. Massor av fåglar och en massa

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Welcome to the jungle!
fredag 26 september 2014 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Hej hopp! Då så har vi klarat av djungeln också! Sista gruppaktiviteten på ett tag nu och en häftig upplevelse var det. Vi landade på morgonen den 24 september och slogs av den extrema luftfuktigheten på ca 88% som gjorde att kläderna klibbade fast sig på kroppen efter ungefär 3

Expedition regnskog
söndag 25 december 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Iskall dusch (finns inget varmvatten) 05.30 och frukost 06.15 innan vi traskade ut i djungeln. Sett en massa spännande småkryp, åkt kanot på en liten sjö där vi sett flera olika sorters fåglar och matat pirajor. Regnskogen är helt otrolig, svårt att förstå hur stort det är. Man känner

Lotta Edin-Johansson
Vildavarg i Peru-Galapagos
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Julafton i djungeln
lördag 24 december 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

24 december Julafton. Känns inte riktigt så , även om vi har ätit peruansk julmat alldeles nyss. Idag lämnade vi hotellet i Lima för att flyga  till Puerto Maldonado, en stad mitt ute i Amazonas dit allt som finns flygs in. Det finns inga vägar hit.  När vi klev av planet var det 40

Lotta Edin-Johansson
Vildavarg i Peru-Galapagos
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
In the djungle the mighty djungle....
tisdag 20 september 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Klockan åtta på kvällen för drygt en vecka sedan samlades tolv förväntansfulla studenter på busstationen i Cusco. En drygt tio timmars lång färd ut till djungeln i Tambopata väntade oss. När snackslådan var uppäten föll många av oss in i en djup sömn, mig inkluderad. Efter ca sju

Kristina Jakobsson
Krissy78 i Tambopata nationalpark
Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Jorden runt på 90 dagar

27 augusti 2014 - 26 november 2014

Richard och jag ska uppleva världen på bästa möjliga sätt, följ oss under 90 dagar runt jorden :)

Peru-Galapagos

22 december 2011 - 17 januari 2012

Tambopata nationalpark

11 september 2011 - 17 september 2011

En av mina studieveckor kommer jag att spendera i regnskogen Tambopata där jag kommer att kombinera spanskastudier med äventyr i djungeln. [link url=]http://www.amautaspanish.com/amautaspanish/english/spanish_tambopata.asp[/link]