Máncora District

Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

Sista dagen här
lördag 18 februari 2017 - Máncora District, Peru

Sex dagar i solen och värmen 36 grader som mest. Jag tror vi blev helt ställda när vi kom hit, vi hade förväntat oss något helt annat. Häromkvällen skulle vi äta någon annanstans än på hotellet, men trots att det ligger andra hotell i närheten fanns det inga restauranger. En som skulle

MonicaoJan i Sydamerika
Sol och bad
torsdag 16 februari 2017 - Máncora District, Peru

Just nu sitter vi på vår balkong och tittar ut över havet. Det blåser och det är skönt för det är 30 grader varmt. Tyvärr har vi inte AC på rummet och det är tufft med värmen på natten. Annars är hotellet fint, det ägs av två unga spanjorer. Dagtid svalkar vi oss i havet med jämna

MonicaoJan i Sydamerika
Vilsen i Mancora
tisdag 20 oktober 2015 - Máncora District, Peru

Resan från Huaraz till Mancora var lång och tog nästan 20 timmar. Från bussen såg vi hur landskapet skiftade från berg, serpentinvägar och raviner till flackt öken och sand. I Trujillo, där vi var tvugna att stanna och byta buss, lärde vi känna ett schweiziskt par som delade med sig av

Amelie Hedenstierna
Amipami i Vilse i Anderna
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Som att leta efter en nål i en höstack...
tisdag 21 juli 2015 - Máncora District, Peru

Dagarna består just nu mest av strand och bad här i Mancora. Igår testade vi "sup" (standup paddling). Betydligt svårare än vad det ser ut och en del kallsupar blev det. Igår kväll när vi letade efter en mysig restaurang hittade vi en resebyrå som hade tjuvstartat valsafarisäsongen och vi

Kontrasternas land!
lördag 18 juli 2015 - Máncora District, Peru

Buenos dias! Peru är något av kontrasternas land har vi kunnat konstatera efter att vi igår morse tog flyget från Lima till Piura, och sen 4 timmars buss till vår destination Mancora. Mancora ligger i norra Peru, inte särskilt långt från Ecuador, och vi har nu bytt snöklädda bergstoppar

Kväll igen
tisdag 11 november 2014 - Máncora District, Peru

Åkt buss hela dagen idag. Gick direkt ut på stan för att äta något. Natalie och jag har hittat ett mysigt ställe med en meny för bara 25 soles (60 kr) tvårätters med dryck, värsta gourmetmaten. Stekt tonfisk har jag aldrig ätit förut. Smakade mer kött än fisk men gott. Vi är i

Madeleine Johansson
madeleine3j i Peru, Ecuador
Senast aktiv - från Otavalo, Imbabura, Ecuador
Sol och bad i Mancora
lördag 25 oktober 2014 - Máncora District, Peru

Vi kom fram till Mancora efter en 18 timmars bussresa. Börjar bli ganska bra på långa bussresor nu. Vi tittar på filmerna som erbjuds på tv-skärmen framför, njuter av den goda maten (självklart kryddad med favvokryddan koriander) och lurar så gott det går i våra härliga semicamas.

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Mot Euqador
fredag 25 oktober 2013 - Máncora District, Peru

Tidigt i gryningen lämnade vi vår mysiga boplats i Mancora! Molnigt, skönt! Pan American highway går rätt igenom Mancora, precis lika tokigt som E22 genom Jämjö! Naturen ändrades väldigt mycket. På slätterna kring ökenbergen växte det accasior som var skirt, vårgröna! Stora träd med

Ann-Britt Örne
aborne i Peru - Euqador
Senast aktiv - från Karlskrona S, Blekinge län, Sverige
Sista dagen i Peru och sista bussnatten
torsdag 24 oktober 2013 - Máncora District, Peru

Återigen en solig dag! Det är dags att summera Peru! Peru har överraskat på många sätt. Vi har ju bara sett en lite del så det går inte att generalisera. Jag trodde inte att Peru skulle vara så öken- och bergrikt. Bergen har varit mycket imponerande, både i former och färger!

Ann-Britt Örne
aborne i Peru - Euqador
Senast aktiv - från Karlskrona S, Blekinge län, Sverige
Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

31 januari 2017 - 16 mars 2017

Vilse i Anderna

Vilse i Anderna

1 oktober 2015 - 11 januari 2016

Drömresan mot Sydamerika. Peru, Equador, Bolivia och Argentina planeras att besöka.

Peru - i Inkarikets fotspår

Peru - i Inkarikets fotspår

27 juni 2015 - 26 juli 2015

Vår första gemensamma långresa och Eriks första resa i kappsäck! Inleder i Cusco några dagar för att vänja sig vid höjden. Därefter vandring Inkaleden! Därefter dessa resmål: Puno och Titicakasjön Arequipa Huacachina Paracas Mancora Lima

Peru, Ecuador

Peru, Ecuador

15 oktober 2014 - 23 november 2014

Nu är det snart dax för min drömresa. Jag ska resa runt i Peru och Ecuador med Rosa Bussarna. Nu ska jag äntligen få komma till Machu Picchu som jag drömt om sen jag var tonåring! Känner mig ganska nervös och så klart förväntansfull. En världsdel jag aldrig besökt och en grupp människor jag aldrig träffat förut.

2 september 2014 - 16 december 2014

Peru - Euqador

Peru - Euqador

27 september 2013 - 11 november 2013

Rundresa i Peru och Euqador + Galapagosöarna med Rosa bussarna.

iAmerica Del Sur!

iAmerica Del Sur!

12 februari 2013 - 3 maj 2013

Tja tja, Vi drar till sydamerika en sväng innan studierna kallar. Följ vårat äventyr! Hasta luego J&B

21 januari 2013 - 22 april 2013

Vi ska på 3 månader glida runt i Sydamerika och äta god mat, ta hand om våran hälsa och fylla dagarna med äventyr och skratt! Resan börjar i Rio De Janeiro,Brasilien och fortsätter sedan igenom Argentinga, Uruguay, Chile, Bolivia, Peru, Ecuador för att slutligen flyga hem från Caracas, Venezuela! / Erik Erica Vladde

Peru/ecuador

Peru/ecuador

8 januari 2013 - 19 februari 2013

Start i Lima (Peru), landar 06:30 lokal tid den nionde januari. 21:e januari börjar vi knata inkaleden och ska vara vid Machu Pichu den 24:e hoppas vi! Vi går med Wayki trekk och bor i Cuzco några dagar inför. Flyger hem från Quito (Ecuador) 19 februari och beräknas landa i Göteborg 20 januari 19:50 lokal tid. Obs Andrea flyger som "Lena Johansson" eftersom namnet Lena står först i passet och vi vill undvika krångliga tulldiskussioner på spanska.

Bengt Hellman
benganb