Mollendo

Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Arequipa
torsdag 8 november 2018 - Arequipa, Mollendo, Peru

Efter en lång(10,5t) busstur så anlände vi tidig morgon till Arequipa checade in och kollade in staden.

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
A short hopoff
tisdag 31 oktober 2017 - Arequipa, Mollendo, Peru

Intense days with peru hop. Time for a small break in the white city. Good food, good company, crappy internet.  Good combination to relax

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Good morning
måndag 30 oktober 2017 - Arequipa, Mollendo, Peru

Early morning arrival to Arequipa, what time is it? 05.17. Spending the night on the bus was alright, had better nights though.  How to best wake up? Failing at shooting pool.

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Från Ecuador in i Peru
lördag 24 september 2016 - Arequipa, Mollendo, Peru

Hej!Nu var det ganska langesedan jag skrev, det har varit ganska full rulle kan man saga. En nackdel med att resa i grupp sa som jag gor ar ju att det ar ganska intensivt och man ar ganska kort pa varje stalle.Efter Cuenca dar jag skrev senaste inlagget sa korsade vi kransen till Peru till Mancora

Richard Johansson
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
Son suecos, como Ibrahimovic
måndag 26 december 2016 - Arequipa, Mollendo, Peru

Några av er minns kanske sagobjörnen Paddington. En vacker dag hittades han av en engeslsk familj på tågstationen Paddington. Han kom från ”mörkaste Peru”. Året var 1958.Tidigt på julaftonsmorgon stannar vi till vid ett enkel och väldigt peruanskt café, mest som ett hål i väggen,

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man i Det som är kvar...
Dag 6 Araquiepa
lördag 31 oktober 2015 - Arequipa, Mollendo, Peru

Natten var snorig alles väldigt snorig. Gjorde nog slut på en toarulle. Det bara rann och rann testade med allergi nässpray. Till slut somnade jag om. Frukost med det som behövdes. Varmt kaffe är alltid gott. Samlad trupp i strålande solsken liten gåväg, typ 1 kvarter bort, till ett

Dag 5 mot Araguiepa
torsdag 29 oktober 2015 - Arequipa, Mollendo, Peru

Taket var rivet före frukost. 7:30 gled bussen mot Araquipa 30 mil till Uppåt på höjdmätaren. Väl framme stannade den på 2300 m över havet. Staden brukar kallas fr den vita staden. Fin väg, En ska inte klaga på värmen, men varmt är det. Busslunch vid havet även denna dag. Efter maten

Arequipa
torsdag 10 september 2015 - Arequipa, Mollendo, Peru

Inatt tog jag bussen till Arequipa med Cruz del sur. Hållplatsen såg mer ut som en bakgård med lite skyltar. Det lät hela tiden när chauffören gasade/bromsade och vägarna var krokiga. Så det var sjukt svårt att sova de första timmarna. Det värsta var dock att jag behövde gå på

Daniel Andersson
Pachacuti_ i Äventyrsresa Peru
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Cusco med sikte på Inti raymi festivalen och Sacred valley
tisdag 23 juni 2015 - Arequipa, Mollendo, Peru

Vi kom fram utslagning med 8 timmars nattbuss. Halvtrötta i sängen och på verkade av höjden som var 3400 meters höjd kunde jag höra musiken från festivalen. Men vi valde att ta det lugnt. Nästa dag var vi redo för Cuscos viktigaste högtid Intiraymi där man firar solen som man dyrkade

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Det som är kvar...

Det som är kvar...

10 december 2016 - 5 februari 2017

Ett försök att ta oss runt på den nordvästra delen av den Sydamerikanska kontinenten vilket vi har lämnat orörd sedan tidigare. Tror oss hinna med Brasilien, Bolivia, Peru, Ecuador och Colombia. Vi kommer då från Paris där vi firar vårt 30-åriga förhållande. Vi har nu betalat alla våra 15 flygbiljetter inklusive en ToR biljett till Galapagos från Quito och tillbaka till Guayaquil i Ecuador. Med några hotellnätter och med kryssning i Stillahavet, ligger vår transportkostnad runt 5.500:- pax och resa. Men då har vi ett dyrt valutatillägg, tack vara urusel dollarkurs. Vill du inte följa oss, så meddela oss bara på något vis

Äventyrsresa Peru

Äventyrsresa Peru

7 september 2015 - 29 september 2015

Daniel Andersson – Äventyrsresa Peru 22 dagar / 21 nätter Lima – Nazca - Arequipa – Colca Canyon – Puno/Titikakasjön – Cusco – Den Heliga Dalen – Inkaleden till Machu Picchu – Puerto Maldonado – Lima

Rosa Bussarna - Peru Runt

Rosa Bussarna - Peru Runt

25 oktober 2015 - 18 november 2015

Peru 2015

Peru 2015

14 juni 2015 - 19 juli 2015

Denna resa kommer bestå av resor till fyra städer. Lima, Arequipa, cusco och Iquitos. I Vår resa kommer det ingå vandring, museum, historiska byggnader och djungel äventyr .

Peru - i Inkarikets fotspår

Peru - i Inkarikets fotspår

27 juni 2015 - 26 juli 2015

Vår första gemensamma långresa och Eriks första resa i kappsäck! Inleder i Cusco några dagar för att vänja sig vid höjden. Därefter vandring Inkaleden! Därefter dessa resmål: Puno och Titicakasjön Arequipa Huacachina Paracas Mancora Lima

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

9 december 2014 - 7 januari 2015

En dröm som går i uppfyllelse!

Tommy & Marie T. Brandin - M. Antman
Brand-Man