Madre de Dios

Hektiskt dag.
måndag 8 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Idag hände mycket, 3 olika expeditioner och en egen. Först till ett gömställe för att kolla in makau (små gröna papegojor) som äter lera för att natrularisera magen. Men det var regn i luften så tyvärr fick vi inte se när hundratals kommer till sandbanken. Första misslyckandet, men

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Lodgen
söndag 7 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Tidiga mornar om vi ska få uppleva något, väckning varje dag mellan 05:00-06:00.Idag skulle vi till en oxbowsjö för att kolla djurlivet. Åkte ut på en katamaran som hade en väldigt finurlig och listig åra att ro med. Hjälpe en av guiden så jag fick testa. Massor av fåglar och en massa

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Welcome to the jungle!
fredag 26 september 2014 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Hej hopp! Då så har vi klarat av djungeln också! Sista gruppaktiviteten på ett tag nu och en häftig upplevelse var det. Vi landade på morgonen den 24 september och slogs av den extrema luftfuktigheten på ca 88% som gjorde att kläderna klibbade fast sig på kroppen efter ungefär 3

Expedition regnskog
söndag 25 december 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Iskall dusch (finns inget varmvatten) 05.30 och frukost 06.15 innan vi traskade ut i djungeln. Sett en massa spännande småkryp, åkt kanot på en liten sjö där vi sett flera olika sorters fåglar och matat pirajor. Regnskogen är helt otrolig, svårt att förstå hur stort det är. Man känner

Lotta Edin-Johansson
Vildavarg i Peru-Galapagos
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Julafton i djungeln
lördag 24 december 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

24 december Julafton. Känns inte riktigt så , även om vi har ätit peruansk julmat alldeles nyss. Idag lämnade vi hotellet i Lima för att flyga  till Puerto Maldonado, en stad mitt ute i Amazonas dit allt som finns flygs in. Det finns inga vägar hit.  När vi klev av planet var det 40

Lotta Edin-Johansson
Vildavarg i Peru-Galapagos
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
In the djungle the mighty djungle....
tisdag 20 september 2011 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Klockan åtta på kvällen för drygt en vecka sedan samlades tolv förväntansfulla studenter på busstationen i Cusco. En drygt tio timmars lång färd ut till djungeln i Tambopata väntade oss. När snackslådan var uppäten föll många av oss in i en djup sömn, mig inkluderad. Efter ca sju

Kristina Jakobsson
Krissy78 i Tambopata nationalpark
Manu National Park- Regnskog
fredag 10 september 2010 - Manú Province, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Hej. Vi har varit i Regnskogen i Manu och lite i Cusco. Här är lite bilder i alla fall. Måste plugga nu har missat mer än en vecka. Uppdaterar här när jag har tid sen. Ha det fint

Djungeltur

Nu har vi klarat av fyra dagar i amazonas djungel! Vi blev hämtade gruvligt tidigt, kl 04.00 på lördagsgmorgonen, åkte till ett annat hotell och hämtade ett par från england. Efter det gick växellådan på bilen sönder... Bra början... De höll på att mixtra med bilen ett bra tag, sen

Regnskog och naturkatastrof

Kristus, frälsaren, är italienare. Men vi tar det hela från början: Vår åtta-dagars djungeltur börjde med att jag, Simon och vår guide Victor och kock Flavio tog bussen till nationalparken. Endast en slingrande grusväg genom Anderna går dit, vilket senare skulle visa sig få stor

Manu national park
måndag 14 september 2009 - Manú Province, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Igår kom vi tillbaka fran var utflykt i djungeln och har ar var berättelse Dag 1 - Hill of fire Vi gick upp med tuppe för att hinna hämta min väska på flygplatsen innan vi tog en taxi till kontoret för agenturen som arrangerar våran 8 dagar långa utflykt till Manu national park. Parken

Patrik Berglund
Puttes i Inkaleden
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Jorden runt på 90 dagar

Jorden runt på 90 dagar

27 augusti 2014 - 26 november 2014

Richard och jag ska uppleva världen på bästa möjliga sätt, följ oss under 90 dagar runt jorden :)

Peru-Galapagos

Peru-Galapagos

22 december 2011 - 17 januari 2012

Tambopata nationalpark

Tambopata nationalpark

11 september 2011 - 17 september 2011

En av mina studieveckor kommer jag att spendera i regnskogen Tambopata där jag kommer att kombinera spanskastudier med äventyr i djungeln. [link url=]http://www.amautaspanish.com/amautaspanish/english/spanish_tambopata.asp[/link]

Chicharron

Chicharron

13 augusti 2010 - 23 september 2010

Vi ska springa runt lite..

Sydamerika och Karibien

Sydamerika och Karibien

1 februari 2010 - 29 april 2010

Vår plan är att resa till Bahamas i 4 veckor, därefter Cuba, Peru, Bolivia, Argentina och Brasilien.

Amerika från tå till topp

Amerika från tå till topp

24 januari 2010 - 5 juni 2010

...

Inkaleden

Inkaleden

4 september 2009 - 7 oktober 2009

Efter ha fått ställa in resan en gång så har det äntligen blivit dags att få snöra på sig kängorna och bege sig till Peru, för att där njuta av vandring över berg och genom djungel. När vi fått nog av höglandet ( Om man nu kan få det) så beger vi oss till Panama och Pearl Islands för att ta igen oss, innan vi återvänder till Sverige. Med på resan har jag min gode vän, Fredrik "punkarn/gubben" Nilsson. Häslningar // Patrik "Putte/patte" Berglund

-Den viktigaste resan-

-Den viktigaste resan-

4 september 2008 - 7 april 2009

[i]För mig finns det några syften med denna resa. Det är bland annat: att lära mig spanska göra socialt arbete på barnhem eller på fängelse eller liknande söka upp mina biologiska rötter i Peru. Efter nyår är det tänkt att vi ska börja röra oss söderut. Bolivia, Paraguay, Brasilien, Uruguay är länder vi planerar att besöka för att sedan avsluta resan i Buenos Aires, Argentina. [/i]

Going rough in Central/Southamerica

Going rough in Central/Southamerica

25 oktober 2008 - 30 april 2009

Vi ska nu göra vårt livs resa till Sydamerika och Centralamerika. Resans huvudmål kommer bli Peru & Ecuador där vi skall studera spanska i 8veckor vardera blandat med mkt hiking, rainforest, mountains, galapagos etc. Resan kommer avslutas i centralamerica med luffing i bl.a Panama & Costa Rica... [b]Bilder kommer publiceras på: [link url=http://goingrough.blackfish.se]goingrough.blackfish.se[/link][/b] [i]Respect to all who dare to live their dreams!![/i]

164
161