Puno

Lake Titicaca Dag 2
torsdag 22 november 2018 - Puno, Puno, Peru

Vaknade tidigt efter en lång natt, tidig frukost och förberedelser inför dagens göromål. Vi började med att hjälpa Sandra med fåren som skulle ut på betesmark. Sandras dotter Edit, fick "genomlida " en morgontvätt vid en utomhuskran, inget varmvatten där inte! Hennes långa svarta hår

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Lake Titicaca Dag 1
onsdag 21 november 2018 - Puno, Puno, Peru

Bussresan mellan Cusco och Puno tog 8 timmar så nu var det dax för nya äventyr.Vi började med att åka "Puno Limosin" ner till hamnen där båten väntade fär färd ut på Titicaca.Färsta stoppet var hos Uros befolkningen som lerver och bor på flytande öar som de själva tillverkat.Cirka

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Nagra landtransporter senare...
söndag 21 oktober 2018 - Copacabana, Puno, Peru

Från Cusco åkte vi buss till Puno. En heldagstur. Passerade högsta punkten hitills 4335 m.ö.h. och en högplatå oooootrolig STOR! Följde källorna till Amazonasfloden.Tyvärr gick det inte att med båt ta sig över Titicacasjön med ev stopp på någon vassö, utan vi fick lov att ta buss

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Bröllop
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Nu har vi hunnit med bröllop och lokala marknaden innan flyget 😍 var nog bröllop på löpande band idag. När ett var slut stod nästa blomdekorationer utanför.

Utsikt
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Detta är vår fina utsikt vid frukosten. Nu väntar flygresan till Lima idag.

Inka kultur
torsdag 18 oktober 2018 - Lake Umayo, Puno, Puno, Peru

Idag är sista heldan i Puno, och vi ska åka och titta på några historiska platser från Inka kulturen. Först åkte vi till Sillustani vid Umayo lake. Här var det många Chullpor, runda torn som dom byggde för att begrava lite mer värdefulla personer eller familjer. Det är riktiga

Resdag.
onsdag 17 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Så var det då dags att fortsätta äventyret, idag lämnar vi Cusco för att fortsätta upp lite högre i Anderna. Vi ska åka lokal- eller expressbuss, fast vi säger nog lyxbuss till Puno. Stora lyxiga säten som gick att fälla mycket och en fotpall att vila benen. Vi kom in först så vi

Dag 6-8: Puno
måndag 1 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Från La Paz i Bolivia till Puno i Peru tog vi oss med buss. Gränspassagen mellan länder gick förvånansvärt smidigt även om bussbolaget hade sin egen tidtabell, som inte överensstämde med angiven tidtabell.  Efter ankomst till Puno vid 14-tiden åkte vi direkt ut till på en av de 90

Hola Bolivia
måndag 20 november 2017 - Copacabana, Puno, Peru

After a long bus ride and a terribly organized peruvian border, we are now in Bolivia. So far so good. The sun is warm,  the air is cold. The wifi is better than in Peru. We are starting the bolivian expericence with the famous Copacabanan trout for lunch. ¡Buen provecho!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Lake Titikaka
onsdag 1 november 2017 - Puno, Puno, Peru

From the white city to the high mountains. Puno is not pretry guys, everything is brown and unfinished. Some lunch after a crazy busride before checking out the famous lake. The nightbus will later take us to Cusco.

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Sydamerika 2018

Sydamerika 2018

26 september 2018 - 24 oktober 2018

En resa genom Brasilien, Bolivia och Peru

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Dit och tillbaka igen

Sista kontinenten

Det som är kvar...

Det som är kvar...

10 december 2016 - 5 februari 2017

Ett försök att ta oss runt på den nordvästra delen av den Sydamerikanska kontinenten vilket vi har lämnat orörd sedan tidigare. Tror oss hinna med Brasilien, Bolivia, Peru, Ecuador och Colombia. Vi kommer då från Paris där vi firar vårt 30-åriga förhållande. Vi har nu betalat alla våra 15 flygbiljetter inklusive en ToR biljett till Galapagos från Quito och tillbaka till Guayaquil i Ecuador. Med några hotellnätter och med kryssning i Stillahavet, ligger vår transportkostnad runt 5.500:- pax och resa. Men då har vi ett dyrt valutatillägg, tack vara urusel dollarkurs. Vill du inte följa oss, så meddela oss bara på något vis

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

Ecuador-Galapagos-Peru-Bolivia

24 oktober 2015 - 18 november 2015

Uppdrag som reseledare för Contour Air!

Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Daniel Stenman