Taquile Island

Lake titikaka och Homestay
onsdag 17 augusti 2011 - Taquile Island, Puno, Peru

De sensate två dagarna har vi spenderat ut på Lake Titica sjön. Besökt ett par öar och var av en vi hade ett homestay där vi blev tilldelade en varsin familj som vi skulle övernatt hos. När vi kom till ön Uros som våran övrnattning skulle ske på så blev vi varmt välkomna av

Anna Sol
Anna_Hakan i PERU 2011
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Titicacasjon Vassfolket och Taquile
lördag 9 oktober 2010 - Taquile Island, Puno, Peru

Efter frukosten bar det ivag ner till hamnen med cykeltaxi. Vi klev pa en bat och vi akte ut till folket som bor pa flytande vassoar. de gor batarna, husen och man kan till och med ata vassen. Det var som att hoppa iland pa ett gungfly. Men det holl. de visade hur de byggde sin oar och vi fick

Annika Åslund

Senast aktiv - från Piriápolis, Maldonado, Uruguay
PERU 2011

PERU 2011

6 augusti 2011 - 29 augusti 2011

Nu är det dax för oss att bege oss ut på äventyr igen. Denn gången till Peru där vi ska ut på flera äventyr, Nasca linjerna, Amazonas och Vandra Inkaleden är bara några få saker som vi ska få uppleva under dessa veckor. Så häng med oss här på våran resa

På tur i Peru

På tur i Peru