Urubamba

Machu picchu - Foton!
torsdag 13 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu är vi i Cusco och har bra Internet igen. Här kommer lite bilder från gårdagens Machu Picchu-dag. Notera toppen som både jag och Teo pekar ut och bilden på Machu Picchu från toppen.

Bengt Hellman
benganb i Familjesemester i Sydamerika
Senast aktiv - från Lima, Callao, Peru
Mot Peru!
söndag 9 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej saknade vänner!Nu befinner vi oss i Cusco för (välbehövlig) acklimatisering. Det är påtagligt kyligare här och den höga höjden 3500 m gör oss yra och flåsiga. Vår reskompisfamilj besökte sjukhuset x 2 häromdagen och två av barnen konstaterades ha öroninflammation. Vi har en

Del 4 - Inkaleden, Cusco och Titicaca
lördag 29 december 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 31 – Idag vaknade jag ganska tidigt och tog mig ner till frukosten på vårt hostel, en helt okej frukost för att inte vara bussfrukost faktiskt. Efter frukosten kom det personal från vår kommande Inkavandring för att ge information. Våra guider verkar bara väldigt trevliga och roliga

Del 3 - Peru fram till Cusco
fredag 21 december 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 18 – Idag har vi åkt in i Peru med riktning mot Mancora. Vi stannade på vägen så att vi kunde ta ut peruanska soles och för att fika. Några i båt buss, med mig, hade lite bussfest dom var himla kul. Den började 10.37 och höll på till vi var framme typ vid lunch. När matlaget lagade

Tre dagar i Cusco
lördag 17 november 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Cusco var en gång Inka befolkningens huvudstad, nu är det en mycket trevlig turisstad. Vår guide i Peru är född och uppvuxen här så vi fick en exklusiv stadsvandring med honom. Cuscos har en egen flagga som påminner starkt om Prideflaggan! I stadens saluhall fick vi prova frukter som inte

Inka
söndag 11 november 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Vi flög från Arequipa till Cusco tidig morgon,. I Cusco besökte vi Jacks kafe för en enorm frukost, mums. På kvällen var det info inför Inka Trail

Projektbesök
måndag 12 november 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Idag har vi besökt 2 Inkabyar som vårt resebolag stödjer. En by där kvinnorna arbetar med växtfärgning av alpackaull, som sen vävs till vackra sjalar, ponchos, filtar, löpare osv. Några stickade vantar och mössor. Männen jobbar uppe  i bergen med guidning. Därefter ett besök i en

Urus och Taquile
torsdag 18 oktober 2018 - Titicaca, Urubamba, Cusco, Peru

Blev upphämtade av en minibuss som körde oss ner till hamnen. Här blev vi ihopfösta till ett större gäng, till en båt med en guide. Idag ska vi ut på Titicaca sjön och se hur folk lever på en vassö. Verkade inte alls bra från början, så mycket folk flera hundra om inte tusen som

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Heldags utflykt!
onsdag 17 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Väckning kl halv 4. Pick up från Bamba experience kl 4. Minivan i 1,5 tim sedan 1,5 tim tåg in i Andernas landskap. Påminde lite om Nepal, som ett dragspelslandskap. Framme vid station Machu Picchu och ca 20 min bussresa upp till målet för dagen.Vi hade kanontur med vädret! Klarblå himmel

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dag 9-11: Cusco och Humantay Ccocha
torsdag 4 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Resan mot Cusco började med en tidig morgon för att hinna med Perurails titicaca-tåg från Puno till Cusco, en tågresa på 10,5 timmar där det bjöds på god mat, modevisning samt musik och dans i enlighet med de traditioner som råder i de byar vi passerade längs med resan. Nästkommande

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 november 2018 - 24 januari 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Sydamerika 2018

Sydamerika 2018

26 september 2018 - 24 oktober 2018

En resa genom Brasilien, Bolivia och Peru

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Peru och Rio

Peru och Rio