Polen

En riktig turist dag i strålande solsken (äntligen)
tisdag 19 september 2017 - Malbork, Pommern, Polen

Vi startade med Sopot, promenerade på stranden å piren, såg skrynkliga huset å många turister som lapade sol.Vid lunch styrde vi in till Gedansk, ställde GPS:en på Maria kyrkan i gamla stan, i närheten av den skulle vi hitta en parkering.Men vad hände, vi styrde förbi parkeringarna å

Så pajade bilen!!!!!!
måndag 18 september 2017 - Rumia, Pommern, Polen

Vilken start på gårdagen, när vi kom ut från hotellet tryckte jag på fjärrkontrollen till bilen, intet hände.  Men vad F-n, ingen dörr eller baklucka gick att öppna. Jo jag fick upp förardörren med nyckeln. Prövade starta bilen, intet liv, allt dött, inga lampor tändes. Vad gör man

En by på landet.
lördag 16 september 2017 - Drawsko Pomorskie, Västpommern, Polen

Härligt att lämna stor staden, men först skulle Tiina absolut släpa med mej upp i Polens högsta fyrtorn, 68 meter å flera hundra trappsteg, å det var lika många trappsteg nerför åxå.Sedan körde vi ca: 20 mil på småvägar till Drawsko Pomorskie, en lite by på ca: 12 000

Våran strand" Camino"
fredag 15 september 2017 - Falochron wschodni, Łeba, Pommern, Polen

Vi lyckades få två timmars strandpromenad innan ovädret bröt loss. Halv storm och regnhagel. Som tur var hade vi regnkläder med. Tänk vilken tur, vi hittade tillbaka till bilen!

Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Senast aktiv - från Łeba, Pommern, Polen
Man tror inte det är sant!!!!
torsdag 14 september 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Idag rullade vi ner till den gamla Svensk staden, Stralsund, gick en längere tur i den gamla staden, mycket vacker å spännande, med många gamla svenska spår.På vägen till bilen, tar Tiina en bild på ett vackert hus, sänder den till Andrea en gammal arbetskollega, och skriver att den gamla

Vandring vid havet.
torsdag 14 september 2017 - Łeba, Pommern, Polen

Fina stränder, kraftig blåst men med rätt kläder är det underbart att gå vid havet.

Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Polens revansch!
torsdag 10 augusti 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Torsdag 10/8    Sista åkdagen utomlands, Lipowa - Swinoujscie      För att kompensera för att vi blåste igenom Polen som två blå raketer på vägen ner beslöt vi oss för att köra en liten extra sväng. Vädret var bra, och tiden på vår sida. Sagt och gjort.Först åkte vi  till

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Tillbaka i Polen
onsdag 9 augusti 2017 - Lipowa, Lipowa, Opole vojvodskap, Polen

Onsdag 9/8    Dagens etapp: Fleether-Mühle, Tyskland - Lipowa, Polen      Vår vana trogen åt vi frukost i lugn och ro, innan vi lastade upp och gjorde oss klara för avfärd, Spännande vägval gjorde att vi undvek de dåliga vägarna vi körde igår, och istället gav oss ut på ännu

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
onsdag 2 augusti 2017 - Kraków, Lillpolen, Polen

Dzień dobry (god dag),Ibland behöver man en weekendresa och vi tyckte det passade bra i juli att ta en när det är lite lugnare på jobbet. Här i Sverige har det inte varit någon sommar alls så det var också rätt bra tajming att få åka ner till ett ställe med sol och värme. Denna resa

Stefan Ngo
stefanngo i Weekend in Kraków
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 32: Wroclaw
torsdag 27 juli 2017 - Wrocław, Nedre Schlesiens vojvodskap, Polen

Jag började med att boka biljett för nattåget mot Swinoujscie. Tyvärr var både ligg- och sovkupé fullbokat så det fick bli vanlig sittplats. Därefter begav jag mig till Wroclaws kanske största sevärdhet, Raclawice panorama. Det är en gigantisk målning (114 m lång!) över slaget vid

Joakim
JoHo1990 i Tågluff Östeuropa
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 12 oktober 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

28 juli 2017 - 31 juli 2017

Årsta första och sista (?) weekendresa i Europa gick till trevliga Kraków i södra Polen.

Östersjön nästan-runt

18 juli 2017 - 20 augusti 2017

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

I bilen

I bilen

7 juni 2017 - 17 juni 2017

Bila lite här o där.

Road trip with all four of us, me, Andreas, Harley and Davidson to Super Rally in Czechia

23 maj 2017 - 11 juni 2017

Mc resa med mig Harley och Davidson, och Andreas.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Spaniens norra kust

Spaniens norra kust

17 augusti 2017 - 27 september 2017

Lena och Hennings pilgrimsvandring 2017.

Sofia Henriksson
Bubbelfian