Polen

Dag 3 Warszawa
torsdag 18 juli 2019 - Warszawa, Masovien, Polen

Dag 2 Auschwitz och Warszawa
onsdag 17 juli 2019 - Oświęcim, Lillpolen, Polen

Idag har det varit en kontrasternas dag. Från fint hotell med fantastisk frukostbuffé i Krakow till luftmadrass i Warzawa. Från tidig morgon till sen kväll. Från ohyggliga övergrepp och ondska i Auschwitz till vänskap och välkomnande i Warzawa. Annelies tyngsta ögonblick för dagen var

Europaresan
tisdag 16 juli 2019 - Kraków, Lillpolen, Polen

En spik i ryggen!
lördag 1 juni 2019 - Kielce, Święty Krzyż vojvodskap, Polen

Välkomna alla låsare/följare till vår resa till Baku och vidare hem genom Ryssland och Finland. Vi har just landat i Kielce, Polen, efter färjeresa från Karlskrona till Gdynia och dagens körning på stora spikraka vägar ner genom Polen. De här första två dagarna betraktar vi som en

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Lost love spells caster in Norway USA Waterloo Terrebonne +27731356845 Mama Jafali
fredag 12 juli 2019 - Katowice, Schlesiens vojvodskap, Polen

I read some testimonies about a love spell caster by DR MAMA JAFALI on how she has helped lots of people in bringing back their ex lovers within 48hours, Sincerely I was just thinking if that was real and if this woman could really help bring back my lover whom I love so much. I decided to contact

LOST LOVE SPELL CASTER +27731356845 MAMA JAFALI IN PORTSMOUTH-LEICESTER-NOTTINGHAM-GLASGOW
fredag 26 april 2019 - Katowice, Schlesiens vojvodskap, Polen

Using my magical native lost love spells, I can bring back your ex-husband to you , if you still love them and want them back. Even if they have remarried my lost love spells will bring them back and they will love you once again. Why should you be lonely when there is someone out there who have a

Ett förvrängd bild av historien.
fredag 10 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Den tredje och näst sista dagen i Gdansk är över. En dag som mestadels spenderades på deras kända museum om andra världskriget. Vi hade tänkt avvara en förmiddag till detta projekt, men med tanke på hur stort det var blev det ett heldagsprojekt. Museet drevs av Polens myndigheter som ett

Halvdag i Sopot
onsdag 8 augusti 2018 - Sopot, Pommern, Polen

Så var även den andra dagen i Polen avklarad. En på många sätt lugnare dag än igår. Inte för att vi har gjort lite idag, det beror snarare på att gårdagen var mastodontisk.Dagens främsta etapp var den halvdag vi spenderade i den kända badorten Sopot. Gdansk ingår i en så kallad

En sista etapp - och natt...
söndag 5 augusti 2018 - Przemysłowa 1, Gdańsk, Pommern, Polen

(Hans-Örjan)Söndag 2018-08-05 . Brosnica - Gdansk - Nynäshamn . Så var det då bara en etapp kvar på vår Baltic Tour 2018, om man undantar defileringen i mål från Nynäshamn till Markim. Efter en god frukost på Hotel Stork, som definitivt rekommenderas, äntrade vi våra tappra

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Första dagen i Gdansk
tisdag 7 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Gdansk 7 augusti 2018Så är då första dagen av vårt Polenäventyr över. Vilken otroligt vacker stad!Målet idag var rekognisering och att spana in staden. Eftersom mamma fixar allt hade hon lyckats leta reda på en guidad tur där guiden pratar svenska - perfekt! Vi började med att kolla på

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Vår Europaresa 1:a stopp Krakow Polen

Vår Europaresa 1:a stopp Krakow Polen

16 juli 2019 - 16 juli 2019

Vi gick upp i ottan för att hinna med vårt flyg från Landvetter till Krakow, Polen. Annelie lyckades somna en stund på flygplanet medan Tomas lyssnade på pod och tittade på serier. Efter en taxitur som var nära att sluta med överkörda fotgängare på ett övergångsställe, men som tack vare snabba förarreflexer slutade väl så var vi framme på vårt hotell. Eftersom vi var tidiga till incheckning lämnade vi vårt bagage i tryggt förvar på hotellet medan vi begav oss ut på en hop-on hop-off buss som tog oss runt i staden. Vi valde att hoppa av i närheten av gamla staden och promenerade omkring och kikade på hus, statyer och människor. Vi lyckades hitta en liten grupp trevliga fik i en hörna, en bit bort från den stora massan av turister. Vi åt en god lunch och sedan fortsatte vi runt gamla staden. Det märks att staden har en historia att berätta. Gammalt möter nytt. Trasigt möter helt. En vacker stad. Vi kom ner till ån och tog en rundtur med båt, vilket blev en välbehövlig paus ifrån allt gående och vi kunde njuta av stan från vattnet. Väl tillbaka på hotellet insåg vi att vi missade Schindler's fabrik-museet, vilket Annelie gärna hade velat gå på. Nåväl, allt kan inte hinnas med på en halv dag. Det finns skäl att komma hit och besöka Krakow igen. Idag firar vi 6 år tillsammans vilket vi firade med bubbel, 3 rätters och en flaska rose. Vi avrundade kvällen med spa. Annelie fick en välbehövlig massage och Tomas fick njuta av poolerna. Imorgon är det upp tidigt som gäller, då vi ska åka till Auschwitz.

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

7 augusti 2018 - 12 augusti 2018

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Bydgoszcz  Super Rally 2018 Poland

Bydgoszcz Super Rally 2018 Poland