Toru

onsdag 16 maj 2018 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

En vacker morgon vid flodens rand mc ska packas för färd mot SR 2018

I Kopernikus fotspår
tisdag 17 april 2018 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

Dagen inleddes med en god frukost på vårt hotell innan vi packade in våra väskor i bussen...och tog en promenad in till Toruns gamla stadskärna - ett UNESCO världsarv. Förmiddagen tänkte vi ägna åt stadens store son - Kopernikus. Vi träffade Magda, vår guide, utanför stadens

Polen här kommer vi!
måndag 16 april 2018 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

I går kväll hämtade Mattias och Trossö buss upp oss på våra påstigningsorter för att slutligen köra på Stena Line i Karlskrona för vidare färd över Östersjön mot Gdynia.ALDRIG tidigare har nog havet legatså stilla som det gjorde i gårkväll och i natt!!!Måndag morgon vaknar vi upp

Torun, pepparkakornas stad
lördag 24 juni 2017 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

Idag har vi fört en 32 mil lång kamp med den Polska trafiken som ofta består av bilförare som hatar att bli omkörda och älskar att köra om! Med den bemanningen blir trafiken ett vågspel ca 15 km/tim snabbare än gällande hastighetsgränser och där heldragna linjer på vägen bara upplevs

forsta inlagg
onsdag 16 juli 2014 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

Hej! Ursäkta att jag skriver för sent. Jag skrev inte den första dagen för att jag har varit i färjan mellan Gdynia och karlskrona. Vi var också i krynica morska och Malbork slott. Vi gick också runt Toruń. Vi har sett många sevärdheter till exempel brygga över Wisła. Idag måste vi

Bydgoszcz  Super Rally 2018 Poland

Bydgoszcz Super Rally 2018 Poland

14 maj 2018 - 27 maj 2018

Nu drar vi till Nynäshamn

Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

24 januari 2018 - 24 januari 2018

Vårens resekurs kommer att handla om Polen. Vi kommer från jan-april att förkovra oss om Polen, lära känna landets historia, geografi, berömda personer och mycket mycket annat. V.16 kommer vi sedan att resa till Polen och uppleva några av alla de ställen som vi läst om. Vi ser fram emot en mycket trevlig vårtermin! /Nettan & Anneli

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien 2014

Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien 2014

13 juli 2014 - 3 augusti 2014

Hej! Här är mitt första resfakta i resdagboken.se. Mitt första resfakta kommer att äga rum i Polen, Tjeckien och Slovakien. Vi börjar den 13 juli och slutar den 3 augusti. Det är bara en vecka kvar tills vår semester drar igång. Vi ska ta några bilder, kartprickar, dagboksinlägg och kommentarer. Om resfakta är bra, gilla dem på facebook. Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja