Dag 3 Warszawa
torsdag 18 juli 2019 - Warszawa, Masovien, Polen

Allt ordnar sig
fredag 3 augusti 2018 - Blokowa 9, Warszawa, Masovien, Polen

(Hans-Örjan)Fredag2018-08-03 , Wolborz - Warszawa , 175 km Pigga som... ja, varför inte som mörtar? hoppade vi upp och packade ihop, varefter vi raidade frukostbuffén. Snabbt gjort men lite att äta fanns det. Jo, det fanns mycket att äta, men inte så mycket föll oss på läppen.Eftersom

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Vi reser vidare...
torsdag 19 april 2018 - Warszawa, Masovien, Polen

Även idag vaknade vi i Warszawa...men det var dags att packa väskorna innan vi tog bussen till Sejmen - Polens riksdag. Här fick vi genomgå rigorösa säkerhetskontroller innan vi till slut släpptes hela vägen in. Spännande att se hur även det fungerar. Vi mötte vår guide, Magda, som tog

Walk a mile in my shoes....eller två...
onsdag 18 april 2018 - Warszawa, Masovien, Polen

Nu har vi äntligen landat i sängen!!! Efter en dag då vi enligt min stegräknare gått ca 24000 steg - visserligen var fröknarna en morgonrunda nere i Gamla stan redan innan dagen program och gjorde x antal steg men våra tappra deltagare har nog minst 20 000 steg....I dag började dagen med

risen from the rubble
fredag 28 augusti 2015 - Warszawa, Masovien, Polen

Poland is a country that's been through ups and downs like no other. The fertile plains that make up most of the country were much desired through the ages and the name Poland is even said to derive from an ancient word for field. The state was first created in 966 AD and in the Middle Ages the

Sanna Wiklund
charis i Polen
Senast aktiv - från Vasa, Finland
10. Warszawa för en kväll
onsdag 15 oktober 2014 - Warszawa, Masovien, Polen

Strax efter 15 stannade tåget på centralstationen i Warszawa och jag frågade en snygg tjej något. Jag kommer inte ihåg vad, minns bara att hon var snygg. Sen irrade jag runt på stationen ett tag för att hitta ett bra ställe att packa om min ryggsäck inför bussresan till Riga som skulle

8. Om identitet på pappret
onsdag 15 oktober 2014 - Warszawa, Masovien, Polen

Under hela det här reseprojektet har jag upplevt hur extremt välprickade attribut jag har. Högutbildad, vit man från Sverige, ung och hälsosam men gammal nog att betraktas som vuxen överallt. Det började redan på amerikanska ambassaden dit jag kallades för visumintervju (jag var tvungen

Dag 1-3
tisdag 29 juli 2014 - Warszawa, Masovien, Polen

Det var både svenskar och polacker ombord på Wizz flyget från Sturup. Men väl på plats i Warszawa har jag ännu inte hört några skandinaviska röster. På de platser jag sett i staden väldigt få utländska turister, någon enstaka tysk, engelsmän, amerikanare och givetvis några japaner.

Bengt Ahlqvist
Bengt58 i Warszawa
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
inlagg nummer 2
lördag 19 juli 2014 - Warszawa, Masovien, Polen

Det här är mitt andra inlägg av min dagbok. Jag skrev inte i łódź för att det fanns internetgräns. Jag har varit med min yngsta syster i bronisin dworski. Jag hade kul med henne. Jag har varit i köpcentrum som heter ptak för att köpa strumpor. Jag köpte också keps och bermuda i 4f i

en lång dag...
söndag 26 maj 2013 - Warszawa, Masovien, Polen

Hej hej, Idag har det varit en riktigt lång dag och orken har vart sådär. Men börjar med gårdagskvällen. Vi tog en taxi vid 19 till Bryggpuben och där åt vi massor och fick i oss ett antal öl. Dom hade underbart gott vitlöksbröd som vi hivade i oss massor av. Framåt midnatt tog de

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

24 januari 2018 - 24 januari 2018

Vårens resekurs kommer att handla om Polen. Vi kommer från jan-april att förkovra oss om Polen, lära känna landets historia, geografi, berömda personer och mycket mycket annat. V.16 kommer vi sedan att resa till Polen och uppleva några av alla de ställen som vi läst om. Vi ser fram emot en mycket trevlig vårtermin! /Nettan & Anneli

Polen

Polen

26 augusti 2015 - 1 september 2015

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

27 juli 2014 - 2 augusti 2014

Detta är mitt första stopp på en 3 veckors resa. Aldrig varit i polens huvudstad

Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien 2014

Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien 2014

13 juli 2014 - 3 augusti 2014

Hej! Här är mitt första resfakta i resdagboken.se. Mitt första resfakta kommer att äga rum i Polen, Tjeckien och Slovakien. Vi börjar den 13 juli och slutar den 3 augusti. Det är bara en vecka kvar tills vår semester drar igång. Vi ska ta några bilder, kartprickar, dagboksinlägg och kommentarer. Om resfakta är bra, gilla dem på facebook. Vi ses!

Sydöstra hörnet av Östersjön...

Sydöstra hörnet av Östersjön...

13 maj 2013 - 29 maj 2013

Börjar med flyg till Riga sen runt med bil och tåg i Lettland sen tåg runt Litauen och ner mot Warszawa och sen Berlin-området.

Bilsemmester i Polen

Bilsemmester i Polen

10 juli 2012 - 22 juli 2012

En resa genom delar av Polen till Warszawa och Krakov

Med husbil runt Östersjön -2012

Med husbil runt Östersjön -2012

24 juni 2012 - 31 juli 2012

I år är planen att åka runt Östersjön. Sverige-Tyskland-Polen-Litauen-Lettland-Estland-Sverige.

Inge Och Hans-Örjan
mc2017