Pommern

En riktig turist dag i strålande solsken (äntligen)
tisdag 19 september 2017 - Malbork, Pommern, Polen

Vi startade med Sopot, promenerade på stranden å piren, såg skrynkliga huset å många turister som lapade sol.Vid lunch styrde vi in till Gedansk, ställde GPS:en på Maria kyrkan i gamla stan, i närheten av den skulle vi hitta en parkering.Men vad hände, vi styrde förbi parkeringarna å

lionkungen i 39. Östersjön runt
Så pajade bilen!!!!!!
måndag 18 september 2017 - Rumia, Pommern, Polen

Vilken start på gårdagen, när vi kom ut från hotellet tryckte jag på fjärrkontrollen till bilen, intet hände.  Men vad F-n, ingen dörr eller baklucka gick att öppna. Jo jag fick upp förardörren med nyckeln. Prövade starta bilen, intet liv, allt dött, inga lampor tändes. Vad gör man

lionkungen i 39. Östersjön runt
Våran strand" Camino"
fredag 15 september 2017 - Falochron wschodni, Łeba, Pommern, Polen

Vi lyckades få två timmars strandpromenad innan ovädret bröt loss. Halv storm och regnhagel. Som tur var hade vi regnkläder med. Tänk vilken tur, vi hittade tillbaka till bilen!

Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Vandring vid havet.
torsdag 14 september 2017 - Łeba, Pommern, Polen

Fina stränder, kraftig blåst men med rätt kläder är det underbart att gå vid havet.

Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
En liten bit av Polen
tisdag 25 juli 2017 - Sztutowo, Pommern, Polen

Färjeöverfarten gick hyfsat smidigt, förutom att det visade sig när vi klivit ombord att vi inte fick bo ihop utan jag fick tvånsdela hytt med 3 andra kvinnor (alldeles bredvid herrhytten). Ingen av oss sov väl superbra, men det var visst bara jag som hört nåt larm som gått mitt i natten.

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Östersjön nästan-runt
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Nu ÄR vi på väg!

Efter 15 mil på sommarvackra vägar genom sommarvackra Småland och Blekinge nådde vi dagens etappmål Karlskrona. Ett besök på Marinmuseumet kändes påkallat, liksom en nostalgisk runda i staden för Hans-Örjan - varenda gata var en Memory Alley - kunde vi slutligen checka in på Stena

Inge Gustafsson
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Onödigt?
söndag 11 juni 2017 - Łeba, Pommern, Polen

5-6 mil enkel väg(hålig, smal, lutande med 30, 40 och 70 i hastighetsbegränsning) körde vi för att komma till ett av världens viktigaste naturreservat, fråga oss inte varför - för det vet vi inte.Det ska tydligen finns 40 meter höga sanddynor, varför skriver jaf tydligen? För väl

45, 60 eller 90 minuter
fredag 9 juni 2017 - Sopot, Pommern, Polen

Besluten är många och svåra på denna resa.-Ska vi äta sushi idag igen?(utan jappesås)-Ska jag boka 45, 60 eller 90 minuter massage?-Hur långt ska vi köra imorgon och vart ska vi sova imorgon?-Shorts eller långbyxor?-Klänning? -när jag har tejpade knän?-Ska Malin tvätta sitt hår idag

Senast aktiv - från Świnoujście, Västpommern, Polen
Ännu ett hostel! Men va f**!?!
torsdag 8 juni 2017 - Sopot, Pommern, Polen

Ups, det tänkte jag inte på - var mitt svar när vi tog upp bokningen för att kolla adressen till gps;en OCH DET STOD HOSTEL. ​​​​​​Denna reaktion från mallan får väl vara något befogad med tanke på vårt fösta hostelbesök dagen innan.Försök till ett nytt talesätt som

Somna eller inte somna - det är frågan 😊
onsdag 7 juni 2017 - Sea Hostel, Gdynia, Pommern, Polen

Besök hos farmor, 10 timmar på Baltica London och en debut på Polens vägar är vi framme på ett skolklasshostel. Malin har inte "släppt" hennes något tveksamma min sedan vi kom in innanför dörrarna (och nu är det 1 timme senare). Spännande, nu när vi släckte rummet då upptäcker vi

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 12 oktober 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Östersjön nästan-runt

Bila lite här o där.

Spaniens norra kust

Spaniens norra kust

17 augusti 2017 - 27 september 2017

Lena och Hennings pilgrimsvandring 2017.

Överraskningsresa i 30-årspresent till Johannes

Överraskningsresa i 30-årspresent till Johannes

26 augusti 2016 - 29 augusti 2016

Födelsedagspresent till min nyblivna 30-åriga make som tjatat om att han så gärna vill åka till Polen. Så då får han en resa dit! Överraskningen är också att hans föräldrar kommer vara där när vi kommer fram :)

La vie en Gdansk

La vie en Gdansk

31 maj 2016 - 6 juni 2016

Den Polska pärlan, Gdansk. Kanske behöver man inte veta hur man ska börja. Det viktigaste är att försöka, visa intresse occ nyfikenhet.

Polen

Polen

28 maj 2016 - 31 juli 2016

Vår livs resa till Bartosz!

(Tåg)luff

(Tåg)luff

5 augusti 2015 - 5 september 2015

Jag och killen reser runt i Östeuropa i en månad

Sommarsemester 2015

Sommarsemester 2015

3 juli 2015 - 14 juli 2015

Vi tar båten till Lettland och bilar oss längs Östersjökusten för att avsluta i Danmark innan vi slutligen är hemma i Sverige igen!

Sofia Henriksson
Bubbelfian