Gdańsk

Ett förvrängd bild av historien.
fredag 10 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Den tredje och näst sista dagen i Gdansk är över. En dag som mestadels spenderades på deras kända museum om andra världskriget. Vi hade tänkt avvara en förmiddag till detta projekt, men med tanke på hur stort det var blev det ett heldagsprojekt. Museet drevs av Polens myndigheter som ett

En sista etapp - och natt...
söndag 5 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

(Hans-Örjan)Söndag 2018-08-05 . Brosnica - Gdansk - Nynäshamn . Så var det då bara en etapp kvar på vår Baltic Tour 2018, om man undantar defileringen i mål från Nynäshamn till Markim. Efter en god frukost på Hotel Stork, som definitivt rekommenderas, äntrade vi våra tappra

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018
Första dagen i Gdansk
tisdag 7 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Gdansk 7 augusti 2018Så är då första dagen av vårt Polenäventyr över. Vilken otroligt vacker stad!Målet idag var rekognisering och att spana in staden. Eftersom mamma fixar allt hade hon lyckats leta reda på en guidad tur där guiden pratar svenska - perfekt! Vi började med att kolla på

Vodka tour - well (done)
fredag 8 juni 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Sitter nu med en kaffe på balkongen efter gårdagens vodka tour med kvinnliga guiden Ola (hon hette så). Volleybollstjärna som sadlat om till guide mellan studierna. Hon studerade psykologi och man kan anta att hon tränade lite på oss i beteendevetenskap....Tidigare hade vi tagit oss på

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i En vecka med bråk?
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Första dagen på resan.
måndag 14 maj 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

En solig fin dag

Fantastisk födelsedagsweekend
lördag 27 augusti 2016 - Gdańsk, Pommern, Polen

Hade otroligt varmt väder, åt gott både på båten och i land.Champagne för 60kr glaset och god mat.I Gdansk gick vi en guidad tur.

Gdansk
onsdag 1 juni 2016 - Gdańsk, Pommern, Polen

Det handlar om utveckling, det är det som allt handlar om. Men om vi ska ta de från början så det kan leda till ett slut. Resan har startat i djupet av Gdansk, i det mörka centrala delarna på vårt hostel La guitarra, någonting. Fick en fin fin mål tid, den första i raden av alla, som

Nämen tja, Gdánsk!
onsdag 5 augusti 2015 - Gdańsk, Pommern, Polen

Och resan har börjat! Allt har gått jättesmidigt (hittills). Från Göteborg tog flygresan bara en dryg timme och sen var vi framme i Gdansk i norra Polen. Så nu har alltså vår lilla luff officiellt startat, vi har hunnit checka in både gamla stan och på hostelet och nu ligger Markus och

Matilde Forsén
matildeemilia i (Tåg)luff
Senast aktiv - från Kraków, Lillpolen, Polen
Polen!
torsdag 9 juli 2015 - Gdańsk, Pommern, Polen

Vi är i Polen. Igår, efter rätt många timmar i bil anlände vi till vår nya destination, Gdansk. En oerhört mysig stad med superfina caféer, restauranger och barer. För första gången på vår semester hör vi nu en hel del norska, och en del svenskar. Idag tog vi bilen till Sopot efter

Shop til you drop...
tisdag 9 december 2014 - Gdańsk, Pommern, Polen

Ännu en god frukost, mums! Åter på rummet så packade vi och gjorde oss i ordning. Lämnade bagaget i receptionen och sedan ut på stan. Lämnade tillbaka kläder, köpte nya plus lite annat kul. Gick sedan till ett museum men vi vände och gick ut efter tre rum typ. Betalade ingen entré och

Lotta Carina
LottaochCarina i Julmarknad i Gdansk
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

7 augusti 2018 - 12 augusti 2018

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Bydgoszcz  Super Rally 2018 Poland

Bydgoszcz Super Rally 2018 Poland

14 maj 2018 - 27 maj 2018

Nu drar vi till Nynäshamn

Överraskningsresa i 30-årspresent till Johannes

Överraskningsresa i 30-årspresent till Johannes

26 augusti 2016 - 29 augusti 2016

Födelsedagspresent till min nyblivna 30-åriga make som tjatat om att han så gärna vill åka till Polen. Så då får han en resa dit! Överraskningen är också att hans föräldrar kommer vara där när vi kommer fram :)

La vie en Gdansk

La vie en Gdansk

31 maj 2016 - 6 juni 2016

Den Polska pärlan, Gdansk. Kanske behöver man inte veta hur man ska börja. Det viktigaste är att försöka, visa intresse occ nyfikenhet.

(Tåg)luff

(Tåg)luff

5 augusti 2015 - 5 september 2015

Jag och killen reser runt i Östeuropa i en månad

Sommarsemester 2015

Sommarsemester 2015

3 juli 2015 - 14 juli 2015

Vi tar båten till Lettland och bilar oss längs Östersjökusten för att avsluta i Danmark innan vi slutligen är hemma i Sverige igen!

Julmarknad i Gdansk

Julmarknad i Gdansk

7 december 2014 - 9 december 2014

Julmys i Polen

Ett tåg som går på land

Ett tåg som går på land

22 juni 2013 - 7 juli 2013

Vi börjar i Polen och åker det mytomspunna tåget som går på land till Kaliningrad. Om vi hittar det. En sväng förbi Minsk innan vi utforskar Kaukasus, en vecka i Armenien och Georgien. Sen vilar vi upp oss i Istanbul innan vi åker hem. Via Riga.

Inge Och Hans-Örjan
mc2017