Västpommern

En by på landet.
lördag 16 september 2017 - Drawsko Pomorskie, Västpommern, Polen

Härligt att lämna stor staden, men först skulle Tiina absolut släpa med mej upp i Polens högsta fyrtorn, 68 meter å flera hundra trappsteg, å det var lika många trappsteg nerför åxå.Sedan körde vi ca: 20 mil på småvägar till Drawsko Pomorskie, en lite by på ca: 12 000

lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Man tror inte det är sant!!!!
torsdag 14 september 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Idag rullade vi ner till den gamla Svensk staden, Stralsund, gick en längere tur i den gamla staden, mycket vacker å spännande, med många gamla svenska spår.På vägen till bilen, tar Tiina en bild på ett vackert hus, sänder den till Andrea en gammal arbetskollega, och skriver att den gamla

lionkungen i 39. Östersjön runt
Polens revansch!
torsdag 10 augusti 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Torsdag 10/8    Sista åkdagen utomlands, Lipowa - Swinoujscie      För att kompensera för att vi blåste igenom Polen som två blå raketer på vägen ner beslöt vi oss för att köra en liten extra sväng. Vädret var bra, och tiden på vår sida. Sagt och gjort.Först åkte vi  till

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
dag 2
onsdag 19 juli 2017 - Szczecin, Västpommern, Polen

hej och hå. då var andra dagen över.sitter på hotellrummet efter världens skönaste dusch. jonny har redan krashat. dagen började med att vakna på båten mot gdansk. käkade frukost och väntade in avfärd. vi började polenvistelsen med att köra lite vilse men hittade tillsist en bra väg

3 rätter på 45min kl 22:00
måndag 12 juni 2017 - Mielno, Västpommern, Polen

Efter poolhäng och bubbelbad kom vi på att vi inte har ätit ännu. Kl 21:55 var vi på strandpromenaden vid en fin restaurang.-Det är fem min till köket stänger sa servitrisen. Vi frågade då vad de har för vegetariskt alternativ och hon pekar på ett trerätterserbjudande. Jaja, va fan det

Eliaspers88 i I bilen
Vart är folket?
söndag 11 juni 2017 - Koszalin, Västpommern, Polen

Igår kväll kom vi fram till Koszalin som har x invånare(googlade men fick inget svar). På storleken när vi körde omkring hade vi gissat att x är som Helsingborg men på hur mycket folk som var rörelse och vad som hade öppet en lördagskväll hade vi gissat att x är som Bromölla. Vi var

Eliaspers88 i I bilen

LowerEneborg i Swinoujscie, Szczecin 2016
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Nu åker vi hem...
tisdag 9 juli 2013 - Szczecin, Västpommern, Polen

Dettar sista dagen utomlands och om nästan 8 timmar åker vi hem till Sverige igen. Igår var vi på "Auchan" och köpte grejer och sedan så åkte vi till hotellet. Det var ett jätte fint bilhotell med egen gokart bana. Jag kajsa och per testade att åka gokart och det bar hur kul som helst. Per

Nina Pålsson
PalssonSjogren i Europa resa
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Sista resan på den här skutan
onsdag 18 juli 2012 - Szczecin, Västpommern, Polen

Sista resan till szczecin med den här båten. Söndagen var en bra dag. Jag åkte in till centrum på egen hand och promenerade runt i gallerior och handlade alldeles för lite på Sephora. Kom på lite saker jag glömde att handla men jag fick en schysst goodie bag med prover på köpet så jag

En bra dag
torsdag 28 juni 2012 - Szczecin, Västpommern, Polen

Idag är en bra dag. inte nog med att vi kommit tillbaka till internetuppkopplingens förtrollade land. När jag gick in på Fejjan och kollade genom de senaste dagarnas händelser så fick jag se den glada nyheten att det blir en sommar till på MG. Yay! Det innebär att jag troligen kan ha min

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Mc-äventyr Europa 2017

25 maj 2016 - 30 maj 2016

Europa resa

Europa resa

26 juni 2013 - 10 juli 2013

Vi ska åka runt Europa i våran V70, ROADTRIP!!!

Vi hade iallafall tur med vädret 3 - The last crusade

Vi hade iallafall tur med vädret 3 - The last crusade

20 maj 2012 - 15 november 2012

Sista fartygsförlagda delen av utbildningen. 5 månader till sjöss sammanlagt när resan är över.

snurrig höst i europa

snurrig höst i europa

16 september 2011 - 8 oktober 2011

ska snurra runt i Europa i drygt 3 veckor, färdmedlet blir tåg och länderna ser ut att bli Tyskland, Polen, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Österrike, Slovenien, Kroatien, Serbien, Rumänien & till sist Bulgarien... vi får se hur det går...

Jubileumsresan 2

Jubileumsresan 2

20 juli 2011 - 16 augusti 2011

Ner till Berlin. Hämtar Hobbe, husbilen som är fräsch och beredd för en resa i sakta mak hemåt mot norr.

Rundresa Polen - Gotland

Rundresa Polen - Gotland

1 augusti 2010 - 16 augusti 2010

En liten roadtrip via Karlskrona- Gdynia - Sassnitz - Trelleborg - Gärsnäs - Byxelkrok - Visby

lionkungen
Inge Och Hans-Örjan