Första dagen i Lagos
fredag 18 oktober 2019 - Lagos, Faro, Portugal

Var och handlade massa saker :)Tog en promenad på stranden och njöt av en välbehövlig vila på balkongen.

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Portugal erbjuder härlig arkitektur, orörd natur och aktiviteter av högsta klass
torsdag 25 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Kustlandet Portugal blev en stormakt under 1500-talet då de koloniserade bland annat Goa, Angola och Östtimor. En diktatur fram tills 1974 då nationen befriades i vad som kallas röda nejlikornas revolution, vilket föranledde det demokratiska system som landet idag besitter. Känt för sina

8 år...
söndag 7 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vaknade och käkade frulle. Promenerade sedan mot lila linjen med 3 stopp i olika kyrkor. Ljus tändes i den första som är den äldsta i Lissabon. Vi hann även passera genom någon form av matmarknad innan vi hoppade på bussen som skulle köra oss till akvariet.Väl framme där hittade vi lätt

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Soligt, vackert och mysigt!
måndag 8 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190408Frukost och promenad ner till centrum. Gick först till Santa Justa hissen. Igår när vi gick förbi den var det väldigt långa köer men även här var vi där tidigt och kunde bara gå ombord så att säga. Gammal fin hiss. Upp i ett nafs till översta hissplan sedan fick vi klättra två

Bra start på dagen...
lördag 6 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190406Dagen började tidigt...oklart riktigt när det var men vi var i drömmarnas land. Meddelande från Deniz om att Malin börjat få värkar. Några timmar senare så var Carinas tredje barnbarn fött och nytt meddelande damp ner inkl foto. En ny söt tös var född. Föll en tår hos mig och

Det är dags...
fredag 5 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Tidigt tidigt ringde larmet...kändes som jag precis somnat 😂 03.45 hämtade Lotta upp mig för vidare färd till Bergdala så Kaj kunde lämna oss på Hyllie. Tåget var lite försenat men efter en stund landade vi på Kastrup där incheckningen gick lätt och snart satt vi och mumsade i oss en

Omgivningen
tisdag 26 februari 2019 - São Martinho do Porto, Portugal

Vilken fantastisk omgivning!! Vi ser och hör havet från båda våra balkonger och det är så grönt och vackert.Sao Martinho ligger i en stooor naturlig bukt som skyddar staden från den starka atlantvinden. Vi bor längst upp i slutet av bukten. Ner till stranden går vi på 7 min  och att gå

Gepa i Sao Martinho Do Porto
Äntligen!
torsdag 21 februari 2019 - São Martinho do Porto, Portugal

Äntligen på väg !!Smidigt med direktflyg till Lissabon , hämtade ut hyrbilen (efter en del strul..) och styrde norrut till Sao Martinho.Väldigt fin motorväg med lite trafik och resan tog ca 1,5 timme . Vi parkerade längs den långa strandpromenaden och åt lunch på ett enkelt kafe. Efter

Gepa i Sao Martinho Do Porto
Senast aktiv - från Nazaré, Leiria, Portugal
Faro flyg - inte många dagar kvar på året
lördag 29 december 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Så, plötsligt är året nästan över och vår tid i Faro har med råge passerat halvvägs. Resan har nu kommit såpass långt att saker och ting blandar ihop sig, vad har vi gjort, var har vi varit, vad hände var och när? Det som står ut kan vara småsaker,  som det sensoriska minnet av att

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Figueres, Katalonien, Spanien
Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Figueres, Katalonien, Spanien
flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

15 april 2019 - 20 april 2019

Sao Martinho Do Porto

Sao Martinho Do Porto

21 februari 2019 - 18 april 2019

I åtta veckor ska jag göra min tredje och sista praktik i min utbildning till Dipl. Resekonsult i Portugal ! En dröm som går i uppfyllelse, och nu är vi äntligen här !! Min man kommer att vara nere i 4 av de 8 veckorna och kombinerar jobb med semester ! Välkommen att hänga med på min största resa !

Lissabon

Lissabon

5 april 2019 - 9 april 2019

8 år sedan ringar växlades i Kina....mycket som hänt under dessa 8 år...

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Madeirasemester

Madeirasemester

1 november 2018 - 22 november 2018

Tre veckor på Madeira. Inget planerat men rundresa på den vackra ön och vandring på någon levada räknar vi med. Sol och bad?!

Portugalien vin-o-climb

Portugalien vin-o-climb

18 oktober 2018 - 27 oktober 2018

Lissabon-Porto-Dourodalen-Porto-Lissabon-Algarve

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Camino Portugues

Camino Portugues

15 augusti 2018 - 26 augusti 2018

Pilgrimsvandring från Porto i Portugal till Santiago de Compostella i Spanien. Med Bengt Lövström

Portugal summer of 2018

Portugal summer of 2018