Ericeira

Bad conditions
lördag 13 juli 2013 - Ericeira, Portugal

Har gått från att Ian från UK frågar vart jag lärt mig engelska till att prata nån ful nybörjarengelska med spansk accent... What is happening! Men jag tänker på engelska igen som på långresan, går snabbt att svitcha när du pratar engelska 24/7. Helg men alla är trötta som få..

smurfgargamel i Surfing Atlantic
Whaaaaaat kiiiiind oooof beeeneeefiiits?!
lördag 13 juli 2013 - Ericeira, Portugal

Tredje kvällen i rad. Upp 07.30 varje morgon, somna 03.00. This is not good for your body really........ Men vi har så skoj på kvällarna så de e svårt att låta bli. Idag lämnade dock våra bästa roomies twins+manuel oss för Austria så det är lite tomt. I helgen är det fritt men vi hyr

More waves plzzzz!
torsdag 11 juli 2013 - Ericeira, Portugal

Vad som skulle vara lite chill "barbeque" igår blev till massa dricka som blev till "dishparty" as we call it to make the dishes more fun och sen ner till downtown där det var gatufest med liveband. Skitstohej tills vi dansade så mkt att jag fick ett glas rödvin över mitt hår och mina varma

Awesome dude!!
onsdag 10 juli 2013 - Ericeira, Portugal

Det blev ett långt resande igår i min ensamhet. Gick upp 06.45, vilket visade sig vara överdrivet tidigt då jag var incheckad och klar strax innan 08. Flyget gick först 09.45. Passade på att köpa alldeles för dyra solskyddsfaktor(er?) som jag hade glömt. Två timmar passerade och sen bar

surf
onsdag 2 maj 2012 - Ericeira, Portugal

igår em bjöd en av våra instruktörer med oss till hans sponsor, köpa kläder sa han, så vi hoppade in i hans lila bil, 2fick sitta i bagaget å åkte till en mindre by norrut. vi kom fram till ett helt anonymt hus, som vilket som helst här i byarna. vi blev lite fundersama, hade förcäntat

Försa dagarna
måndag 30 april 2012 - Ericeira, Portugal

nu är vi här.. bodde första natten hemmifrån på radisson blu plaza i oslo, under falsktt namn dessutom, så nu är de en sak mindre ja måste göra innan jag dör... på översta etagen bodde vi, var sitt dubbelrum hade ja å rasmus. FANTSTISK utsikt! vi träffade tjejerna på flygplatsen å

The last surf day
fredag 13 maj 2011 - Ericeira, Portugal

We were supposed to leave at 10:00 for level 1 but it was chaos as always, and no one really seemed to know. But at 10:30 “Pepe” told us that all surfers should go down to our local beach (Foz do Lizandro). So they divided us into two different groups. We at level 1 were supposed to surf close

A day off?
torsdag 12 maj 2011 - Ericeira, Portugal

Today it was actually meant that we shouldn’t surf at all, but some of the others guys were focused on surfing, down at our local beach “Foz do Lizandro”. So I thought why not just try it a little? Technically it felt awful, although I did one cool surf directly up on the beach. But it felt

"The hot stone"
onsdag 11 maj 2011 - Ericeira, Portugal

We left for our surfing at 12:30 today, we went to "Matador" beach. This day we had to manage ourselves. It was both good and bad, good to try it all by ourselves, bad that I got almost exhausted because of all the paddling. Then we went back to our camp for another yoga class with our very happy

"Dorado"
tisdag 10 maj 2011 - Ericeira, Portugal

Today at 12:00 we went to surf at the same place as yesterday (Matador) it was much less crowded today. I had prepared myself and brought my wetsuit shoes with me as an extra protection. It went quite well, except that I tend to look at my board tip instead of looking straight to the beach where I

Surfing Atlantic

Surfing Atlantic

9 juli 2013 - 16 juli 2013

Fortsätter min framgångsrika surfkarriär!

Ett mellansäsongs äventyr..

Ett mellansäsongs äventyr..

29 april 2012 - 15 maj 2012

Mot Portugal för att surfa.. eller nått :)

7 maj 2011 - 14 maj 2011

Portugal a surftrip with Lapoint.

Geektour

Geektour

21 juni 2010 - 30 maj 2011

Så här är vi nu, jag har en blogg, pappa en web-kamera och Phil har blivit tvingad till avancerade cityvandringar runt Europa. Allt började med E-type, Pillan och en färja. Jag och Phil har packat vårt pick och pack och flytt landet. Jag har sparat och sparat mina små pengar, sagt upp lägenhet och jobb, för vad? Ja det undrar jag också, inte en aning! Vi kör så länge pengarna räcker, sen får vi se!

Häng i Portugal

Häng i Portugal

19 juli 2010 - 6 augusti 2010

11 juli 2010 - 27 augusti 2010

Yes, nu drar jag till Portugal. Tre veckors semester med capoeira, mamma och mig själv. Utbyte i Oporto i augusti. Välkomna att hälsa på!