Faro

Första dagen i Lagos
fredag 18 oktober 2019 - Lagos, Faro, Portugal

Var och handlade massa saker :)Tog en promenad på stranden och njöt av en välbehövlig vila på balkongen.

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
25 år senare
tisdag 2 oktober 2018 - Albufeira, Faro, Portugal

Vilken start! Limone kommer till Skåne med ont i höften/ryggen... Lyckas på söndagkväll få tid hos min massör på måndagmorgon innan vi måste ta tåget.. Tacksamma för det - efter en timmes knådning, tryckande och dragande är Limone mör men ok för att resa...Tåget försenat -

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Senast aktiv - från Sverige
Mer som storm, nästan
söndag 25 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Söndag och blåser mer än någonsin. Kanske blåser set alltid här, som på Kap Verde ? Bestämt mig för att se om jag kan gå till den lilla staden, Luz, betyder väl ljus. Bara stt följa kusten så gott det går åt vänster. Varmt i lä, kyligt i kastvindarna. Går och går. Gör några

Mulet och regn
fredag 23 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Inte alls så ljust som det brukade när jag vaknade. Mulet ute. Bestämde mig för att tvätta håret, diska, ta reda på vart mer man kan åka med tåget som är värt att se. Fann eventuellt några. Gjorde litet lätt träning och när det var dags att gå ut regnade det ordentligt, gick över i

Fortsättning dag två
torsdag 22 mars 2018 - Portimão, Faro, Portugal

Mysig långsam tågresa, jag har ju inte bråttom. Hållplats nr tre gick jag av,  Alldeles innan tåget stannade såg jag köpcentret jag var ute efter, så bara att gå åt det hållet och kom rätt. Ett lagom stort köpcenter, heter Aqua. En hel del "fina" affärer, men även HM, som var

Underbart klimat!
måndag 10 juli 2017 - Tavira, Faro, Portugal

Nu e vi hemma igen efter en härlig vecka i Portugal.Tavira är ett samhälle som har drygt 10.000 bofasta och det är ingen direkt semesterort. Under det varmare halvåret ökar innevånare då det finns en hel del semesterlägenheter där. Det är ett ställe i min smak, med kullerstens gator,

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Portugal No: 113
Senast aktiv - från Sundsvall
Golfdag på Boavista GC
onsdag 28 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Dagen gavs till kuperad golfbana inkl Golf bil på banan 5 min utanför Lagos. Den går runt där vi bor.Varierat spel bjöds det på å Marcha å Gandalf hamnade på 105 brutto som får anses som ok.Till sista kvällen vankas middag i stan, imorgon tar Norwegian oss hem från Lagos.

Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Sol- & baddag
tisdag 27 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Idag fick vi softa efter resdag & trevligt besök på kvällen hos Ronny & Evelyn, som bosatt sig här för två år sedan.Vi besökte den berömda stranden Praia do Camilo, där vi badade fram till lunch, för att sedan se Lagos.Imorgon golf på Boavista!

Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Albufeira
torsdag 15 juni 2017 - Albufeira, Faro, Portugal

Lagos är en otroligt mysig stad .Kändes som om den hade allt som åtminstone jag uppskattar.En mysig bilfri gammal stadskärna , otroligt fina stränder i stan och närheten till en häftig kust med otroliga klippor ! Och så bodde vi ju så fint på "Inn Seventies" mitt i gamla stan ! Vi

Elsastina i Algarvekusten
Lagos
onsdag 14 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Nu har vi faktiskt mest navigerat med hjälp av Google Maps istf. vår  förprogrammerade Gps! Dock hamnar vi ibland på mindre ko-stigar som inte är helt lättkörda !! Idag blev 33 km dessutom ca 45 pga  det helt enkelt inte gick att cykla på vissa ställen !Men resan är målet,  som vi

Elsastina i Algarvekusten
flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Portugal, Lagos

Portugal, Lagos

21 mars 2018 - 3 april 2018

Godmorgon ! Vaknade av att koltrasten sjöng för full hals. Kravlade mig upp ur den varma sängen, virade in mig i en pläd och satte på grötkastrullen samt kaffe. Väldigt kallt i lägenheten, brrrr. Men så är det här, ingen värme inne, bara en liten fläkt och. portugal pppPportkalla stenväggar. Får se till att komma utomhus så snart solen börjar värma. Det finns många småntorg med serveringar runt. Tavernor, små restauranger och barer överallt. Arkitekturen (den gamla) ser morisk ut. Folk är vänliga, de yngre talar ofta engelska men inte de äldre. Nu skall jag lägga till några bilder. Fungerade inte, prövar i morgon igen.

Griswalds in Portugal

Griswalds in Portugal

19 juni 2017 - 29 juni 2017

Återigen är familjen samlad så länge Gandalf grå å Claire W betalar. Nu roadtripp genom ett land i landssorg efter storbranden.

Algarvekusten

Algarvekusten

8 juni 2017 - 18 juni 2017

Följ med oss när vi cyklar längs Algarvekusten i Portugal

Portugal No: 113

Portugal No: 113

1 juli 2017 - 8 juli 2017

Äntligen åker vi till den vackra Algarvekusten och den lilla fiskebyn Tavira, strax utanför Faro. Gaby & Janne ska med!

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Finland, Portugal, Marocco, Gibraltar, Spanien

Finland, Portugal, Marocco, Gibraltar, Spanien

24 augusti 2013 - 2 september 2013

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Roadtrip/surf/minnen

Roadtrip/surf/minnen

13 juni 2013 - 5 juli 2013

Roadtrip från Östersund-Gräsmark-Oslo-Malaga-Gibraltar-Burgau och hela vägen tillbaka :)

Portugal april 2013

Portugal april 2013

1 april 2013 - 30 april 2013

Golfresa till Cabanas, Tavira i östra Algarve.

Susanne Edström
Sussebo58