Lagos

Första dagen i Lagos
fredag 18 oktober 2019 - Lagos, Faro, Portugal

Var och handlade massa saker :)Tog en promenad på stranden och njöt av en välbehövlig vila på balkongen.

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Mer som storm, nästan
söndag 25 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Söndag och blåser mer än någonsin. Kanske blåser set alltid här, som på Kap Verde ? Bestämt mig för att se om jag kan gå till den lilla staden, Luz, betyder väl ljus. Bara stt följa kusten så gott det går åt vänster. Varmt i lä, kyligt i kastvindarna. Går och går. Gör några

koratkatten i Portugal, Lagos
Mulet och regn
fredag 23 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Inte alls så ljust som det brukade när jag vaknade. Mulet ute. Bestämde mig för att tvätta håret, diska, ta reda på vart mer man kan åka med tåget som är värt att se. Fann eventuellt några. Gjorde litet lätt träning och när det var dags att gå ut regnade det ordentligt, gick över i

koratkatten i Portugal, Lagos
Golfdag på Boavista GC
onsdag 28 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Dagen gavs till kuperad golfbana inkl Golf bil på banan 5 min utanför Lagos. Den går runt där vi bor.Varierat spel bjöds det på å Marcha å Gandalf hamnade på 105 brutto som får anses som ok.Till sista kvällen vankas middag i stan, imorgon tar Norwegian oss hem från Lagos.

Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Sol- & baddag
tisdag 27 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Idag fick vi softa efter resdag & trevligt besök på kvällen hos Ronny & Evelyn, som bosatt sig här för två år sedan.Vi besökte den berömda stranden Praia do Camilo, där vi badade fram till lunch, för att sedan se Lagos.Imorgon golf på Boavista!

Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Lagos
onsdag 14 juni 2017 - Lagos, Faro, Portugal

Nu har vi faktiskt mest navigerat med hjälp av Google Maps istf. vår  förprogrammerade Gps! Dock hamnar vi ibland på mindre ko-stigar som inte är helt lättkörda !! Idag blev 33 km dessutom ca 45 pga  det helt enkelt inte gick att cykla på vissa ställen !Men resan är målet,  som vi

Anna Gippert
Elsastina i Algarvekusten
Senast aktiv - från Nazaré, Leiria, Portugal
Bakfull i Lagos och Sagres
torsdag 29 augusti 2013 - Lagos, Faro, Portugal

Jag vaknade upp ordentligt bakfull efter att ha varit ute föregående kväll. Klockan var redan 10:00 och jag hade missat ett par bussar mot Sagres. Efter att ha druckit lite vatten och ätit chips till frukost hoppade jag på en buss mot Sagres. Jag hade tänkt att surfa och prata med

Portugal ♥
fredag 16 mars 2012 - Lagos, Faro, Portugal

Här händer inte mycket. Vi vilar oss. Det är också en konst. Det är vi och några få turister till som njuter av fantastisk natur och underbart väder. Portugal behöver något mer för att få fart på sin ekonomi, jag hoppas verkligen de hittar det. Här kommer i alla fall den

Boa noite
lördag 3 mars 2012 - Lagos, Faro, Portugal

Hoppas ni har det bra hemma och har laddat upp i soffhörnan inför Vasaloppet. Robert har varit lite krasslig i ett par dagar så idag fick jag gå till grönsaksmarknaden själv. Sedan gjorde jag lite schhhhoooopingngng. Rea- och förra säsongen- grejor är nu utbytta mot nyinkommet. Inte

Vardag igen
söndag 26 februari 2012 - Lagos, Faro, Portugal

Vi har lämnat tillbaka hyrbilen och upprättat vardag. Det betyder att vi tränar varannan dag, arbetar, läser, ligger vid poolen, lagar mat hemma (ibland) och ser oss omkring i den närmsta omgivningen. Det enda mörka molnet på himlen just nu är väl Internet, vi befinner oss inte direkt i

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Portugal, Lagos

Portugal, Lagos

21 mars 2018 - 3 april 2018

Godmorgon ! Vaknade av att koltrasten sjöng för full hals. Kravlade mig upp ur den varma sängen, virade in mig i en pläd och satte på grötkastrullen samt kaffe. Väldigt kallt i lägenheten, brrrr. Men så är det här, ingen värme inne, bara en liten fläkt och. portugal pppPportkalla stenväggar. Får se till att komma utomhus så snart solen börjar värma. Det finns många småntorg med serveringar runt. Tavernor, små restauranger och barer överallt. Arkitekturen (den gamla) ser morisk ut. Folk är vänliga, de yngre talar ofta engelska men inte de äldre. Nu skall jag lägga till några bilder. Fungerade inte, prövar i morgon igen.

Griswalds in Portugal

Griswalds in Portugal

19 juni 2017 - 29 juni 2017

Återigen är familjen samlad så länge Gandalf grå å Claire W betalar. Nu roadtripp genom ett land i landssorg efter storbranden.

Algarvekusten

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Lagos, Portugal

Lagos, Portugal

7 februari 2012 - 29 mars 2012

Vi flyr svenska vintern igen

Europa 2011

Europa 2011

25 oktober 2011 - 5 december 2011

Vi börjar så smått med Danmark,får sedan se var vi hamnar.Hoppas ni vill följa med oss på denna resa. Vi kommer att behöva allt stöd i form av små kommentarer från er här hemma.

Tågluff

Tågluff

4 augusti 2011 - 10 september 2011

Vi flyger till Rimini, Italien och därifrån ska vi ta oss genom europa med tåg. Några planerade stopp är Rom, Barcelona, Paris, Amsterdam och allt däremellan!

Surf time!

Surf time!

28 juni 2011 - 5 juli 2011

D+S testar sina surfarvingar!

Spanien, Portugal

Spanien, Portugal

17 juni 2011 - 15 juli 2011

Den 17 juni börjar vi vår resa till Spanien och Portugal med vår husbil. Det är jag, min man och vår yngsta dotter som åker. Just nu håller jag på med planeringen inför resan.

Sixtensvassaklor
Susanne Edström