Tavira

Underbart klimat!
måndag 10 juli 2017 - Tavira, Faro, Portugal

Nu e vi hemma igen efter en härlig vecka i Portugal.Tavira är ett samhälle som har drygt 10.000 bofasta och det är ingen direkt semesterort. Under det varmare halvåret ökar innevånare då det finns en hel del semesterlägenheter där. Det är ett ställe i min smak, med kullerstens gator,

Carina Nordström Fd Söderqvist
Carina41 i Portugal No: 113
Senast aktiv - från Sundsvall
Grusväg
fredag 10 juli 2015 - Tavira, Faro, Portugal

Husbilen tog oss 53 mil söderöver idag till en ställplats strax före Spanska gränsen vid Algarvekusten. Vi började att åka till en grådaskig men varm dag och allt sprack upp senare till den sol som vi tycker så mycket om frugan o jag. Vi bestämde oss för att åka betalvägar idag då vi

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Natt i Portugal
fredag 26 april 2013 - Tavira, Faro, Portugal

Hej Sitter på balkongen, klockan är 12 på natten, temperaturen 23 grader, månen lyser rakt i ansiktet, jag mår ganska bra. På bifogat kort ser man det horisontella ljusa strecket, det är månens spegling i Atlanten. Detta är ganska fascinerande, just denna spegling finns hela vägen rakt

Sista veckan
torsdag 25 april 2013 - Tavira, Faro, Portugal

Hej Tiden krymper fort till hemresan. Igår var vi till Albufeira på en liten turisttripp. Vackert ställe, men väldigt turistexploaterat med inkastare vid resturanger o.s.v. Vi har även varit i Spanien en kort sväng för att handla och kolla runt lite. Det är så nära dit när vi spelar på

En vecka kvar
måndag 22 april 2013 - Tavira, Faro, Portugal

Nu är det bara en vecka kvar tills vi får komma hem till regn och blåst. Lämna sol och 24 grader bakom oss. Hemska tanke. Idag blir det golftävling, bästboll. Det är inte många svenskar kvar nu, så chansen till en framskjuten placering ökar. I går var det marknad i byn Cacela, helt

Halvtid
tisdag 16 april 2013 - Tavira, Faro, Portugal

Efter en massa strul har jag äntligen lyckats få fart på Resdagboken, så här följer första inlägget igen. Hej Äntligen har jag tagit mig in på Resdagbokens hemsida. Ärligt talat så har jag inte gjort så många försök. Nu ska jag berätta lite hur vi har det, Elsie o jag. Vi åkt hit

Mina första myggbett den här resan..
måndag 1 april 2013 - Tavira, Faro, Portugal

Ingen synlig mygga, ändå har jag kliat mig så blodet sprutar, på mina fem myggbett. Mannen som jag delar husbil med, har förstås inte ett enda. Förstår inte varför han ska slippa undan. Nåväl, det är väl bara att vänja sig, snart är det sommar och man är hemma i Sundbyholm och

lliha de tavira
onsdag 10 oktober 2012 - Tavira, Faro, Portugal

Vaknade med solen som strålade in i rummet..gick ner en trappa för frukost. hittade ett supermarket liter närmre idag som jag fixade lite shopping att ha till lunch, ställde mig vid taxin och fick skjuts till färjeläget för en 5 min båtfärd över till Taviras strand.. bad taxi chaffisen

Erik Louko
louko i Portugal
Senast aktiv - från Oradea, Bihor, Rumänien
avresa
måndag 8 oktober 2012 - Tavira, Faro, Portugal

Då var jag framme i tavira i ett otroooloigt fräscht hostel endast 4 i varje rum men ser ut som jag blir ensam ac,tv hörna bar,free wifi, orientalisk inredning sååååå snygg soffa >(kolla in bilden).. har hittat så mycket vackra föremål idag.. blommor ,palmer, god mat.. yepps med öl

Erik Louko
louko i Portugal
Senast aktiv - från Oradea, Bihor, Rumänien
Resans varmaste dag
onsdag 18 april 2012 - Tavira, Faro, Portugal

Igår hade vi vår varmaste dag. För första gången satt vi ute och åt frukost. Vi vaknade till ett underbart Monchique (som vi inte räknat med eftersom det blåst ordentligt under natten) solen sken och det var varmt ute. Vi satt och åt frukost med utsikt över dalen helt underbart. Leifs

Carin Torså
carinochleif i Vårresa 2012
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Portugal No: 113

Portugal No: 113

1 juli 2017 - 8 juli 2017

Äntligen åker vi till den vackra Algarvekusten och den lilla fiskebyn Tavira, strax utanför Faro. Gaby & Janne ska med!

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Portugal april 2013

Portugal april 2013

1 april 2013 - 30 april 2013

Golfresa till Cabanas, Tavira i östra Algarve.

Med husbil genom Europa vintern 2013

Med husbil genom Europa vintern 2013

3 januari 2013 - 20 maj 2013

Sverige är kallt den här årstiden och att övervintra i Spanien och Portugal har nästan blivit ett måste. En snabb resa genom Tyskland och Frankrike, dvs så snabb som vår gamla husbil går och därefter lite hit och dit i Spanien och Portugal. Hem kommer vi någon gång i maj...

Portugal

26 mars 2012 - 8 maj 2012

Tavira Portugal

Tavira Portugal

2 oktober 2011 - 18 november 2011

Svårt det där med det tekniska, visst skulle jag väl bytt namn på resan, (trodde att jag hade gjort det...) Vädret i Skåne är just nu helt underbart, känns svårt att kasta alla fina blommor som är som vackrast just nu, men det kanske inte är så kul att hitta dom i november! Hör av oss när vi kommit tillrätta. Hoppas också att vädret här hemma håller i sig, det är ju just nu helt underbart! Kram Eva och´Göran

Övervintring

Övervintring

30 oktober 2011 - 1 april 2012

Tavira/Portugal

Tavira/Portugal

1 oktober 2010 - 12 november 2010

Har nu så smått påbörjat packandet för resan till Portugal på fredagmorgon. Ska bli skönt att komma ifrån regnandet. Vi hörs med litet rapporter när vi kommit tillrätta därnere och hoppas naturligtvis få litet rapporter ifrån alla er därhemma om både stort och smått. Kram från Eva och Göran

Resan

Resan

4 juli 2010 - 17 maj 2011

Vår resa börjar nu. Vi inleder med att packa våra ägodelar. Mycket får göra sin sista resa till tippen att begravas utan ceremonier. Övrigt åker till det förråd vi hyrt. Huset är sålt och våra jobb har vi sagt upp. Vi fria som fisken. Husbilen är redo för en lägre tur. Själva är vi förväntansfulla men ska först avsluta våra jobb. jag blir pensionär och Elsa tar ett sabbatsår eller sabbatsmånad eller vad det nu blir. Vår resa ska göras utan att vi planerar sönder den. Vi tänker ta dagen som den kommer