Idanha a Nova

Dag II-VII
fredag 27 juli 2012 - Idanha a Nova, Portugal

Dag II När vi väl kom in på festivalområdet och hade fått vårt armband på handleden så började nästa projekt, vi parkerade bilen med tanken i bakhuvudet, "hur ställer vi den så vi kan putta igång den sedan?" vi hittade en bra parkeringsplats och gick ner mot campingområdet. Vägen

Den besta festivaldagen..!
söndag 17 augusti 2008 - Castelo Branco, Idanha a Nova, Portugal

Hallå där.. Idag var det den sista dagen på festivalen och den besta..! Hadde inte sovit myckett dagen innan, men de hindrade inte mig. Jag skulle festa in i det sista. Så efter lite sömn blev det lite badande. Simma nästan hela vägentill Anti Boom. Med mindre än halva vägen kvar så kom

Nino Gellingskog
snnino i BoomFestival 2008
Senast aktiv - från Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand
Chícharo? Sim, obrigado!
måndag 8 oktober 2007 - Castelo Branco, Idanha a Nova, Portugal

Okej, jag måste erkänna det, du har rätt Sylvia, jag är en av ”dem”. En av alla familjemedlemmar som är intresserade av fåglar. Jag och Nuno var för ett tag sen ute på en uppföljare till vår första fågelskådning. Jag satt och funderade på vad jag skulle göra under min lediga dag

Hemma igen
måndag 14 augusti 2006 - Castelo Branco, Idanha a Nova, Portugal

Tja!!! Idag kom jag och Ronja hem från Portugal. Det har varit en helt underbar resa! Först var vi på Boom festivalen 3-9 aug, där var det jätte varmt, som mest tror jag det var +46 C i skuggan. Det var jätte mycket underbara människor där, vet inte exakt hur många men hörde att det var

Sofia K
skruvad i Boom+Utopia
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
Utanför Portugal
tisdag 31 januari 2006 - Castelo Branco, Idanha a Nova, Portugal

Vi har passerat Gibraltar med en vindstyrka på 30m/s. STORM Jag hade som vanligt inte surrat mina saker i hytten så man blir alltid glatt överraskad när man kommer tillbaka till hytten för att se att allt ligger på durken utspritt. Som tur var hann jag göra mina sysslor innan ovädret kom.

Ann-Louise Knutsson

Västerås-Portugal-Spanien

BoomFestival 2008

BoomFestival 2008

8 augusti 2008 - 22 augusti 2008

Detta kommer att bli en resa att minnas. Jag + 2 vänner skall först bo på [b]**** [/b][link url=http://se.wwte9.com/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=1716688]Hotell [/link]3 dagar innan vi drar till festivalen som ligger vid gränsen i Portugal. efterr denna sköna festival skall vi dra in på ett annat [link url=http://se.wwte9.com/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=973406][b]***[/b]hotell [/link]igen. :D

Fair Trade Volunteers

Fair Trade Volunteers

5 februari 2007 - 22 december 2007

Ett år ska jag spendera i Portugal i en "förort" till Lissabon kallad Almada! Jag ser Jesus rumpa varje dag jag går till jobbet (Christo Rei). jag ska jobba med Rättvis Handel; Comércio Justo. Grundjobbet är att jobba i en affär som säljer rättvisemärkt mat och även mycket rättvisemärkt handarbete. Men vi åker även runt till olika skolor och informerar om Rättvis Handel och säljer våra varor i olika stånd. Vi har även "rättvisa kaffepauser" lite då och då. Då låter vi folk smaka på t.ex. vårt alldeles utsökta kaffe, eller varför inte en kaka? - Mycket populärt! Har du vägarna förbi, kom in vet jag!

Boom+Utopia

Boom+Utopia

3 augusti 2006 - 14 augusti 2006

Boom+Utopia festival i Portugal

Navigo

Navigo

10 januari 2006 - 13 mars 2006

Length over all: 144,72 m Breath mld: 22,11 m Depth mld: 12,8 m Draught: 9,25 m Deadweight: 16300 ton Cargo capacity: 19630 m3 Gross tonnage: 10543 ton Net tonnage: 5237 ton Water ballast: 6640 m3