Madeira, avslutning
onsdag 21 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira. 20-21 november.Så väntar oss finalen på denna Madeiratur. Vädret har varit på vår sida. Det har blivit ganska mycket läsning och avkoppling i solstolarna här på hotellet. Ibland lite vind, som varit sval men alltid för oss mycket behagligt, runt 20-22 grader.Promenaderna, som

Kyrkobesök
fredag 16 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Promenad till Sao Martinho. 14 november.Solig förmiddag på terrassen. Lite vind och framåt dagen moln, som ramlade ner över bergen. Vi beslöt att försöka komma upp till kyrkan, som vi ser från vår balkong. Kyrkan ligger på en bergknalle ca 250 meter upp.Trots vår vetskap om hur det

Åktur över Funchal
fredag 16 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Funchal från ovan. 12 november.Ett måste på Madeira är att åka linbana upp till Monte, en utsiktsplats 560 m.ö.h. Lokalbuss in till Marinan och en promenad i hamnen till linbanestationen. Vi köpte en combibiljett där ytterligare en linbaneresa och besök i Botaniska trädgården ingår.

Ö-tur.
måndag 12 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Ö-tur.Efter ett par härliga soldagar på terrassen och vid poolen var det utfärdsdags. Ö-tur på västra och norra Madeira stod på programmet. Morgonen startade i vackert väder och på backiga vägar lämnade vi Funchal. Ribera Brava var första målet. Här väntade Europas näst högsta

Motion och sol.
tisdag 6 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira 2018-11-04 - 11-06Tidig start från hemmet till ett Öresundståg, som exemplariskt höll tiden och tog oss till Kastrup. Trevligt att uppleva flygterminalen färdig efter ombyggnaden. Lång promenad till gaten men motion behövs inför flygresan. Vi lämnar Norden med sina +8 grader och

Levada vandring
lördag 9 december 2017 - Madeira, Portugal

Även denna organiserade vandring hade jag bokat hemifrån. Valde Lido tours, vilket var ett bra val 54 E för två personer. Vi blev upphämtade i hamnen, utanför C Ronaldomuseet med minibuss. Därefter blev det ytterligare ngr hotelstopp för att plocka upp mera deltagare. Vi blev väl ca 10 st.

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Du vackra gröna lilla ö
tisdag 13 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira har blivit väl utforskad av oss, ja efter att vi lärt oss regel nummer ett av självaste ön. Dvs här styr vädret och planerar gör man efter det! Om vädret nu ändrat sig på en kvart hade man ju hunnit me, men här har det växlat på 5 minuter! Ja i alla fall våra första dagar

lenazvenson i Madeira
Mot Madeira
onsdag 7 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira, Atlantens flytande trädgård!Denna lilla pärla 40 mil norr om Kanarieöarna har länge funnits på den där listan jag ideligen uppdaterar och checkar av. Nu är det dags, blir helt perfekt att få fira sin (i mångas ögon hysteriska) födelsedag just här! Fast vägen till

lenazvenson i Madeira
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

eckefeldt i Madeira
Från igår till idag...
fredag 24 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

Vi fortsätter att försöka "andas in, andas ut" - försöker att bara vara här och nu.Nervositeten inför landningen igår visade sig obefogad - den gick perfekt. Fast visst märktes det att inflygningen var lite annorlunda, bl.a. minskades farten betydligt tidigare än vi varit med om innan.

eckefeldt i Madeira
Madeirasemester

Madeirasemester

1 november 2018 - 22 november 2018

Tre veckor på Madeira. Inget planerat men rundresa på den vackra ön och vandring på någon levada räknar vi med. Sol och bad?!

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

16 juni 2015 - 23 juni 2015

16 mars 2015 - 23 mars 2015

En "kommaifrånkylanresa" med sambon.

Kryssning med MSC Armonia

Kryssning med MSC Armonia

1 januari 2015 - 11 januari 2015

I samband med att Mona och jag firar Guldbröllop den 4 januari har vi bokat en kryssning från Las Palmas den 3 Januari med ms Armonia för barn och barnbarn

Destination Madeira

Destination Madeira