Funchal

Madeira, avslutning
onsdag 21 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira. 20-21 november.Så väntar oss finalen på denna Madeiratur. Vädret har varit på vår sida. Det har blivit ganska mycket läsning och avkoppling i solstolarna här på hotellet. Ibland lite vind, som varit sval men alltid för oss mycket behagligt, runt 20-22 grader.Promenaderna, som

Kyrkobesök
fredag 16 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Promenad till Sao Martinho. 14 november.Solig förmiddag på terrassen. Lite vind och framåt dagen moln, som ramlade ner över bergen. Vi beslöt att försöka komma upp till kyrkan, som vi ser från vår balkong. Kyrkan ligger på en bergknalle ca 250 meter upp.Trots vår vetskap om hur det

Åktur över Funchal
fredag 16 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Funchal från ovan. 12 november.Ett måste på Madeira är att åka linbana upp till Monte, en utsiktsplats 560 m.ö.h. Lokalbuss in till Marinan och en promenad i hamnen till linbanestationen. Vi köpte en combibiljett där ytterligare en linbaneresa och besök i Botaniska trädgården ingår.

Ö-tur.
måndag 12 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Ö-tur.Efter ett par härliga soldagar på terrassen och vid poolen var det utfärdsdags. Ö-tur på västra och norra Madeira stod på programmet. Morgonen startade i vackert väder och på backiga vägar lämnade vi Funchal. Ribera Brava var första målet. Här väntade Europas näst högsta

Motion och sol.
tisdag 6 november 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira 2018-11-04 - 11-06Tidig start från hemmet till ett Öresundståg, som exemplariskt höll tiden och tog oss till Kastrup. Trevligt att uppleva flygterminalen färdig efter ombyggnaden. Lång promenad till gaten men motion behövs inför flygresan. Vi lämnar Norden med sina +8 grader och

Du vackra gröna lilla ö
tisdag 13 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira har blivit väl utforskad av oss, ja efter att vi lärt oss regel nummer ett av självaste ön. Dvs här styr vädret och planerar gör man efter det! Om vädret nu ändrat sig på en kvart hade man ju hunnit me, men här har det växlat på 5 minuter! Ja i alla fall våra första dagar

lenazvenson i Madeira
Mot Madeira
onsdag 7 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira, Atlantens flytande trädgård!Denna lilla pärla 40 mil norr om Kanarieöarna har länge funnits på den där listan jag ideligen uppdaterar och checkar av. Nu är det dags, blir helt perfekt att få fira sin (i mångas ögon hysteriska) födelsedag just här! Fast vägen till

lenazvenson i Madeira
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

eckefeldt i Madeira
Från igår till idag...
fredag 24 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

Vi fortsätter att försöka "andas in, andas ut" - försöker att bara vara här och nu.Nervositeten inför landningen igår visade sig obefogad - den gick perfekt. Fast visst märktes det att inflygningen var lite annorlunda, bl.a. minskades farten betydligt tidigare än vi varit med om innan.

eckefeldt i Madeira
Väggmålningar och bananasplit
söndag 21 juni 2015 - Funchal, Madeira, Portugal

Söndag i Funchal, lugn dag! Lunkat runt i de gamla delarna av staden och spanat efter väggmålningar. Många ytterdörrar pryds av fina målningar, helt i min smak! Ett mer färgglatt samhälle :) Blev banansplit till eftermiddagsfika storlek: GIGANTISK! Fy fasiken vad bra jag har det här,

Madeirasemester

Madeirasemester

1 november 2018 - 22 november 2018

Tre veckor på Madeira. Inget planerat men rundresa på den vackra ön och vandring på någon levada räknar vi med. Sol och bad?!

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

16 juni 2015 - 23 juni 2015

16 mars 2015 - 23 mars 2015

En "kommaifrånkylanresa" med sambon.

Madeira 2014

Madeira 2014

9 mars 2014 - 16 mars 2014

En veckas semester som ska vi skall tillbringa på Madeira - ett ställe vi aldrig varit på och som nu blev av. Vi hoppas på sol och fint väder för vår plan är att vi ska vandra mycket härnere.

Madeira dec 2013

Madeira dec 2013

14 december 2013 - 22 december 2013

Kryssning Från Barcelona

Kryssning Från Barcelona

3 november 2013 - 15 november 2013

Kryssning från Barcelona, Casablanca, Madeira, Lanzarote, Malaga och åter Barcelona med Norweigan

Madeira July 2012

Madeira July 2012

23 juli 2012 - 2 augusti 2012

Äntligen Madeirasemester!

Äntligen Madeirasemester!

21 september 2011 - 30 september 2011

Kl 07.35 lättar planet från Arlanda som ska ta mig och mina tjejer via London till Madeira! Jag kan nästan inte tro att det är sant - vi ska på utomlandssemester - TILLSAMMANS! Bara njuta! Yiippii! Häng me vet ja'! Du ska få se mycket vackert ska jag lova dig (om bara teknikens under funkar som det ska...)!

eckefeldt
ewaleo