tisdag 13 juni 2017 - Sagres, Portugal

Vaknade upp till ett helt annat väder än igår .20 gr och mulet ! Perfekt cykelväder alltså! Synd att vi bestämt oss för att ha en cykelfri dag och ta oss till nästa anhalt med taxi....Eftersom vi idag skulle till Sagres , som ligger så långt västerut man kan komma , så slapp vi på

Anna Gippert
Elsastina i Algarvekusten
Senast aktiv - från Nazaré, Leiria, Portugal
Portugal - Surfa, Snorkla och Fästning
fredag 30 augusti 2013 - Sagres, Portugal

Jag ringde och kollade med en till dykbutik i Sagres och en i Lagos. Alla var fullbokade eller skulle dyka med nybörjare. Eftersom dykning inte skulle bli av hyrde jag surfbräda igen. Hade hittat en bra surfbutik när man åker in i Sagres. Det var ett av billigaste ställena i stan. Bara 15 Euro

sagres, portugal
tisdag 10 juli 2012 - Sagres, Portugal

Benni Stefanutti
BenSte i Go south
Senast aktiv - från Siófok, Somogy, Ungern
Sol Sol!!
måndag 7 november 2011 - Sagres, Portugal

Äntligen ser vi solen. Igår blev vi kvar i Espiche och bara njöt av solen. Vi städade också, det tog kanske 1/2 timme. Det var något vi tyckte om, hemma tar det lite längre. Så det blev inget Lagos då heller men vi tyckte att Lagos ligger ju kvar, det kan vi ta en annan dag. Idag blev det

Carin Torså
carinochleif i Höstresa
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Groda? Nej, vaktel.
tisdag 19 januari 2010 - Sagres, Portugal

Så var man här igen, efter någon månads juluppehåll. Det var precis rätt månad att vara hemma, för här i Spanien har det regnat i ett sedan dagen då jag reste. Med undantag för förra söndagen då det snöade. För första gången på 56 år i Sevilla. Jesus har flera gånger berättat

måndag 5 oktober 2009 - Sagres, Portugal

Otroligt härligt att vara tillbaka i Sagres efter så många år! Lyckligtvis har platsen behållt sin charm och känsla trots att det förstås finns fler hus här numera. Allt det viktiga är sin likt - ensligheten, den monumentala naturen med de dramatiska klipporna, det stora ändlösa havet,

Urban Printz
Cykel-Ubbe i Pain in Spain 2009
Senast aktiv - från Setúbal Municipality, Sines, Portugal
Fiske och fisk till middag
onsdag 24 juni 2009 - Sagres, Portugal

Har precis ätit grillad fisk till middag :). Finns inte mycket till vågor just nu så alla heltaggade surfare är nu heltaggade fiskare! Varje dag paddlar nån ut för att fiska. Det är helcoolt, de simmar ner under vattnet och skjuter fiskarna med pistol. Eller så använder de kastspö från

Paddeltur till hemlig grotta
tisdag 23 juni 2009 - Sagres, Portugal

J åkte imorse tillbaks till Lisbon för att göra sitt prov på sin livräddnings-refreshing-kurs och blir borta 2 dar eller nåt sånt. Vågorna denna vecka är näst intill obefintliga. Minismå. Men det är bra för mig som är nybörjare, behöver jag inte vara så skraj. Inte så mycket jobb

Senast aktiv - från Bagnes, Valais, Schweiz
Bilen går sönder och tillbaks i Algarve
söndag 21 juni 2009 - Sagres, Portugal

Igår morse packade vi ihop och åkte från Lisabon mot Algarve klockan 7 på morgonen. Efter typ 20-30 min på motorvägen i Lisabon försvinner plötsligt 5ans växel på bilen... Vi fick vända hem igen och köra bilen på reperation. Men den är så gammal och rutten att det är nog bara att

Algarvekusten

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Go south

Go south

9 juli 2012 - 23 juli 2012

Vi flög till Portugal där vi hyrde en bil och åkte runt.

Höstresa

Höstresa

24 oktober 2011 - 27 november 2011

Fröken Elwing flyttar söderut

Fröken Elwing flyttar söderut

27 oktober 2009 - 1 juni 2010

Sevilla ännu en gång. Den där trevlige spanjoren som jag hittade för några år sedan är fortfarande spanjor. Själv är jag åtminstone till hälften spajorska eftersom jag har klarat både tortillatestet och skinkskärarprovet.

Pain in Spain 2009

Pain in Spain 2009

12 september 2009 - 12 oktober 2009

Så var det dags för en ny cykelresa, denna gång från Barcelona till Lissabon. Under del 1 följer ni Mats och Urban till Alicante, del 2 är Urban själv och avslutningsvis del 3 där Urban med sällskap av Anders och Ricky tar sig från Malaga till Lissabon. Följ resan här och håna och hylla resans hjältar med dina inlägg.

Sommar i Portugal

Sommar i Portugal

2 juni 2009 - 13 augusti 2009

Spenderar sommarn (eller hur länge??) i portugal!

Livet i flippflopp

Livet i flippflopp

15 juli 2008 - 27 juli 2008

Tar o drar med mig min vän Tea till Portugal där storstaden Lissabon väntar samt resa längst kusten till Faro. Lär bli rikligt med skoj o många sena timmar!

22 april 2008 - 12 juli 2008

Portugalien 4-ever