Lissabon

Portugal erbjuder härlig arkitektur, orörd natur och aktiviteter av högsta klass
torsdag 25 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Kustlandet Portugal blev en stormakt under 1500-talet då de koloniserade bland annat Goa, Angola och Östtimor. En diktatur fram tills 1974 då nationen befriades i vad som kallas röda nejlikornas revolution, vilket föranledde det demokratiska system som landet idag besitter. Känt för sina

8 år...
söndag 7 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vaknade och käkade frulle. Promenerade sedan mot lila linjen med 3 stopp i olika kyrkor. Ljus tändes i den första som är den äldsta i Lissabon. Vi hann även passera genom någon form av matmarknad innan vi hoppade på bussen som skulle köra oss till akvariet.Väl framme där hittade vi lätt

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Soligt, vackert och mysigt!
måndag 8 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190408Frukost och promenad ner till centrum. Gick först till Santa Justa hissen. Igår när vi gick förbi den var det väldigt långa köer men även här var vi där tidigt och kunde bara gå ombord så att säga. Gammal fin hiss. Upp i ett nafs till översta hissplan sedan fick vi klättra två

Bra start på dagen...
lördag 6 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190406Dagen började tidigt...oklart riktigt när det var men vi var i drömmarnas land. Meddelande från Deniz om att Malin börjat få värkar. Några timmar senare så var Carinas tredje barnbarn fött och nytt meddelande damp ner inkl foto. En ny söt tös var född. Föll en tår hos mig och

Det är dags...
fredag 5 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Tidigt tidigt ringde larmet...kändes som jag precis somnat 😂 03.45 hämtade Lotta upp mig för vidare färd till Bergdala så Kaj kunde lämna oss på Hyllie. Tåget var lite försenat men efter en stund landade vi på Kastrup där incheckningen gick lätt och snart satt vi och mumsade i oss en

Dag 4-5 - Lissabon
måndag 22 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Dag 4 - LissabonDenna dag spenderade vi traskandes rundor i Lissabon. Vi gick en sväng för att hitta ett bra fik för frukost. Vi gick upp till en gammal kyrkruin, Ruinas do Carmo, den förstördes i den stora jordbävningen på 1700 talet. I närheten av den är där en hiss, Santa Justa, som

Zveg i Portugalien vin-o-climb
Dag 3 - Dourodalen - Porto - Lissabon
lördag 20 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vi gick även idag upp runt åtta, vi chillade på rummet innan vi tog den långa vandringen till matsalen där vi avnjöt en mycket bra frukost. Efter frukosten gick vi en runda i vinodlingen. Så fint med alla dessa rader efter rader med vinrankor. Man vandrade på gångar mellan de olika

Zveg i Portugalien vin-o-climb
Längtar hem - neej...
torsdag 30 november 2017 - Lissabon, Sintra, Portugal

Sitter just nu på Lissabons flygplats, på McDonalds och har precis druckit upp vårt kaffe. Är lite möra, har varit uppe sen 02.00 efter ca 3 timmars sömn! Flyget hit gick bra och om 2 timmar (ca 10.30,lokal tid) bär det vidare till Kastrup. Längtar inte precis, vet ju vad som väntar där

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i Madeira
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Mot portugal
torsdag 2 november 2017 - Rua de S. Julião 150, Sintra, Lissabon, Portugal

Incheckining och security på flygplatsen gick på några sekunder och första halvan av resan gick snabbt. Mellanlandade i Frankfurt och skulle bränna 5,5 timmar.Har en kompis i Frankfurt så jag slängde iväg ett meddelande som inte blev öppnat, så jag tänkte att jag nog skulle försöka

Fabian Mossberg
filt i Web Summit 2017
We hate tourism tour - dinnertour

Jodå. Som turist gick det bra att deltaga denna guidning med annan vinkel än det man brukar få.Vi träffar Marcus -, hängiven Benfica fan skulle det visa sig - i gamla delen av Lissabon och i gruppen är det vi fyra, en viking från Oslo, 3 jänkare. Vi placeras i en minivan å resan börjar.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Portugal

Portugal

15 april 2019 - 20 april 2019

5 april 2019 - 9 april 2019

8 år sedan ringar växlades i Kina....mycket som hänt under dessa 8 år...

Portugalien vin-o-climb

"Andas in, andas ut..."

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Griswalds in Portugal

Griswalds in Portugal

19 juni 2017 - 29 juni 2017

Återigen är familjen samlad så länge Gandalf grå å Claire W betalar. Nu roadtripp genom ett land i landssorg efter storbranden.

Algarvekusten

Algarvekusten

8 juni 2017 - 18 juni 2017

Följ med oss när vi cyklar längs Algarvekusten i Portugal

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Portugal&Azores 2015

Portugal&Azores 2015

15 augusti 2015 - 14 september 2015

Naturupplevelse, kultur, arkitektur, mat och marint djurliv.

Brasilien

Brasilien

30 januari 2015 - 22 februari 2015

Dans, svett och iglar Recife - Manaus - Amazonas - Sao Paulo - Rio De Janeiro - Ilha Grande

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor