Puerto Rico

Avstigning
lördag 24 november 2018 - San Juan, Puerto Rico

Lördagar brukar ju vara en av de bästa dagarna på veckan. Man får ju sova läääänge. Men, inte idag. Denna lördag säger vi tack och hej efter 3 veckor på Jewels of the Seas. Uppstigning klockan 7 frukost och avstigning. Nu var vi lite full i f-n och väntade till sista passagerarna av.

Bubbel i Amalias 30års crusing
Slutet och början
lördag 17 november 2018 - San Juan, Puerto Rico

Inte mycket lyx fast man stannar kvar på båten inte. Trots att vi idag kan göra vad vi vill och inte behöver vara tillbaka på båten förrän senast klockan 7 ikväll, så måste vi upp tidigt. Klockan 8:30 är frukosten slut och klockan 9:45 ska alla vara av båten. Eftersom vi kommer från

Bubbel i Amalias 30års crusing
Stadsvandring a la Bergström
söndag 16 april 2017 - San Juan, Puerto Rico

Börjar dagen med en banan vattenflaska i handen och ser fram mot 5km på löpbanan. Klockan är bara 9:20 så de flesta äter frukost och vi behöver inte kryssa mellan folk som går och sover på fel sida. Varmt redan blåsigt och faktiskt rent jobbigt. Får väl inte kryssningens bästa tid.

Bubbel i Bakvända resan
regn 😱
tisdag 28 mars 2017 - Isla Verde, Carolina, Puerto Rico

hola! tyvärr så regnar det idag, en skur i kvarten och då blir man blöt.Så jag tänkte jag skulle testa dagboken. här har jag bra wifi men på kryssningen kanske det inte blir så bra. badat och solat en dag men vattnet är inte så fint massor med tång och sand i, en liten besvikelse.igår

Annica Bosson
mrsbosson i karibien
Senast aktiv - från Puerto Rico
En bra början!
måndag 20 februari 2017 - Puerto Rico

Hej på er! Nu har min resa börjat och jag har upptäckt en sak som förändrats sedan jag senast var på en längre resa. Nämligen att nuförtiden har alla internet på mobilen och via wi-fi så andelen internetcafé har minskat betydligt och jag kan faktiskt inte minnas att jag har sett

Anders Severson
Severson i Karibien
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Dag 6
söndag 12 februari 2017 - San Juan, Puerto Rico

Vi sov extra länge och kände på oss att det vore skönt med en stadstur istället för strand, pga brännan.Vi gav oss av in till Old San Juan där vi parkerade och traskade längs boardwalken vid vattnet medans höga vågor slog in. Vi passerade häftiga skulpturer och stora träd med mängders

Dag 5
lördag 11 februari 2017 - San Juan, Puerto Rico

Idag kände han sig lite bättre pga medicin så vi körde på långtur längs med kusten österut, då han hade läst att The Governor's Beach House skulle vara en jättefin strand. Bara 1.5 timme bort....längs med världens skumpigaste väg! Det är fantastiskt vilka potholes det finns. Man får

Dag 4
fredag 10 februari 2017 - San Juan, Puerto Rico

Vi vaknade vid 6.30 och jag tänkte att man kanske skulle upp och se soluppgången från taket, men hade lite huvudvärk så jag tog en ipren och somnade om. Vi dricker nog för lite vatten här, inte ens en halvliter om dagen. Hemma dricker jag lätt 2 liter pga har stor glasflaska brevid mig på

Dag 3
torsdag 9 februari 2017 - San Juan, Puerto Rico

Observation: San Juan är en stad med mycket ljud! Vi slumrade igenom ett bilalarm som höll på i säkert en timme, en hund som skällde till och från, mängders med bilar, lastbilar och några flygplan som öste förbi utanför, och vindar som skakade gallerdörren.Vi vaknade vid 6-tiden och

Dag 2
onsdag 8 februari 2017 - San Juan, Puerto Rico

Att sova på en flygplats är intressant. Landningsbana några hundra meter från rummet, men jag son ändå rätt gott.Vi gick ner för frukost, vilket var skralt... maskinkaffe, rostbröd, gröt, flingor, överkokta ägg. Det stod en tjurig gubbe i ett hörn och gjorde omeletter på beställning

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

karibien

karibien

24 mars 2017 - 12 april 2017

njuta av att kommit till ett av mina drömresemål, Karibien !

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Puerto Rico & New York

Miami-Fort Lauderdale-Karibien-New York-Miami

Puerto Rico 2016

Puerto Rico 2016

2 februari 2016 - 9 februari 2016

Elisabet och jag har fått en resa på tu man hand i julklapp av Johannes...! Nu är det dags! Sol. Romantik. Harmoni. Gastronomi. Natur. Regnskog. Och förhoppningsvis en och annan sköldpadda...!

Sen Sommar 2015

Miami - Bahamas - Jamaica - Dominikanska Republiken - Puerto Rico

The honeymoon...

The honeymoon...

10 december 2014 - 8 januari 2015

Antligen dags for brollopsresan med stort B!

Bubbel
Erik Borglund