Qatar

Via Doha till Arlanda
fredag 3 april 2020 - Doha, Qatar

Fre 3/4Efter femton timmar i luften är vi i Doha. I Al Maha Lounge hittar vi en egen hörna. Plötsligt kommer ett meddelande till Björn om att flighten till London blir försenad. Vi kommer missa anslutningen hem! Björn går för att boka om till Arlanda. Vi kommer få vänta till lördag för

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Lite mer Doha.
tisdag 3 mars 2020 - Doha, Qatar

Innan vi lämnar Doha vill vi gärna dela med oss lite av Hilton-livet.Visst är det lyxigt att bo så här men det är verkligen en bra avslutning på vår ”semester”.Härligt rum, stort och luftigt (så skönt det är med heltäckningsmatta!!). Badrummet har allt man kan önska sig, t.o.m. en

Foton
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Försöker få med några foton.

Lata dagar i Doha
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Så har vi varit i Doha några dagar. Först måste vi meddela att vi har varit med om en kanske historisk händelse (beror naturligtvis på hur fortsättningen blir). Fredsförhandlingarna mellan Talibanerna och USA har genomförts på Hotell Sheraton, nästan vårt grannhotell. Vi har bevakat

Storstadsliv.
fredag 28 februari 2020 - Doha, Qatar

Till storstaden Doha!Vi fick nästan en heldag på korallstranden innan det var dags att lämna Malahini.Havet lugnare idag, behaglig båtfärd till flygplatsen. Smidig incheckning till flyget, som vi höll på att missa!! Satt i lugn och ro med våra korsord, helt plötsligt var det helt tomt

Dag 1. Doha
söndag 23 februari 2020 - Doha, Qatar

Dag 1. DohaTidig morron. En kopp kaffe sitter fint på morgonkvisten. Eller det är ju faktiskt natt ännu.Klockan 0401 har vi tagit farväl av Bamse och kör mot flygplatsen  genom landsbygden i ett regnigt och stormigt Själland.När vi kommit fram släpper vi av damerna och bagaget vid terminal

Hans Axelsson
haax i Thailand 2020
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Två lata dagar som avslutning
söndag 22 december 2019 - Doha, Qatar

Hej!Nu är vi halvvägs hemma. Klarat av 7.5 timmes flyg från Krabi till Doha. Sov/vilade 3.5 timme, kolla 2 filmer resterande tid, Alien (2017) och Jumanji.4 timmars väntetid nu och sen är det väl ca 6 timmar till Köpenhamn tänker jag, sen 1.5 timme bil till Halmstad.Fredag och lördag var

Flyg, paus, flyg lite längre paus...Sen flyg igen
tisdag 8 oktober 2019 - Doha, Qatar

Resan börjar med ett stopp och en övernattning i Doha, vid Säkerhetskontroll och immigration såg vi landslag från Colombia och flera andra länder. Friidrotts en slutade igår. Tre trötta resenärer la sig vid 02.00 i skön säng på Gyllene Tulpanen. ( Golden Tulipe Hotel) vi gick i värmen

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Sista Stoppet
torsdag 28 februari 2019 - Doha, Qatar

20190225Tack å hej då Bangkok!Mot Doha som ska bli spännande! Resebyrån rekommenderade oss att ta med äktenskapsbevis, kunde behövas på hotellet! Vi läste på lite om klädkod och kultur inför avresan. Efter en riktigt skakig flygtur landar vi i Doha. Checkar in på Best Western och

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Mellan
söndag 17 februari 2019 - Doha, Qatar

Flyget kopplades loss från Katrups landgång kl 8.25. Lilo är mycket nöjd över att ha fått en egen tvskärm med många filmer och program. Oron innan vi kom på planet var stor, tänk om där inte finns något att göra på planet? Tänk om det inte finns några tvskärmar? Sedan stor glädje

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Julen 2017

Julen 2017

18 december 2017 - 31 december 2017

Ger mig ut på tur imorgon Ska försöka uppdatera varje dag

Hans Axelsson
haax