Qatar

Flyg, paus, flyg lite längre paus...Sen flyg igen
tisdag 8 oktober 2019 - Doha, Qatar

Resan börjar med ett stopp och en övernattning i Doha, vid Säkerhetskontroll och immigration såg vi landslag från Colombia och flera andra länder. Friidrotts en slutade igår. Tre trötta resenärer la sig vid 02.00 i skön säng på Gyllene Tulpanen. ( Golden Tulipe Hotel) vi gick i värmen

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Singapore
Sista Stoppet
torsdag 28 februari 2019 - Doha, Qatar

20190225Tack å hej då Bangkok!Mot Doha som ska bli spännande! Resebyrån rekommenderade oss att ta med äktenskapsbevis, kunde behövas på hotellet! Vi läste på lite om klädkod och kultur inför avresan. Efter en riktigt skakig flygtur landar vi i Doha. Checkar in på Best Western och

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Mellan
söndag 17 februari 2019 - Doha, Qatar

Flyget kopplades loss från Katrups landgång kl 8.25. Lilo är mycket nöjd över att ha fått en egen tvskärm med många filmer och program. Oron innan vi kom på planet var stor, tänk om där inte finns något att göra på planet? Tänk om det inte finns några tvskärmar? Sedan stor glädje

Frukost och läxläsning
fredag 26 januari 2018 - Doha, Qatar

Efter en usel natt på flyget tumlade vi ut i ett hav av människor på flygplatsen i Doha. Tre timmars väntan på nästa kärra. Passade på att besöka en frukostmatsal och åt en något märklig med god arabisk frukost. Tor gjorde matteläxan, alla rätt trots mindre än två timmars sömn.

Rutger Elinder
rutger76 i Rutger Tor Sri Lanka
Ett dygn i Qatar...
lördag 20 januari 2018 - Doha, Qatar

Första flyget mellan Stockholm och Doha blev ca 45 minuter försenat, men det räckte för att vi inte skulle hinna med nästa flyg till Saigon. Nästa flyg gick ett dygn senare så det var bara att gilla läget och ta ett dygn i Doha. Men för oss gjorde det inte så mycket. Qatar Airways

Flygplatsen
måndag 1 januari 2018 - Doha, Qatar

sååå häftig flygplatsfått 3 säte för mig själv 🤗

Urban Lindholm
Ubbe11 i Julen 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Mellanlandning
torsdag 28 december 2017 - Doha, Qatar

Hamads flygplats i Doha efter 6 timmars flyg.so far so good.Qatar airlines erbjöd allt man behöver på en flygning. Nu laddar vi upp för nästa pass. 14 timmar till Melbourne med start kl 21 så det blir lagom att sova.

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Måste vara världens finaste flygplats
onsdag 20 december 2017 - Doha, Qatar

Stannade där lääängegod mathär har man inte sparat på någothäftig arkitektur - som att gå i ett grottlandskap

Urban Lindholm
Ubbe11 i Julen 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Arrive. Raise hell. Leave
söndag 17 december 2017 - Doha, Qatar

Tillbaka där allt började för 45 dagar sedan i Qatar i väntan på flyget mot Köpenhamn. Sista dagen i Sri Lanka ägnades mest på stranden och på olika restauranger för att dricka juice. Kommer sakna alla frukter och juicer. Ägnade mig även åt lite shopping och min vana trogen köpte jag

Tr
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Ledsamt farväl och DOHA
tisdag 4 juli 2017 - Doha, Qatar

Kl 05:30 kom chauffören med mamma C, Niluka och Supon, Supon hade varit vaken hela natten då han var rädd att han inte skulle få följa med till flygplatsen. Stämningen i bilen var ledsam men ändå mysig. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Jag kände mig redo att åka hem och som

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Rutger Tor Sri Lanka

Rutger Tor Sri Lanka

19 januari 2018 - 4 februari 2018

Tor och pappa gör en utflykt till Ceylon.

Julen 2017

Julen 2017

18 december 2017 - 31 december 2017

Ger mig ut på tur imorgon Ska försöka uppdatera varje dag

Australien

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Sri lanka

Sri lanka

4 juni 2017 - 26 juni 2017

ö

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Malin Berggren
Ritazza