Rumänien

Bara för att det går
torsdag 8 juni 2017 - Rumänien

Solen skiner bakom molnen, men det är svårt att se var vi är. Enligt Flightradar24 har vi hunnit till Rumänien.​​​​​Det mesta av den passrelaterade oron har vi lämnat bakom oss. Alla kom med. Sista eventuella hindret blir vid ankomsten till Tel Aviv. Vi tror och hoppas att allt

Frida Egerlid
i98frieg i Israel - i farfars fotspår
Senast aktiv - från Jerusalem, Israel
Byapåsk
söndag 16 april 2017 - Sic, Cluj, Rumänien

Vi anlände till Szék på lördagskvällen kring fem och vår värd stod och väntade på oss vid bygatan. Han var väldigt tillmötesgående och vänlig. Vi åt kvällsmat, soppa, varmrätt och kaka, samma meny de själva hade den kvällen. En kvällspromenad och sen tidigt i säng med kakelugnen

Besök i Turda
måndag 17 april 2017 - Turda, Rumänien

Sista dagen åkte vi iväg till Turda för att besöka ett romerskt fort och en ganska heftig saltgruva.

Transkarpatiskt rally
söndag 16 april 2017 - Geamăna, Alba, Rumänien

Dag 2 hyrde vi bil och gav oss ut på en heldagsutflykt i transylvaniens berg. Upp och ned, hit och dit åkte bilen och vi följde med... På vår väg genom bergen och tillbaka fick vi se en äkta "environmental disaster", ett riktigt bra och varsamt renoverat slott som även spelade tidstypisk

En dag i Cluj
lördag 15 april 2017 - Cluj-Napoca, Rumänien

Kvällen innan fastnade vi på en pub och fick inte många timmars sömn... Därefter har vi avnjutit alla Cluj:s sevärdheter! En del gäster har klagomål på sängen... Och nu avslutas dagen till en gotisk sång som sprids över grannskapet.

Mera Sound Of Music och Salina Turda
lördag 15 april 2017 - Rimetea, Alba, Rumänien

En strålande morgon, kallt, men bra och värmande frukost. Innan vi lämnade Torocko ville vi upp på den mäktiga bergskammen Szekelykö. Uppstigningen tog ca 1,5 timmar och var bitvis ganska brant. Men väl uppe var det strålande vackert i morgonsolen. Vi fick sällskap med snäll och stilig

Bergsbestigning och isgrottor
fredag 14 april 2017 - DJ107M, Rimetea, Alba, Rumänien

Vi vaknade upp och jag fick en från Sverige medhavd minitårta på sängen - fyller man år så gör man! Sen en fantastisk soluppgång och frostbitet gräs till en stadig frukost hos Roger och grabbarna. Fin färd sen upp på berget, en genväg till Belis och därifrån över bergen till södra

På grusvägar
torsdag 13 april 2017 - DC128A, Giurcuța de Sus, Cluj, Rumänien

Planen var att försöka ta sig upp till Padis och hitta nån stig där. Innan dess blev det vattenfall i Rachitele. Mycket tjusigt!så mot Padis! Men vi kom inte hela vägen fram. Den fina asfaltsvägen blev till grus, med mycket hålor i. Efter nån kilometer var vi tvungna att vända. Vi åt

I de transsylvanska bergen
torsdag 13 april 2017 - Răchițele, Cluj, Rumänien

Under gårdagen tog vi en lugn tur med bilen genom ett vackert böljande landskap nordväst ut från Cluj. Vi såg flera vackra gamla kyrkor med fina takmålningar, Vistea, Manastireni, Valeni där vi åt en sen lunch med medhavda sakerSen letade vi oss fram till Roger och Zsuzsi uppe på

Heldag i Cluj

Vi kom fram igår morse med Wizz och hämtade ut hyrbilen utan problem. Sen for vi in i Cluj och letade rätt på hotellet. Vissa komplikationer då tänkt bro över floden var under ombyggnad, men sen kom vi rätt. Bilen parkerades på hotellets parkering och vi promenerade sen upp till centrum.

Israel - i farfars fotspår

14 april 2017 - 17 april 2017

Transsylvanien 2017

Transsylvanien 2017

11 april 2017 - 18 april 2017

Liten påsksemester tillsammans med Csilla.

Bucharest 2016

Bucharest 2016

27 juni 2016 - 1 juli 2016

East Europe Expedition

East Europe Expedition

16 juni 2016 - 9 juli 2016

From the Baltic via the Black to the Mediterranean Sea - the Eastern fringe of Europe awaits!

Moldavien, Transnistrien och Transsylvanien, september 2015

Moldavien, Transnistrien och Transsylvanien, september 2015

12 september 2015 - 23 september 2015

Med Iventus

Rumänien med tåg

Rumänien med tåg

20 maj 2015 - 3 juni 2015

åker på en vårresa till Rumänien. Startar i Bukarest , därefter tar vi tåget till Brasov. vi tar oss runt mellan städerna med tåg

Rumänien, 3 månader

Rumänien, 3 månader

20 januari 2015 - 18 april 2015

Åker till Rumänien i 3 månader för att arbeta i en organisation som heter Networks.

Iran 2015

Iran 2015

15 maj 2015 - 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Höstresa 2014

Höstresa 2014

5 september 2014 - 24 september 2014

Även denna resa blir med tåg, som vanligt. Dock blir det längre bort än tidigare och avslut på stora tågmässan Innotrans i Berlin.

Erik Louko
louko