Bihor

louko i Kör-resa Ungern/Rumänien
Rumänien
tisdag 21 februari 2012 - Oradea, Bihor, Rumänien

Första dagen har just avslutats, det har varit en toppen dag! Dagen började med en toppen frukot! All cred till vår kock!!! Efter denna underbara frukost kom vara chaufför för veckan och plockade upp oss och vi åkte till ett dagis skulle man nog kunna kalla det! Där vi var hela förmiddagen,

Då har nästan hela veckan gå...
fredag 24 februari 2012 - Oradea, Bihor, Rumänien

Oj vilka dagar det har varit!!! Så många saker vi fått se, så många människor vi fått träffa!!! Helt Underbart!!! Jag är så tacksam för att jag fått denna tid här i Rumänien! Det känns så gott att jag fått den här tiden! De senaste dagarna har varit fulla av olika besök, idag

On our way to EVS training camp.
lördag 19 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Today is the day that we leave Oradea for a five day long EVS volunteer training camp in Predeal. We were supposed to take the train 20.00 from Oradea and arrive in Predeal around 06.00 in the morning. Lavinia had book a sleeping wagon for us. We where not alone in the wagon, a girl named Anca

Saint Patrick's day!
torsdag 17 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Today we celebrate Saint Patricks Day! Earlier this week Lavinia and Adi come by with some wine and palinko. Palinko is the Romanian version of “hembrännt”. It’s made of plums and is some strong spirits, 52%. So we started of this night with some beer and palinko. And after some happy time

Saturday - Walking day
lördag 12 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Today it was so nice weather so we all decided to take a long walk and check up Oradea. We started by going north-east through some small alleys and roads to the “Gara Mare”, the central train station. On the way we passed some buildings like the Roman-Catholic cathedral, the unisex house and a

Friday
fredag 11 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Today you could really feel the spring weather for the first time. The sun was shining and the sky was blue. After school we all took a long walk around our neighbourhood. Not to far from us we have an old museum building, but today it’s empty. The objects in the museum have moved to another

Thursday
torsdag 10 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Today in school Jesper got some heart shaped cookies from one of the teachers, it was her grandmother that had made them. It was very sweet of her. At the evening me, Jesper, Inga and Lukasz meted up with our teachers Lenutsa and Anca, and they had brought a couple of friends with them, Alina and

Den internationella kvinnodagen
tisdag 8 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Idag är det den internationella kvinnodagen och det är en väldigt viktig dag här i Rumänien. Så som jag kan minnas den hemifrån så är det inget vi firar speciellt mycket, inte där jag kommer ifrån i allafall. På skolan så var det två stycken firande under dagen. Den första var med

Lördag - Dopare dagen
lördag 5 mars 2011 - Oradea, Bihor, Rumänien

Nu på lördagen så var vi alla fyra fått äran att bli bjudna på ett dop i den ortodoxiska kyrkan nere i centrum, samma kyrka som vi hade besökt med Lavinia innan. Det var en av Lavinia och de andra lärarnas kollegor Theodora som skulle döpa sin son. Vi tog en taxi från våran lägenhet

Kör-resa Ungern/Rumänien

13 oktober 2013 - 21 oktober 2013

Välgörenhetsresa för att samla ihop pengar till ett barnhem i Elesd

Romania

20 februari 2012 - 27 februari 2012

En studie resa till Caminul Felix

Rumänien - Volontär

25 februari 2011 - 27 maj 2011

volontär resa till Orodea i Rumänien.

Pa cykel igen....

21 juli 2010 - 24 september 2010

Pa vag med Ellen och vara cyklar till Istanbul, resan gar genom Polen, Slovakien,Ungern, Rumainen, ev Serbien, Bulgarien och slutligen Istanbul dar vi tanker vara pa plats pa valdagen!

Tågluff -09

15 juni 2009 - 12 juli 2009

Dags för tre tjejer att prova på att tågluffa en månad, i Europa.. Vi får se vart vi hamnar :)

volontar resan till Rumanien

14 augusti 2008 - 25 september 2008

Hej ! Det har gatt mange dagar sen jag kom hit.Det har hant sa mycke sa jag vet inte riktigt var jag ska borja. I dag har jag vart pa 2 gudstjanster.Forst kl 10 da en av killarna som jobbar har doptes. De var valdigt gripande.Det var 14 till som doptes. Motet var inte slut forran 13 40 sa jag hade lite ont i rumpan nar de va slut. Sen va de barnvalsignelse kl 18 i samma kyrka, de var oxa intressant men i kvall var jag riktigt trott nar de var slut kl. 20. I natt kommer ett byggteam fran Varnamo horde att flyget var forsenat sa nu kanske jag o en till aker pa att laga mat i morgon i alla fall. Det verkar som att nagra sitter o vantar pa att fa ga in pa datorn ( vagar inte fraga ) sa de e bast att jag slutar nu Jag fortsatter nasta gang. Ha de sa bra alla mina vanner o hall modet uppe. Har har de bara varit 27 grader i dag .Varst var de 1a dan nar jag kom , da var de 37 De va for mycke for lilla mig. God natt. Anita.

Berlin-Istanbul-?

1 juli 2008 - 4 augusti 2008

med miriam som slagpase för alla mina outagerade framtidsplaner aker vi med Marias maksrosbuss fran munchen en dag i july för att lära oss se dagen. med 4 andra halvokända medresenärer ska vara vägar vara en och samma.

Rumänien

29 april 2008 - 6 maj 2008

Ska åka ner till [b]Rumänien[/b], Oradea, där vår kyrka har en utsänd missionär som har startat ett jättestort barn och ungdomsarbete för hemlösa. Så vi ska hjälpa dem på deras farm (en av de största i Rumänien!) och jag ska bygga kalvbås i solen!

C-uppsats!

25 februari 2008 - 29 mars 2008

Åker till Marihita i nordvästra Rumänien för att skriva C-uppsats. Vi kommer vara på ett barnhem för funktionshindrade barn och skriva om hur institutionaliserade, övergivna barn med autismspektrumstörning påverkas om de får möjlighet att kommunicera med bildstöd.

Rumäninen 08

17 mars 2008 - 20 juli 2008

Vi åker till Rumänien för att jobba som vollontärer på FCE. Blir en blanding av projekt den här gången. Niklas ska hålla i en datakurs och i övrigt får vi se. Pia ska göra praktik och kommer troligtvis inte lyckas hålla sig borta från Casa Alba heller.