En dag i Cluj
lördag 15 april 2017 - Cluj-Napoca, Rumänien

Kvällen innan fastnade vi på en pub och fick inte många timmars sömn... Därefter har vi avnjutit alla Cluj:s sevärdheter! En del gäster har klagomål på sängen... Och nu avslutas dagen till en gotisk sång som sprids över grannskapet.

schwamp i Påsksmäll i Transylvanien
Heldag i Cluj

Vi kom fram igår morse med Wizz och hämtade ut hyrbilen utan problem. Sen for vi in i Cluj och letade rätt på hotellet. Vissa komplikationer då tänkt bro över floden var under ombyggnad, men sen kom vi rätt. Bilen parkerades på hotellets parkering och vi promenerade sen upp till centrum.

Daniel Boksjö
DanielBoksjo i Transsylvanien 2017
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Dag 12 - Farväl Rumänien
måndag 16 maj 2011 - Cluj-Napoca, Rumänien

Vårt flyg går först på eftermiddagen, så efter frukost ställer vi in våra väskor i hotellets bagagerum för att bege oss ner på stan en sväng. Vi hade väl inte tänkt gå till centrum egentligen, men vi gick runt lite o kollade på saker vi sett från bilen när vi åkte till hotellet,

Dag 11 - Cluj-Napoca
söndag 15 maj 2011 - Cluj-Napoca, Rumänien

Idag är det sista dagen med Alastair som sällskap. Senare denna dag ska vi byta hotell eftersom flyget hade gjort om sina tider och vi fick en extra dag i Cluj, och då hade vi och Alastair bokat olika hotell. Vi börjar dagen rätt tidigt och är vid Clujs botaniska trädgård redan före 10.

Dag 2 - Resedag!
fredag 6 maj 2011 - Cluj-Napoca, Rumänien

Efter frukosten gav vi oss av mot Arlanda, äntligen var det dags för oss att resa till Transylvanien! Första flyget gick till Budapest där vi sen fick vänta några timmar innan det var dags att flyga vidare i ett litet plan till Cluj-Napoca i Rumänien. Smarta som vi var glömde vi dock att

En månad går fort...
måndag 22 november 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Blev lite paff när jag gick in för att skriva ett nytt inlägg och märkte att det var över en månad sedan jag skrev sist. Tiden verkligen rusar förbi utan någon som helst pardon. På sätt och vis har det inte hänt alltför mycket ovanligt under den senaste månaden, eller när man tänker

Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
Människan kan transplantera en hornhinna men ett botemedel mot förkylning, icke!
söndag 17 oktober 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Det är märkligt hur mikroskopiska och livlösa virus så när får fullvuxna människor på fall. Sitter halvt utslagen i förkylning och tänkte krafsa ner ett par rader om den senaste tiden i Östeuropa. Den nya terminen har börjat sätta sig. Även om det inte är helt rättvist att redan

Comencing phase 2
söndag 3 oktober 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Det är när man går in på resdagboken och upptäcker att hela layouten ändrats som man förstår att det var länge, kanske för länge, sedan man skrev sitt senaste inlägg. Mycket har hänt sedan senaste inlägget skrevs, det var trots allt nästan ett helt år sen sist. Det finns inga

Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
Da fährt man nicht Ungarn hin!
lördag 11 september 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

KM 1000 Ein knappes Sechstel der Reise hat die Intercontinental-Pappe erfolgreich gemeistert. Ungarn wirkt angenwhm verwahrlost, viele unfertige Bauten, dicht gefolgt von wunderschönen Häusern mit mediterranen Gärten. Viele alte Kirchen, Stoßstangen die in Leitplanken stecken und alte Herren

resan fortsätter...
söndag 22 augusti 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Då var ännu en dag till ända... det har gått ganska lungt idag, inte mycket att berätta.... frukost sen åkte vi till centralen innan vi tog tåget en 7 timmar resa direkt hit till Cluj Napoca.. har har vi gått runt lite och kollat stan och ätit middag... finns lite gamla spårvagnar och

Påsksmäll i Transylvanien

Påsksmäll i Transylvanien

14 april 2017 - 17 april 2017

Transsylvanien 2017

Transsylvanien 2017

11 april 2017 - 18 april 2017

Liten påsksemester tillsammans med Csilla.

Transylvanien!! =)

Transylvanien!! =)

5 maj 2011 - 17 maj 2011

Ridresa i Draculas hemtrakter, ska bli så späånnande! =) Kommer även att stanna till i Budapest på hemvägen.

Tobis Trabitour mit Christian, Kay und Aurel

Tobis Trabitour mit Christian, Kay und Aurel

5 september 2010 - 15 oktober 2010

Go Trabi Go!! Dieses mal geht es nicht mit dem Flieger nach Indien, sondern mit der Pappe bis nach Istanbul. So jedenfalls stellen wir uns unsere Reise vor. Gemeinsam mit Christian, der mich bereits durch Indien begleitete, Kay und ab Istanbul mit Aurel, werde ich in den nächsten 6 Wochen unterwegs sein und viele interessante Länder bereisen. Von Deutschland aus geht es über Tschechien, die Slowakei, Ungarn, Rumänien und Bulgarien bis nach Istanbul, wo wir nach knapp 3 Wochen den Bosporus und somit die Schwelle zu Asien überqueren wollen. Frei nach dem Motto " der Weg ist das Ziel" freuen wir uns unglaublich auf unsere Tour und wünschen allen Interessierten viel Vergnügen bei der Lektüre. Scheut euch bitte nicht Fragen zu stellen und drückt uns fest die Daumen. euer Tobias

Rumänien och lite annat

Rumänien och lite annat

15 augusti 2010 - 30 augusti 2010

Ska ner och resa runt i Rumänien, på vägen ner blir det stopp i Bosnien, Kroatien, Slovenien & Ungern.

Östeuropa

Östeuropa

16 juli 2010 - 19 september 2010

Syskonen Karlsson ger sig ut pa tagluff i Osteuropa!

Tågluff östeuropa

Tågluff östeuropa

1 juli 2010 - 31 juli 2010

28 april 2010 - 3 maj 2010

Jag besöker Louise i Cluj.

Rumänien

Rumänien

10 mars 2010 - 26 mars 2010

Arbete på Evozon i Cluj-Napoca i Rumänien. Tänkte jag skulle hinna med lite sightseeing men annars hoppas jag kunna dra igång min triathlonträning där. Det verkar finnas lite berg i närheten så det finns kanske en del fina löpslingor.

Till Rumänien - Tawhid o jag

Till Rumänien - Tawhid o jag

18 november 2009 - 25 november 2009

Vi är här för att hälsa på Jonas!!!

Daniel Boksjö
DanielBoksjo