The Golden Monkeys
fredag 11 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Idag var en tidig dag, frukost redan 5.45 o avfärd 6.15. Det fanns 3 aktiviteter idag, alla med vandring, kortare eller längre. Jag o de flesta andra hade valt att gå o titta på The Golden Monkeys. Man kunde också valt att gå o se Dianne Fosseys grav/forskningsstation eller vandra upp till

Musanze
torsdag 10 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

God middag på den Etiopiska restaurangen igår men brödet var lite ”sådär”. Jag o Thomas delade på en rätt där man fick lite av alla rätterna de hade, serverad på ett stort fat på ett bröd. Delade 5 st på en taxi fram o tillbaka, vi var väl åter vid bussen vid 20-tiden.

Folkmordet i Rwanda
onsdag 9 januari 2019 - Kigali, Rwanda

Glömde skriva igår att vi ju är indelade i matlag eller taklag. Jag, Ann-Marie, Christoffer o Mattias är i taklaget. Detta innebär nertagning och sen resning igen av taket varje gång vi ska iväg med bussen. Eftersom vi skulle iväg idag så fick vi efter frukost plocka ner taket. Jag var i

Framme i Kigali
tisdag 8 januari 2019 - Kigali, Rwanda

Kigali Beatrice o Mattias hade bokat biljett på Flixbuss ut till Arlanda så jag hängde på dem. Väl där så tog vi oss upp till avgångshallen o satte oss på en restaurang o åt lite. Där träffade vi sen på flera Pinkare, både de som åker på Gorillaresan o de som skulle åka

Ruhengeri - Lake Bunyonyi och bergsgorillorna 22-27 dec
tisdag 1 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

22 decVi reste från Kigali till Ruhengeri, resan tog drygt tre timmar på slingrande vägar i bergen. Det är väldigt grönt och fint i Rwanda. Vi kom till en liten mindre stad där vi bor innanför kyrkans murar. Tillgång till toaletter, dusch och restaurang/bar. Efter lunch var vi några som

Alvesta - Kigali 19-21 dec
söndag 23 december 2018 - Kigali, Rwanda

19 decSteg på tåget mot Stockholm på fm och lämnade ett grått Alvesta(ca 3˚c). Snön syntes mera ju mer norrut jag kom, anlände centralen strax efter 13:30-tiden. När jag var på väg genom centralen sprang jag på Mona och Mikko som hade kommit med flyget från Finland. Vi käkade lunch

Underbart och känslosamt
torsdag 22 december 2016 - Kigali, Rwanda

Efter ca 28 h resande kom vi fram till ett varmt och härligt Rwanda.. 28 grader och strålande sol..en fin, men sliten Rosa buss vid namn Trisse väntar på oss..vårt nya hem närmsta 2.5 v.Kommer bo på bussen hela resan men på campingplatser och det känns ju tryggt, samtidigt innebär det att

Onsdag - vaknade till strålande sol och + 22 grader
onsdag 23 november 2016 - Kigali, Rwanda

Efter en lång, lång resa anlände jag till Kigali vid 22-tiden och efter att ha köat i visa- kön och i passkontrollen i mer än en halvtimma så möttes jag av presidenten  i Tubakunde, fader Eugene, projektledaren Gervais och Aurea. Härligt att vara här igen! Bilfärd till hotellet,

Lennart Tehage
Lelle T i Rwanda - my second homeland
Senast aktiv - från Kigali, Rwanda
Rosa klänningar och gula bananer!
onsdag 14 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hejhej! I onsdags så åkte de flesta i gruppen iväg för att träffa apor men jag och Joakim hade turen att få sova vidare när de gick upp vid halv sex. Vid sju gick vi upp och åt våra nudlar till frukost med Martin som sällskap och sen klättrade vi upp på busstaket och sov/lyssnade på

Isabella Vescovi
rosagorillor i Fantastiska Afrika & Asien
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Första bussdagen!
tisdag 13 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej på er alla glada! Och tjuriga. Idag var vår första riktiga bussdag så vi låg på en av madrasserna och sov/vinkade till söta barn/beundrade utsikten. Det Var Folk överallt och alla stirrade chockat på oss. Det bor 10 miljoner människor i Rwanda på en yta som är lika stor som Dalarna

Isabella Vescovi
rosagorillor i Fantastiska Afrika & Asien
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

19 december 2018 - 6 januari 2019

Äventyr och safariresa med Bergsgorillorna som huvudattraktion.

Linda i Rwanda/Uganda 2016

Linda i Rwanda/Uganda 2016

20 december 2016 - 6 januari 2017

Dax för mig att dra ut på äventyr med Rosa bussarna igen. Denna gången går resan till Rwanda och Uganda för att besöka Bergsgorillorna.. Följ gärna med på min resa som jag hoppas kunna uppdatera med jämna mellanrum, men vet ju inte riktigt hur det är med wifi etc.

Rwanda - my second homeland

Rwanda - my second homeland

21 november 2016 - 28 november 2016

Den 22/11 kl. 03.35 går bussen från Resecentrum i Jönköping mot Landvetter. Flyger med Brussel Airways till Bryssel och sen vidare till Kigali Airport i Rwanda. Jag ska träffa Tubakundes styrelse för aktivitetsplanering och budgetering för nästa ramperiod 2018-2021. Ska bli härligt att träffa alla gamla vänner och förhoppningsvis en del nya. Mina kollegor på jobbet har samlat ihop kläder och leksaker som jag tar med mig ner och ett par kollegor har swishat över pengar för inköp av hygienartiklar och/eller andra saker som barnen/ungdomarna i Rwanda behöver. Om du vill stödja vårt arbete kan du swisha över pengar till 070-3124098. Tack på förhand! Gemensamt kan vi göra skillnad!

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Jul och nyår med gorillorna

Jul och nyår med gorillorna

20 december 2014 - 6 januari 2015

Mot Rwanda och Uganda för jul och nyårsfirande. Kommer tillbringa storhelgen med lite andra släktingar iår ;-)

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

18 december 2014 - 6 januari 2015

Kenya, Uganda och Rwanda Jul/Nyår 2014/2015, Denna gång reser bara halva Familien Hagström, Markus och Margit. Kenia, Uganda und Ruanda Weihnachten/Neujahr 2014/2015. Markus und Margit reisen in Afrika.

6 oktober 2014 - 13 oktober 2014

En spännande resa med besök, och förhoppningsvis en start på ett långt samarbete, på en skola i Gitarama i Rwanda. Det är en start på ett EU projekt där tanken är att vi ska få ett interkulturella utbyte till stånd.

AFRIKA

AFRIKA

22 maj 2014 - 19 juli 2014

Sommaren börjar med en 2,5v. resa till Uganda för Marina och hennes kursare från Karolinska. I juli ska Marina och Andreas göra en egen 3veckors resa till Etiopien, Zambia, Botswana och Rwanda. MKT nöje! :)

Per Toivonen
liverpoolaren