Northern Province

The Golden Monkeys
fredag 11 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Idag var en tidig dag, frukost redan 5.45 o avfärd 6.15. Det fanns 3 aktiviteter idag, alla med vandring, kortare eller längre. Jag o de flesta andra hade valt att gå o titta på The Golden Monkeys. Man kunde också valt att gå o se Dianne Fosseys grav/forskningsstation eller vandra upp till

Musanze
torsdag 10 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

God middag på den Etiopiska restaurangen igår men brödet var lite ”sådär”. Jag o Thomas delade på en rätt där man fick lite av alla rätterna de hade, serverad på ett stort fat på ett bröd. Delade 5 st på en taxi fram o tillbaka, vi var väl åter vid bussen vid 20-tiden.

Ruhengeri - Lake Bunyonyi och bergsgorillorna 22-27 dec
tisdag 1 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

22 decVi reste från Kigali till Ruhengeri, resan tog drygt tre timmar på slingrande vägar i bergen. Det är väldigt grönt och fint i Rwanda. Vi kom till en liten mindre stad där vi bor innanför kyrkans murar. Tillgång till toaletter, dusch och restaurang/bar. Efter lunch var vi några som

Rosa klänningar och gula bananer!
onsdag 14 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hejhej! I onsdags så åkte de flesta i gruppen iväg för att träffa apor men jag och Joakim hade turen att få sova vidare när de gick upp vid halv sex. Vid sju gick vi upp och åt våra nudlar till frukost med Martin som sällskap och sen klättrade vi upp på busstaket och sov/lyssnade på

Isabella Vescovi
rosagorillor i Fantastiska Afrika & Asien
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Första bussdagen!
tisdag 13 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej på er alla glada! Och tjuriga. Idag var vår första riktiga bussdag så vi låg på en av madrasserna och sov/vinkade till söta barn/beundrade utsikten. Det Var Folk överallt och alla stirrade chockat på oss. Det bor 10 miljoner människor i Rwanda på en yta som är lika stor som Dalarna

Isabella Vescovi
rosagorillor i Fantastiska Afrika & Asien
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Auf det Heimreise 2, på vägen hem 2
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

3/1-2015 Jag hoppas att resdagboken fungerar idag, så jag kan publicera detta. Ännu en dag I trucken, på vägen mellan Jinja och Eldoret. Kommande natt är sista natten med gruppen. Det känns faktiskt lite vemodigt, eftersom många från gruppen var väldigt trevliga. Jinja var verkligen

På väg hem, Auf der Heimreise
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

1/1-2015 Till att börja med önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året 2015. Vi sitter nu igen i trucken på väg mot Jinja, en av Nilen källor. Där kommer vi att ha WiFi igen, då kan jag publicera det jag skriver ihop nu under resan. Igår körde vi till Lake Mburo

Gorillas- Gorillas
tisdag 30 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

28/12-2014 – 30/12-2014 Den 27/12, på lördag förflyttade vi oss från Queen Elisabeth Nationalpark till nästa ställe, som skulle vara Lake Bunyonyi, men planerna blev ändrade eftersom en chaufför från Intrepid blev skjuten där för några veckor sedan. Han överlevde, men han blev

På väg till gorillorna, aug dem Weg du den Gorillas
måndag 29 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

26/12 Nu sitter vi I trucken igen efter en spännande juldag. Lillejulafton och julafton satt vi mycket I trucken och förflyttade oss mot huvudattaktionen I Ruhengeri I Rwanda. Igår kunde vi sova lite längre än vanligt, åt en god frukost vid campingen. Under förmiddagen begav vi oss på en

Nairobi
fredag 19 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Nu har vi hittat till hotellet med. Vi landade enligt planen I Nairobi, fixade visa och hade turen att kunna köpa östafrikavisum, nu behöver vi inte tänka på detta, när vi reser till Uganda och Rwanda. Och så kostade det mindre än vad vi hade räknat med, skönt. Istället för 150 $ var

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

19 december 2018 - 6 januari 2019

Äventyr och safariresa med Bergsgorillorna som huvudattraktion.

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

18 december 2014 - 6 januari 2015

Kenya, Uganda och Rwanda Jul/Nyår 2014/2015, Denna gång reser bara halva Familien Hagström, Markus och Margit. Kenia, Uganda und Ruanda Weihnachten/Neujahr 2014/2015. Markus und Margit reisen in Afrika.

Bergsgorillor+ safari & Zanzibar

Bergsgorillor+ safari & Zanzibar

10 januari 2014 - 13 februari 2014

Åker med Rosabussarna tillsammans med Sussie Lindfors och Anna Norblad till Rwanda där vi bla ska upp och bergsgorillorna, åker vidare til Uganda, Kenya, Tanzania och avslutar sen resan på Zanzibar.

De dimhöljda bergens gorillor

De dimhöljda bergens gorillor

10 januari 2014 - 27 januari 2014

Afrika igen. Mer värme, mer sol, mer djur. Gorillor denna gång. Nära. I deras djungeln. Och så ledighet och slapp. Och en rosa buss såklart.

Rwanda

Rwanda

15 februari 2012 - 11 april 2012

Jag åker till Kigali, Rwanda för att skriva mitt examensarbete på juristprogrammet i form av en fältstudie. Vad jag hoppas ska bli två fantastiska månader ligger för mina fötter :)

Öst och Syd Afrika

Öst och Syd Afrika

15 januari 2012 - 22 april 2012

1. Rosabussarna med Marcus i Öst Afrika, det vill säga Rwanda, Uganda, Kenya och Tanzania. 2. Volontär på ett barnhem i Sydafrika i en by/stad som heter East London. 3. Tar en sväng inom Kapstaden med innan jag sätter min fot på svensk mark igen!

Bodil Kvick
MammaBodil