Northern Province

Vi lämnar Rwanda
lördag 18 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

To 16:e Vi lämnar Rwanda Då var det dax att lämna Rwanda och åka vidare in i Uganda. Frukost kl.07.00 och avfärd kl.08.00. Det tog ca en timme fram till gränskontrollen och en timme att ta sig igenom gränskontrollen ut från Rwanda och ytterligare en timme att ta sig in i Uganda. Innan resan

Gorillas
onsdag 15 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Tidig morgon. Som attans. Iväg i bilar. Och sen vänta. Till slut kom vi iväg igen. Kullerstensvägen från helvetet tog oss sakta och skakigt närmare bergen. Bara vandringen över lokalbefolkningens sluttande åkrar gjorde mig andfådd. Djungeln därefter gjorde det inte lättare för mig.

Bergsgorillorna
onsdag 15 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Ti 14:e jan. Bergsgorillorna Klev upp 04.45 och fixade frukost tillsammans med 3st andra. Frukosten "serverades" kl. 05.30 och 06.15 blev vi upphämtade av minibussar som tog oss till Volcanoes national park. Kvällen innan hade vi packat ryggsäckarna till bristningsgränsen med kameror med

Mot Ruhengeri
tisdag 14 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Må 13:e jan. Mot Ruhengeri Idag är det bussdag. Sussie är i matlaget idag så hon fick gå upp lite tidigare och hjälpa till med frukost förberedelserna, å hon styrde upp och bossade med dom andra så pass att frukosten blev klar mycket tidigare än beräknat. Tanken var att vi skulle äta

Det rena Afrika
tisdag 14 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Då var vi framme i värmen. Och vi har redan acklimatiserat oss rätt bra. Kanske för att det inte är olidligt varmt, bara en riktigt, riktigt, bra svensk sommar. Flygningen gick smärtfritt, om än rätt sömnlöst. I lördags vid lunch var vi framme i Kigali, Rwanda, och bussarna stod fint

Gorilla trekking
måndag 30 april 2012 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Så var det äntligen dags för mig att få träffa mina kusiner. Lite tyngre och annan kosthållning men annars i mångt och mycket lika oss människor. Jag hade bokat hotell i Musanze uppe i nordväst och som är närmaste stad till Parc National des Volcans där gorillorna bor. Parken sträcker

GORILLOR!
söndag 22 januari 2012 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

HEEEEEJ! Just nu är smile banden upp till öronen :D Men hade tänkt ta det från där vi slutade sist typ, för att få upp stämningen lite, haha! I onsdags åkte vi till Gisenyi. På vägen dit stannade vi vid vägen för att käka lunch, då kommer typ hela byn och bara tittar på oss...

Bersgorillor!
söndag 22 januari 2012 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej! Igår skedde höjdpunkten på bergsgorillaresan. Igår besökte jag dem uppe i jungeln. En jobbig vandring genom landsbyggden i sluttande terräng i ca 1 timme. Sen nådde vi parkgränsen. Efter en pause gick vi in i parken och vandrade ytterliggare i sluttande terräng i ca 20 minuter. Sen

I morgon smaller det!!!
lördag 21 januari 2012 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Igar lyckades jag skriva ett laaaangt inlagg har, men nar jag skulle publicera det sa va min "connection lost".... =( Sa jakla surt, speciellt nar det tog 10min att komma in pa sidan... Men jag gor ett nytt forsok idag!! Men det lar inte bli nagra bilder =( Dagarna sen mitt senaste inlagg har