Ruhengeri

Min drömresa med Rosa Bussarna!!

Min drömresa med Rosa Bussarna!!

15 januari 2012 - 22 februari 2012

Äntligen så får jag åka och träffa mina kära bergsgorillor i Rwanda som jag alltid har drömt om!!! Efter det så tar bussen mig vidare till Uganda, Kenya och Tanzania där safari och annat kul väntar!

This time it's Africa

This time it's Africa

14 november 2011 - 2 februari 2012

Nu är det dags att ge sig iväg igen och denna gång bär det av till Afrika! Jag kommer att resa med Rosa Bussarna och åka på deras resa "Sydafrika-Kenya" samt "Bergsgorillor i Rwanda och Uganda". Resan börjar i Sydafrika och Kapstaden för att sedan fortsätta till Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania, Zanzibar, Kenya, Rwanda och Uganda. Biljetten är bokad! Victoriafallen, safari i Ngorongorokratern & Masai Mara, Godahoppsudden, Etoscha NP, Okavangodeltat, Queen Elisabeth NP och bergsgorillor är bara några av höjdpunkterna under resan. För att läsa om de två resorna gå in på www.rosabussarna.se och klicka er fram.

14 januari 2011 - 2 februari 2011

1 februari 2010 - 23 april 2010

Åker med Afrikaklassen på en resa genom den stora kontinenten Afrika under 11 veckor, från Kenya till Sydafrika!

Afrika med Österlens FHSK 10

Afrika med Österlens FHSK 10

1 februari 2010 - 18 april 2010

Detta är en resa som sträcker sig över 11 veckor och 7 olika länder! På denna resa ska jag göra ett fältarbete om avfallshantering, men inte bara det utan jag ska också uppleva och se saker som jag antagligen aldrig har sett/gjort och kanske aldrig kommer göra igen.

Bergsgorillor, safari och forsar i Rwanda och Uganda

1 februari 2010 - 19 april 2010

Fältresa till Afrika.

Rwanda/Uganda

Rwanda/Uganda

15 januari 2010 - 3 februari 2010

Resa med rosabussarna. Besök hos bergsgorillor

Bergsgorillor

Bergsgorillor

15 januari 2010 - 3 februari 2010

Åker med RosaBussarna på en resa till Rwanda och Uganda. Vi åker omkring i 2 bussar i 3 veckor. Vi sover[b][/b] i bussen och ovanpå. (på taket.) Vissa nätter kommer vi att bo på hotell. Vi är 40 resenärer i olika åldrar. Höjdpunkten på resan är att vi ska vandra upp i bergen för att se Bergsgorillor. Kanske blir det oxå en forsränningstur på Nilen .

Bergsgorillorna i Rwanda med Rosa Bussarna

Bergsgorillorna i Rwanda med Rosa Bussarna

15 januari 2010 - 3 februari 2010

En resa som startar på Arlanda med en flygtur till Rwanda där Rosa Bussarna tar vid. Vi kommer att vara ute ca 3 veckor och avslutar resan i Entebbe Uganda.