Bergsgorillor+ safari & Zanzibar

Bergsgorillor+ safari & Zanzibar

10 januari 2014 - 13 februari 2014

Åker med Rosabussarna tillsammans med Sussie Lindfors och Anna Norblad till Rwanda där vi bla ska upp och bergsgorillorna, åker vidare til Uganda, Kenya, Tanzania och avslutar sen resan på Zanzibar.

De dimhöljda bergens gorillor

De dimhöljda bergens gorillor

10 januari 2014 - 27 januari 2014

Afrika igen. Mer värme, mer sol, mer djur. Gorillor denna gång. Nära. I deras djungeln. Och så ledighet och slapp. Och en rosa buss såklart.

Afrika 2014

Afrika 2014

6 januari 2014 - 5 mars 2014

Rwanda, Uganda, Kenya, Tanzania, Madagaskar, Etiopien

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

Mitt Tanzania, Rwanda, Uganda och kenya

19 augusti 2013 - 1 januari 2014

snart så är vi påväg mot de afrikanska landskapet, inte mindre bestämt Tanzania. Resandet syfte att praktisera på ett antal barnhem. Men blir dock en massa äventyr med mest fokus på att bestiga kilimanjaro. Jag beger mig till detta land med en skräckblandad förtjusning över vad jag kommer att få skåda, av både missär fattigdom men samtidigt en oerhört obeskrivlig gästvänlighet och livsglädje. Livet här är jag.

Nairobi till Kilimanjaro

31 oktober 2012 - 9 november 2012

Minor Field Study som kandidatarbete i Rwanda

Minor Field Study som kandidatarbete i Rwanda

16 april 2012 - 12 juni 2012

En lite halvtrist litteraturstudie på C-nivå blev helt plötsligt istället ett riktigt äventyr till Afrika.. I 8 veckor ska vi, två husdjursagronom-studenter, bo i Rwanda och göra ett projekt med handledning av biståndsorganisationen Vi-skogen. Vårt huvudprojekt är att ta reda på hur deras kombinerade jordbruk fungerar. Agroforestry är en kombination av träd- och grödodlig och/eller djurproduktion. Det vi ska koncentrera oss på är de systemen där man håller boskap tillsammans med trädplanteringar. Vi vill undersöka utfodringen av djuren, vilka raser som främst används, hur djuren påverkar jorderrosionen och trädplanteringen och dessutom hur produktionen uppfattas och i vilken utsträckning den används av de inhemska lantbrukarna.

Till bergsgorillorna med Oasis Overland

Till bergsgorillorna med Oasis Overland

11 februari 2012 - 4 mars 2012

15 februari 2012 - 11 april 2012

Jag åker till Kigali, Rwanda för att skriva mitt examensarbete på juristprogrammet i form av en fältstudie. Vad jag hoppas ska bli två fantastiska månader ligger för mina fötter :)

Resa i mellersta Afrika

Resa i mellersta Afrika