Western Province

Mzungus
torsdag 19 januari 2012 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Da ar vi inne pa resans femte dag och vi befinner oss i Gisenyi. Rwanda ar ett otroligt vackert land och man blir latt fast i utsikten nar vi sitter i bussen. Vi har hunnit vara i Kigali, Rwandas huvudstad. Dar blev det en historisk resa nar vi tittade pa minnesplatser fran folkmordet. Det var

Lizette Nauclèr
Liz1 i Hello Africa - here we come!
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Lake Kivu
söndag 3 juli 2011 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Från Kigali tog vi oss västerut till Lake Kivu och staden Gisenyi. Lake Kivu är bland de 20 djupaste sötvattenssjöarna i världen och ligger ca 1500 möh. Gisenyi har ca 80000 invånare (Rwandas femte största stad)och ligger bara 2 km från gränsen till DR Kongo. Gisenyi är en semesterort

Annakarin Gelander
a k i Hello Africa!
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
200 kilo apa
fredag 28 januari 2011 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Planet lyckades landa i Kigali, jag har tagit mig runt i landet och tittat på gorillor och även insett att här inte finns några backpackers eller andra turister heller för den delen… Landade alltså en liten stund senare i Kigali, och med tanke på att jag hört att det är svårt att få

Stora korgar med frukt
onsdag 19 januari 2011 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Rwanda ar sagolikt vackert. Grona berg med odlingar anda upp till toppen. Igar skulle nagra aka over gransern for att besoka Kongo,vilket de sedan inte fick for nan slags miniser. Vi som tyckte att ljudet av fn-helikoptrarna var tillrackiligt spannande, valde istallet en promenad genom det kaotiska

Inlägg 4
lördag 13 november 2010 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Mitt varifrån-går-bussarna-till-Gisenyi möttes inte av en pekning och/eller beskrivning, utan av kom-följ-mig-jag-går-med-dig-och-ställer-mig-i-biljettkön-och-hjälper-dig-att-köpa-biljett. Den sortens bemötande har jag fått flera gånger här. Så har jag tagit mig till Gisenyi, I

Maria Persson
minimia i This time for Africa
Senast aktiv - från Selfoss, Island
Hello Africa - here we come!

Hello Africa - here we come!

15 januari 2012 - 22 februari 2012

Gorillor, safari, sköldpaddor, sol, mat, bad, värme. Och framför allt, en rosa buss!

Hello Africa!

14 januari 2011 - 2 februari 2011

Bland drakar, lejon och gorillor

Bland drakar, lejon och gorillor

4 januari 2011 - 17 februari 2011

Vinter=Jeppe är nån annanstans. Den här gången börjar jag på Zanzibar för att kitea en del, därefter safari i Serengeti, brottning med 200 kilos silverbackgorillor i Rwanda, kampanjera i Uganda då där är val, för att sedan köra lite forsränning innan det avslutas med cykelsafari i Kenya och hemfärd från Nairobbery. Eventuellt blir det oxå dagsutflykter till Burundi och Kongo, men det beror på ländernas dagsform... Håll till godo!

This time for Africa

This time for Africa

9 november 2010 - 22 december 2010

Rwanda. Kanske lite Uganda, Tanzania, Burundi. Vem vet? Lejon i Afrika! Yey!

Resmål

Gisenyi Kibuye