Bolshoy Sochi

Semester
måndag 27 september 2010 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Nå, det har ju gått en stund sedan jag senast hörde av mig. Skälet är enkelt, det stavas semester. Och då tänker jag inte på en engelsk semester=termin. Utan en hederlig svensk charterresa. Förra onsdagen bestämdes det hastigt och lustigt att en liten grupp av oss utbytesstudenter skulle

Malin Ekwall
malinekwall i Malin meets Stalin
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
home,sweet home.. :)
tisdag 4 augusti 2009 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Hej mina vanner. Hoppas att allt ar fint med er. Jag har det bra nere i Tuapse. Sol,bad,traning, mammas goda mat och en massa beachvolley. Semestern kan inte bli sa mycket battre. :) Pa torsdag kommer dessutom Andreas och da blir ju det hela annu roligare. Photon utlovas senare! Det ar nastan 20

Marina Donner
marina_d i sommar ´09
formal night & one hour back :)
torsdag 4 oktober 2007 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Först en speciell hälsning till min underbara lillasyster som fyller 16 idag! Inte haft täckning på mobilen eftersom vi e mitt i medelhavet så kan inte höra av mej! Älskar & saknar dej vännen! hmm nu försvann allt jag skrivit innan,så irriterande! men får väla börja om då.. formal

Lisa Häggkvist

zzzofia i Jobb Crystal Serenity
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Svart jacuzzi o Svarta havet
måndag 24 september 2007 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Nu var det dags for nasta husbygge, denna gang Rostov-Na-Don, Don ar alltsa floden som gar genom staden... En trevlig liten holiday-resort dar sasongen borjar ta slut, men varmen haller forhoppningsvis i sig ett tag till! Boendemassigt har det varit lite si o sa, o att vi skulle vara 50

Emelie Anderini
ryss-emlan i Moskva opjat
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
solsemester
fredag 27 april 2007 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Ja jag ar har framst for att studera men nar det ges tillfalle att fa gora reklam for Ryssland tackar man ju inte nej!! Och jag har med mig mina laxbocker och har fatt ett prov av lararen som jag ska trana pa. Och sa ar vara kolleger relativt hjalpsamma nar det galler att lara oss nya ord sa det

Christian Falck
falken1981 i Moskva
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Pa vag till solen??
torsdag 26 april 2007 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Kolla http://sv.wikipedia.org/wiki/Sotji Sitter nu pa internetcafeet pa skolan och ska snart aka. Fick precis meddelande om att vi far betalt i dollar istallet for euro.. men det ar fortfarande samma summa... nar jag kommenterade att de verkar ha problem med att betala fick jag svaret "in Russia

Christian Falck
falken1981 i Moskva
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sorg i Elbrus
torsdag 3 augusti 2006 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Det rader sorg i Elbrus. 5st klattrare fran Ukraina dog igar pa berget. Det hande pa det rutt vi tankt fran borjan. Troligtvis gick de i ett replag och en ramlade och drog med sig alla andra. De foll 200 meter och slog i klipporna. Hitills i ar har 17 personer omkommit pa berget. Vi och ovriga i

Elbrus the story
onsdag 2 augusti 2006 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Hej igen ! Vi ar nu nere vid hotellet igen efter nagra tuffa dagar pa Elbrus. Vi gick ganska snabbt upp till vart hogsta baslager pa 4150 eftersom vi redan va bra aklimatiserade. Pa vagen upp tappade jag (Daniel) halva maten ransonen. Kanndes javligt tungt ett tag men ovriga deltagare har varit

Widde i Bestigning av Mt Elbrus
Martin nådde ensam toppen!
måndag 31 juli 2006 - Bolshoy Sochi, Ryssland

Ytterligare en hälsning från Daniel och Martin via Sandra: Martin nådde idag Måndag Mt Elbrus topp och lär väl säkert känna sig helnöjd. Grattis!! Daniel var tvungen att vända om när han hade 200m kvar till toppen. Anledningen var att han var helt utmattad och att det ena stegjärnet

Malin meets Stalin

Malin meets Stalin

2 september 2010 - 29 januari 2011

Frågan tycks återkommand: Varför Ryssland? Varför inte ett varmt och skönt ställe med billga drinkar och god mat? Istället: Permafrost, dyr vodka och rödbetssoppa.

sommar ´09

sommar ´09

29 maj 2009 - 24 augusti 2009

sommarens resor kommer omfatta Finland,Lettland,Norge och Ryssland

Jobb Crystal Serenity

Jobb Crystal Serenity

27 september 2007 - 7 april 2008

Jobba som hyttstäderska på kryssningsfartyg.

kryssningsjobb

kryssningsjobb

3 september 2007 - 25 februari 2008

Kryssningsjobb på crystal Serenity 5 ½ mån

Moskva opjat

Moskva opjat

15 januari 2007 - 22 december 2007

Nu ska plåtlådan nå Sibirien, men först ska den planeras.

Moskva

Moskva

29 januari 2007 - 20 maj 2007

Plugga ryska i moskva

Russia

Russia

9 april 1986 - 1 mars 2002

Russia is a trip of my life: 18 years in cross-country, 6 years in St.Petersburg and 3 months + occasional visits to Moscow

Bestigning av Mt Elbrus

Bestigning av Mt Elbrus

23 juli 2006 - 6 augusti 2006

Daniel Wedin, Stockholm & Martin Johansson, Ånge skall försöka bestiga Mt Elbrus i Kaukasus 5643m – Europas högsta berg. Daniel Wedin [email protected]

Anders Berntsson
plantan66