Burjatien

Tågstopp i den otroligt varma staden Ulan Ude i Ryssland.
lördag 20 juni 2015 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Ulan-yde som ligger strax vid gränsen till Mongoliet från Ryssland, tåget gjorde ett stopp här nu på 30 minuter. Klockan är 16:00 här alldeles strax och det är otroligt varmt och skönt. Om några timmar blir det att stanna vid en tågstation i Mongoliet för första gången i mitt

Transmongoliska mot Ulan Bator
söndag 12 januari 2014 - Nausjki, Burjatien, Ryssland

Dagarna på tåget flöt ihop. Tidtabellen var moskvatid och den lokala tiden ändrades ofta. Vi levde på nudlar och konserver från Sverige. Tillslut klarade jag inte av det längre pga svår hunger så jag köpte mat i restaurangvagnen. Den var avslappnande att åka fram i 80 och se naturen.

Axeo i Jorden runt pa 163 dagar
Senast aktiv - från San Salvador de Jujuy, Argentina
Gränsen är nådd
onsdag 24 juli 2013 - Nausjki, Burjatien, Ryssland

8 timmar för att ta sig från Ryssland till Mongoliet. Det var varmt. Man kollade våra pass tre gånger sökte igenom vår cupé två gånger. Fick man verkligen ta med sig äpplet över gränsen? Fanns som tur vad en liten kiosk så vi kunde köpa vatten och kanelbullar :-)

Jenny & Henrik Armus

JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Dag 8 På väg mot Ulan Bator
tisdag 6 mars 2012 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Natten på tåget har varit sådär. Tåget svängde och krängde så att vi nästan fick ligga och hålla i oss. Vi åkte, enligt kartan längs södra kusten av Bajkalsjön. Antagligen därför alla kurvor och backar. Tyvärr var det nattsvart så vi gick mist om vyerna. Och det blev inte heller

Peter Lindberg
petero69 i Transsibiriska -12
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
19:e dagen i Ryssland
måndag 10 oktober 2011 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Hejsan alla!! Nu har jag lyckas ta mig ända ner till Ulan-Ude, den sista veckan har varit mycket trevlig och händelserik. Först så lämna jag Krasnoyarsk och byte upp mig till ett lite billigare boende i Irkutsk Admiral hostel, var mer som man bodde hemma hos någon än att man var på ett

gränsen mellan ryssland och mongoliet
måndag 18 juli 2011 - Nausjki, Burjatien, Ryssland

nu är vi äntligen framme i mongoliet och har checkat in på vårt hostel. . Dom har ett kanon segt wlan så jag passar på och skriva ett kort inlägg om gårdagen. . Om ulaan batoor skriver jag om senare ikväll. . I förrgår lämnande vi listvyanka i ryssland och begav vi oss in till irkutsk

Pa vag mot Mongoliets stapper
söndag 15 augusti 2010 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Idag tar vi taget vidare till Ulaanbaatar. Dar ska vi, om allt gar enligt planerna, i overmorgon direkt bli upphamtade och korda ut till nationalparkerna. Alltsa, inget internet igen forran tidigast kvallen den 19:e. Hall tummarna for att vi for bra vader! Kramar fran A, S & R

Ryska buddhister & tibetansk nakenchock
lördag 14 augusti 2010 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Efter att ha spenderat gardagens formiddag pa geologiska museet (som faktiskt var ganska mysigt nar det slutat sporegna), och resten av dagen pa tag, checkade vi till slut in pa hotell i Ulan-Ude sent pa kvallen. Enligt guideboken ska 1/5 av befolkningen har vara s.k. buryats, som ar i princip

Tåg till Vladivostock
fredag 4 september 2009 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Åker tåg till Vladivostok med motorcyklarna för vägarna är så dåliga se vår blogg på www.kjellokarinab.se/wordpress

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Jorden runt pa 163 dagar

Jorden runt pa 163 dagar

5 januari 2014 - 17 juni 2014

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Transsibiriska -12

Transsibiriska -12

28 februari 2012 - 22 mars 2012

Från Stockholm till Moskva vidare med Transibiriska järnvägen till Peking via Irkutsk och Ulan Bator. Slutmål 1,5 vecka i Koh Lanta

Ryssland, Japan och filippinerna

Ryssland, Japan och filippinerna

22 september 2011 - 20 december 2011

Spänning och äventyr :)

Åka tåg...

Åka tåg...

10 juli 2011 - 30 juli 2011

Jag, Min flickvän Josefin, Joel och Jennie beslöt oss för att vi ville göra något skoj i sommar och vi tycker tydligen det är skoj att åka tåg. För vi tar en liten trip med Transibiriska Järnvägen till Kina, med några roliga stopp längs vägen....

Jorden runt på 165 dagar

Jorden runt på 165 dagar

2 augusti 2010 - 14 januari 2011

Den 2a augusti ger sig Rango, Sofia och Anton iväg på kryssning till Riga. Men varför ta båten tillbaka hem, när man kan ta sig hem genom att fortsätta framåt?

Resan till Bajkalsjön

Resan till Bajkalsjön

22 april 2010 - 1 maj 2010

Reste åter till Natasha i Sibirien, denna gång för en guidad tur kring Bajkalsjön. Det skulle ha burit iväg redan lördagen den 17:e april, men tyvärr bestämde sig Island att förmörka min himmel med ett moln av aska. Vilket gjorde att jag inte kom iväg förrän på torsdagen. Nå, en toppen resa blev det och härligt att återse Natasha igen!

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Jorden runt

Jorden runt

30 augusti 2009 - 26 februari 2010

Sambon & jag har tagit tjänstledigt 6 månader för att kunna resa jorden runt. Ryssland, Kina, indonesien, australien, Nya zeeland, sydamerika är planen i grova drag.

Mats Hagerklint
OskarMatsTimmermandHagerklint