Chabarovskij kraj

Lite hemmamatcher och besök
tisdag 11 februari 2014 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Efter 3 veckors uppehåll så har vi börjat matcha igen, vi spelade 3-3 mot Bajkal Energy från Irkutsk. Vi sjabblade bort vinsten med att vår ryska målis hade "otur" med att släppa in två väldigt billiga mål. Men bara att gå vidare.. I dag har vi Jenisej hemma i arenan, viktiga matcher

söndag 26 januari 2014 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Ja men då var det dags igen! Efter ca 1 månad och inget inlägg från min sida!! Skyller på att jag har glömt bort att jag hade detta faktiskt, hehe. Men nu så kör vi igen! Sen sist jag skrev har vi hunnit med två bortaturneer som har inneburit totalt 0 vinster på 5 matcher, bedrövligt!!!

Dags för en update
onsdag 18 december 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Ja nu var det läng sen jag gjorde ett inlägg. Krasnoyarsk sist, då hade vi en match efter det. Irkutsk borta, den sista matchen på turnen. Vinst även där med 4-6. Ett bra avslut på en bra turne!! Efter den matchen flög vi direkt till khabarovsk, vi svenskar bytte i stort sett bara kläder

Seriepremiär
torsdag 7 november 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Så i morgon startar äntligen serien här borta. Öppningsmatch mot Zorkij hemma i den nya hallen! Det ska skönt att det drar i gång på allvar, det här har vart den längsta försäsongen i hela min karriär! Tror jag aldrig gjort så många rinkpass på en och samma höst.. Hallen står

Äntligen in i hallen och tacofest
måndag 28 oktober 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Ja nu har vi äntligen fått komma in i hallen och träna, men inte utan konstigheter! Första passet lyckades vi köra ca 1 timme innan det vart kolsvart där inne, då tyckte de att vi var klara. Man kan lugnt säga att det är en byggarbetsplats där, det är folk överallt men man kan undra vad

Tillbaka efter en månad ute på
torsdag 17 oktober 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Så nu är vi tillbaka i lyan i Khabarovsk, när man har varit hemma och uppe i familjen så mycket så blir det en väldigt tung övergång till det här livet igen. För mig i alla fall! Jag tror att man reagerar olika på sånt här, sen att man har en liten underbar flicka på 3 år där hemma

Lite ryska cupen och så
söndag 15 september 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Förra veckan var vi då till Kemerovo och spelade första steget i ryska cupen, 6 matcher på 4 dagar. Det kändes i både kropp och själ kan jag säga, direkt efter sista matchen var det bara att packa ihop och sen sätta sig på en buss i 5 timmar mot Novosibirsk, där vi skulle flyga tillbaka

3 veckor i dag
söndag 25 augusti 2013 - Chabarovsk, Chabarovskij kraj, Ryssland

Dobryj Vecher! Så i dag Söndag har man vart här i 3 veckor. Veckorna går otroligt fort när man inte gör annat än tränar,äter och sover ungefär. Men Khabarovsk är helt okej stad att vara i och bo i. Det finns en bra "citykärna" med en del bra fik och resturanger. Och bra mycket större

Bandyspel i Khabarovsk

Bandyspel i Khabarovsk

3 augusti 2013 - 31 mars 2014

Här är en resedagbok från en bandyspelare i Khabarovsk, ska försöka uppdatera här så ofta som uppkopplingen tillåter. Det blir en del resande i detta stora land och en hel del olika platser att besöka. Ska försöka uppdatera med en del bilder också. Så häng på!

kirov

kirov

3 januari 2012 - 31 mars 2012

Detta är en bandyresa till kirov! Kirov är en lagom stor stad med cirka 500 tusen invånare. Det är en ganska gammal stad som är under uppbyggnad. Kirov ligger cirka 100 mil öster om moskva!

Tågresan

Tågresan

23 augusti 2011 - 24 oktober 2011

Tåg är kul därför åker jag igenom hela Ryssland och Japan med tåg.

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Anders Spinnars
AndersSpinnars