Irkutsk, oblast

Exkursion och sällskap ankommer
söndag 16 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

LördagFrukosten var problemfri idag också. HurraEfter frukost ställde jag upp mig för att invänta turen. Och träffade 2 norskar som skulle på samma tur. Det var f.ö de som fotade personalen igår. Uppfattade inte då att de var norrmän.Och sen började det. Bussen kom och sen visade det

Utforskar stan vidare i min ensamhet
lördag 15 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Fredag och hurra att jag får sällskap av känt folk på söndag.Idag funkade frukosten finfint. Jag tror vi är på samma sida bron nu restaurangen och jag. Men det är inte direkt lätt att göra rätt när inte alla delar av verksamheten har samma uppfattning om hur det ska gå till. Hurra för

Social men regnig torsdag
fredag 14 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sista som hände i onsdags var att jag åt middag på bistron vid ett annat hotell. Och hör svenska. Så jag presenterade mig (lite för att det var lite skönt att prata svenska en stund och lite för att det är lite nice att veta när det är folk som kan ena egna minimala språk i rummet när

Ut och vandra. Andra dagen på ön.
torsdag 13 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Så anledningen till att jag åkte just till den här ön, bortsett ifrån att jag ville doppa handen i Baikalsjön, var ju att jag ville ut och vandra. Vilket kändes lite off med tanke på ösregnet som härjade när jag kom igår. Men idag var det jättefint väder.Jag började dagen med att

Mot Olchon
tisdag 11 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Mot OlchonFantastiskt var det att sova i en riktig säng. Och överslaf också. Lyx. Fast snubben i slafen under snarkade som ett akvarium. Hurra för öronproppar. Och jag hade iofs vant mig vid slafgrannen Alochas dundersnarkningar på tåget. Med öronproppar förstås.Efter att ha ätit en

Efter långt om länge.. Irkutsk
måndag 10 september 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Dag 2Andra dagen i Vladivostok blev mera actionfylld. Men med facit i hand så hade jag nog faktiskt velat spendera en dag till här. Det fanns mkt att se som jag inte hann med.Jag vaknade mitt i natten och var både dum-pigg och helt slut samtidigt. Fantastisk känsla. Somnade såklart om framåt

Bajkalsjön
fredag 18 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Igår hade vi en fri dag i Irkutsk och Sibirien bjöd på riktigt sommarväder. Allt i centrum är inom gångavstånd. Vi promenerade ner till en marknad och strosade runt där bland lokalfolket. De sålde allt. Färsk frukt och grönsaker, fisk, kött, mjölk, kvarg, kryddor, te, kaffe, bröd,

Irkutsk
onsdag 16 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

I morse kl 7.30 rullade tåget in på tågstationen i Irkutsk, slutstationen på den första delen av resan. Nu har vi avverkat 5185 km järnvägsräls. Vårfint, soligt väder mötte oss på perrongen samt en guide som satte oss på en buss som tig oss på en rundtur på en gång. Vi har tur med

Bajkalsjön
lördag 7 januari 2017 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej då resedagboken inte motsvara våra förväntningar och krånglar kommer vår resa endast att kunna följas på Facebook Erica and Ikkas World Tour

Tågstopp i Slyudyanka
lördag 20 juni 2015 - Sljudjanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

5311 km järnväg från Moskva har jag nu upplevt. Nu gör tåget ett stopp på stationen Slyudyanka precis vid Baykal sjön som är världens djupaste sjö. Helt otroligt vilket fint och vackert landskap. Man lyssnar på tåget som tuffar fram och kollar på detta samtidigt, en underbar

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

5 september 2018 - 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

365 dagar

365 dagar

6 november 2017 - 6 november 2018

Erica & Ikkas world tour

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Livets resa!!!

Livets resa!!!

5 januari 2015 - 31 december 2015

Då va de dags för mig och Johanna att utforska världen:) Första anhalt: Moskva Sedan vidare till Peking med transsibiriska järnvägen! Efter 2 veckor i Kina reser vi vidare till Sydney!!!:):):) Sen får vi se vad som händer.... ;)

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

ASIEN

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Trip Of Life

Trip Of Life

13 april 2013 - 13 april 2014

Ett år i revolutionens tecken

Asien runt

Asien runt

8 april 2013 - 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

Anna Malmström
anna_malmstrom