Irkutsk, oblast

Bajkalsjön
fredag 18 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Igår hade vi en fri dag i Irkutsk och Sibirien bjöd på riktigt sommarväder. Allt i centrum är inom gångavstånd. Vi promenerade ner till en marknad och strosade runt där bland lokalfolket. De sålde allt. Färsk frukt och grönsaker, fisk, kött, mjölk, kvarg, kryddor, te, kaffe, bröd,

Irkutsk
onsdag 16 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

I morse kl 7.30 rullade tåget in på tågstationen i Irkutsk, slutstationen på den första delen av resan. Nu har vi avverkat 5185 km järnvägsräls. Vårfint, soligt väder mötte oss på perrongen samt en guide som satte oss på en buss som tig oss på en rundtur på en gång. Vi har tur med

Bajkalsjön
lördag 7 januari 2017 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej då resedagboken inte motsvara våra förväntningar och krånglar kommer vår resa endast att kunna följas på Facebook Erica and Ikkas World Tour

Tågstopp i Slyudyanka
lördag 20 juni 2015 - Sljudjanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

5311 km järnväg från Moskva har jag nu upplevt. Nu gör tåget ett stopp på stationen Slyudyanka precis vid Baykal sjön som är världens djupaste sjö. Helt otroligt vilket fint och vackert landskap. Man lyssnar på tåget som tuffar fram och kollar på detta samtidigt, en underbar

Transmongoliska järnvägen
söndag 11 januari 2015 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Efter 4 nätter och 3 dagar på tåget hoppade vi igår av i Irkutsk, eftersom vi ville se bajkalsjön, världens djupaste sjö!!!! men vi hade även en annan baktanke med stoppet oxå....DUSCHA!!!!! ???? de finns inte nån på tåget ( förutom i 1:a klass men vi åker 2:a klass ) så de va den

Alexandra Pihlqvist
Alexpilan i Livets resa!!!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
19. Irkutsk
söndag 26 oktober 2014 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi anlände till Irkutsk tidig morgon, ganska precis 26 timmar innan tåget till Ulaanbaatar skulle avgå. Snön låg lätt utanför stan men utanför station var marken brunsvart, husen och reklamskyltarna färgglada och himlen rödfalnande blå. Jag hade bokat ett familjeboende i stan och min

Transibiriska järnvägen
söndag 31 augusti 2014 - Baykal, Irkutsk, oblast, Ryssland

Nu har det gått några dagar på vår resa och senare ikväll drar vi vidare mot Mongoliet! Första dygnet spenderades i Moskva. Vi tog det mest lugnt och dag två gick vi en guidad tur med en trevlig dam vilket var bra då man fick lite mer förståesle för alla byggnader och torn. Det som var

Siri Wässing
siriwassing i ASIEN
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Dax för tåg igen
tisdag 23 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sovmorron och en stadig frukost på hotellet. Riktigt bra frukost för att vara utomlands ++ Vi gick runt lite i stan vi hade hoppats på att få komma ner en snabbis till Bajkal sjön men allt var fullbokat eller rättare sagt ingen garanti att det fanns bussar från sjön tillbaka till Irkutsk.

Dusch!!!
måndag 22 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi satt färdiga att gå av hur länge som helst och australienaren kom förbi vår cupé och sa att nästa ska vi av. Men det var många nästa. Taxi färden till hotellet gick mycket bra. Vi fick sitta och vänta på vårt rum i ca 5 minuter och efter Henriks och mammas toalett besök fick

Sibirien
lördag 20 april 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej allihopa, Efter några intensiva dagar i Moskva, var vi klara för 3 dygn på transsibiriska järnvägen till Irkutsk. Dessa 3 dygn var helt fantastiska. Vyerna av den fattiga ryska landsbygden i kombination med pulversoppa och dålig hygien låg givetvis inte till grund för detta. Snarare

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

365 dagar

365 dagar

6 november 2017 - 6 november 2018

Erica & Ikkas world tour

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Livets resa!!!

Livets resa!!!

5 januari 2015 - 31 december 2015

Då va de dags för mig och Johanna att utforska världen:) Första anhalt: Moskva Sedan vidare till Peking med transsibiriska järnvägen! Efter 2 veckor i Kina reser vi vidare till Sydney!!!:):):) Sen får vi se vad som händer.... ;)

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

ASIEN

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Trip Of Life

Trip Of Life

13 april 2013 - 13 april 2014

Ett år i revolutionens tecken

Asien runt

Asien runt

8 april 2013 - 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Anna Malmström
anna_malmstrom