Irkutsk

Bad i Bajkalsjön
söndag 14 juli 2019 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Efter 4 dygn, 5188 km och 5 tidszoner från Moskva var vi äntligen framme i Irkutsk, en ganska stor stad i Sibirien, belägen nära Bajkalsjön. Det var skönt att gå av tåget och på riktigt få sträcka på benen.Tågresan har gått förvånansvärt smidigt (SJ, släng dig i väggen). Jag och

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Efter långt om länge.. Irkutsk
måndag 10 september 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Dag 2Andra dagen i Vladivostok blev mera actionfylld. Men med facit i hand så hade jag nog faktiskt velat spendera en dag till här. Det fanns mkt att se som jag inte hann med.Jag vaknade mitt i natten och var både dum-pigg och helt slut samtidigt. Fantastisk känsla. Somnade såklart om framåt

Bajkalsjön
fredag 18 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Igår hade vi en fri dag i Irkutsk och Sibirien bjöd på riktigt sommarväder. Allt i centrum är inom gångavstånd. Vi promenerade ner till en marknad och strosade runt där bland lokalfolket. De sålde allt. Färsk frukt och grönsaker, fisk, kött, mjölk, kvarg, kryddor, te, kaffe, bröd,

Irkutsk
onsdag 16 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

I morse kl 7.30 rullade tåget in på tågstationen i Irkutsk, slutstationen på den första delen av resan. Nu har vi avverkat 5185 km järnvägsräls. Vårfint, soligt väder mötte oss på perrongen samt en guide som satte oss på en buss som tig oss på en rundtur på en gång. Vi har tur med

söndag 11 januari 2015 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Efter 4 nätter och 3 dagar på tåget hoppade vi igår av i Irkutsk, eftersom vi ville se bajkalsjön, världens djupaste sjö!!!! men vi hade även en annan baktanke med stoppet oxå....DUSCHA!!!!! ???? de finns inte nån på tåget ( förutom i 1:a klass men vi åker 2:a klass ) så de va den

Alexandra Pihlqvist
Alexpilan i Livets resa!!!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
19. Irkutsk
söndag 26 oktober 2014 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi anlände till Irkutsk tidig morgon, ganska precis 26 timmar innan tåget till Ulaanbaatar skulle avgå. Snön låg lätt utanför stan men utanför station var marken brunsvart, husen och reklamskyltarna färgglada och himlen rödfalnande blå. Jag hade bokat ett familjeboende i stan och min

Dax för tåg igen
tisdag 23 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sovmorron och en stadig frukost på hotellet. Riktigt bra frukost för att vara utomlands ++ Vi gick runt lite i stan vi hade hoppats på att få komma ner en snabbis till Bajkal sjön men allt var fullbokat eller rättare sagt ingen garanti att det fanns bussar från sjön tillbaka till Irkutsk.

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Dusch!!!
måndag 22 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi satt färdiga att gå av hur länge som helst och australienaren kom förbi vår cupé och sa att nästa ska vi av. Men det var många nästa. Taxi färden till hotellet gick mycket bra. Vi fick sitta och vänta på vårt rum i ca 5 minuter och efter Henriks och mammas toalett besök fick

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Sibirien
lördag 20 april 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej allihopa, Efter några intensiva dagar i Moskva, var vi klara för 3 dygn på transsibiriska järnvägen till Irkutsk. Dessa 3 dygn var helt fantastiska. Vyerna av den fattiga ryska landsbygden i kombination med pulversoppa och dålig hygien låg givetvis inte till grund för detta. Snarare

Dag 6 - Anton
fredag 8 juni 2012 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Klockan är 16.20 lokal tid och vi är tillbaka på tåget sedan igår natt. Vi har nästan börjat betrakta tåget som vårt hem under resans lopp med tanke på hur många timmar vi har spenderat ute på järnvägen. I skrivandes stund har vi rest ca 150 h på Transsibiriska Järnvägen vilket är

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Som vanligt börjar vi vår resa på Mikkellerbaren på Kastrup. Eftersom Martin och jag gillar att turista österut tar vi det ett steg till och tar tåget till Orienten. Ryssland, Mongoliet, Kina - here we Come.. !!

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

5 september 2018 - 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

365 dagar

365 dagar

6 november 2017 - 6 november 2018

Livets resa!!!

Livets resa!!!

5 januari 2015 - 31 december 2015

Då va de dags för mig och Johanna att utforska världen:) Första anhalt: Moskva Sedan vidare till Peking med transsibiriska järnvägen! Efter 2 veckor i Kina reser vi vidare till Sydney!!!:):):) Sen får vi se vad som händer.... ;)

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

Trip Of Life

Trip Of Life

13 april 2013 - 13 april 2014

Ett år i revolutionens tecken

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

Emil, Henry, Alex och jag åkte Transsibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet. Och utöver detta ett besök i Kina och Thailand. Egentligen fortsätter resan längre än datumen ovanför. Men då vårt sista inlägg under resan är daterad 26 juni och dessutom att jag stack redan den 23:e, valde jag därför dessa datum.

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge