Khuzhir

Exkursion och sällskap ankommer
söndag 16 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

LördagFrukosten var problemfri idag också. HurraEfter frukost ställde jag upp mig för att invänta turen. Och träffade 2 norskar som skulle på samma tur. Det var f.ö de som fotade personalen igår. Uppfattade inte då att de var norrmän.Och sen började det. Bussen kom och sen visade det

Utforskar stan vidare i min ensamhet
lördag 15 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Fredag och hurra att jag får sällskap av känt folk på söndag.Idag funkade frukosten finfint. Jag tror vi är på samma sida bron nu restaurangen och jag. Men det är inte direkt lätt att göra rätt när inte alla delar av verksamheten har samma uppfattning om hur det ska gå till. Hurra för

Social men regnig torsdag
fredag 14 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sista som hände i onsdags var att jag åt middag på bistron vid ett annat hotell. Och hör svenska. Så jag presenterade mig (lite för att det var lite skönt att prata svenska en stund och lite för att det är lite nice att veta när det är folk som kan ena egna minimala språk i rummet när

Ut och vandra. Andra dagen på ön.
torsdag 13 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Så anledningen till att jag åkte just till den här ön, bortsett ifrån att jag ville doppa handen i Baikalsjön, var ju att jag ville ut och vandra. Vilket kändes lite off med tanke på ösregnet som härjade när jag kom igår. Men idag var det jättefint väder.Jag började dagen med att

Mot Olchon
tisdag 11 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Mot OlchonFantastiskt var det att sova i en riktig säng. Och överslaf också. Lyx. Fast snubben i slafen under snarkade som ett akvarium. Hurra för öronproppar. Och jag hade iofs vant mig vid slafgrannen Alochas dundersnarkningar på tåget. Med öronproppar förstås.Efter att ha ätit en

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen