Listvyanka

Bajkalsjön
lördag 7 januari 2017 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej då resedagboken inte motsvara våra förväntningar och krånglar kommer vår resa endast att kunna följas på Facebook Erica and Ikkas World Tour

Bajkalsjön
lördag 13 april 2013 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Idag har vi haft en fantastisk dag vid Bajkalsjön. Utsikten från hotellrummet är helt enorm. En stor istäckt sjön som sträcker sig ca 6 mil bort till andra stranden där en snöbeklädd bergskedja reser sig direkt från sjön. Strålande solsken är det och vi beger oss upp på en utsikt. Vi

Bajkalsjön och Irkutsk
fredag 14 september 2012 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi klev av tåget, sa hejdå till våra nya vänner som hade bussar ordnade, vi däremot var tvungna att hitta buss från Irkutsk till Listvyanka (70km bort) vilket inte är det enklaste i en stad där ingen kan engelska. Vi frågade många men fick inga direkta svar som hjälpte oss, tills en

Transsibiriska dag 5 + Listvyanka
tisdag 24 april 2012 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Fredagen den 20 april var sista dagen pa transsibiriska taget och var langsta tagresa. Pa alla tagstationer och biljetter finns bara Moskva-tid, sa det kan vara lite klurigt att veta nar taget ska ga. Vi kom iallafall fram till Irkutsk fredag morgon vid halv tio-tiden. Det var lite trakigt att

Snipp snapp snut, så var Ryssland slut
onsdag 21 september 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Våra sista dagar i Ryssland spenderar vi i den lilla byn Listvyanka på den sydvästra sidan av Bajkalsjön. Vädret är soligt och nästan lite varmt på dagarna och svinkallt på morgnarna (och har man tur domineras då också utsikten av en storslagen dimma) och kvällarna. Eftersom vi inte

Seg dator i Listvyanka
söndag 4 september 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi lägger till fler bilder vid senare tillfälle då vår dator är seg.

Solen skiner vid Baikalsjon
söndag 4 september 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

30 augusti – Moskva och början på Transsibiriska Det blev en tidig start på dagen, Peter hade ställt mobilen på väckning redan halv sju för att vi skulle hinna med både Gorkijparken och Leninmausoleet på förmiddagen. Trots att Moskva ligger två timmar före svensk tid så kom vi upp

Listyvanka
fredag 2 september 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi anlände till Irkutsk tågstation prick kl07.30. Det var soligt väder och cirkus 15 grader i luften. Vi tog spårvagnen in mot centrum för en frukost samt för att spana efter boende. Efter tips från en swishare vi träffat på tåget vid våran restaurang tillställning samt delat frukost

Listvjanka
söndag 17 juli 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

nu har vi varit ett dygn här i listvjanka som är en liten fiskeby vid baikalsjön. . Det började lite dumt för mig då jag åkte på någon spännande magtömning sista natten på tåget. . Så jag spydde hej vilt när vi var mitt i irkutsk och i bussresan på en timme ut till listvjanka. . Jag

Im on a train...
lördag 28 maj 2011 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej alla! Hoppas ni har det bra :) Vi har det kanon. Sista dagen i Moskva agnade vi at en battur. Fick en helt annan bild av stan a gillar den annu mer nu! Vi funderade ett bra tag pa om det inte fanns nagra trafikregler i Moskva, men det visade sig vara fel. Pa bara en gata blev alla

Erica & Ikkas world tour

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Asien runt

Asien runt

8 april 2013 - 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

12 april 2012 - 30 maj 2012

Vi (Ebba och Tora) åker transmongoliska järnvägen, stannar ett tag i Peking och fortsätter sedan till Nya Zeeland.

MTV - Mot Transibirien och Vidare!

MTV - Mot Transibirien och Vidare!

31 augusti 2011 - 10 januari 2012

Transsibiriska järnvägen och lite mer

Transsibiriska järnvägen och lite mer

27 augusti 2011 - 25 november 2011

Snart ska vi, två 60-talister, iväg på vår efterlägtade resa. Vi börjar vår resa med båt från Stockholm till Helsingfors och tar sedan tåget till Moskva. Efter ett par dagar ska vi ta oss ombord på nästa tåg för att åka vidare på transsibiriska järnvägen. Fortsatta resmål är bl a Irkutsk och Bajkalsjön, Ulan Bator, camp Hutai samt Beijing. Därefter fortsätter vi resan runt i Kina, Vietnam, Kambodja och Thailand. Så ser planen ut nu men mycket kan hända under resans gång. Följ gärna vår resa och läs om våra äventyr i Asien!

En liten resa med tåg

En liten resa med tåg

16 april 2011 - 16 maj 2011

Tåg från Mosvka, via Ikutsk, Ulan Bator och Beijing, förhoppningsvis hela vägen till Lhasa.

Transmongoliska järnvägen,Kina,vietnam,Laos,Kambodja mfl

Transmongoliska järnvägen,Kina,vietnam,Laos,Kambodja mfl

26 augusti 2011 - 1 januari 2012

Början på vår långa resa blir den så kallade Transmongoliska järnvägen, som börjar i Moskva och slutar i Beijing

Åka tåg...

Åka tåg...

10 juli 2011 - 30 juli 2011

Jag, Min flickvän Josefin, Joel och Jennie beslöt oss för att vi ville göra något skoj i sommar och vi tycker tydligen det är skoj att åka tåg. För vi tar en liten trip med Transibiriska Järnvägen till Kina, med några roliga stopp längs vägen....

Transibiriska järnvägen

Transibiriska järnvägen

22 maj 2011 - 12 juni 2011

Som nyutexaminerad resekonsult beger jag mig tillsammans med Christel ut i den ryska vildmarken. Några dagar på Transsibiriska järnvägen med några väl utvalda stopp, för att sen avsluta resan i Shanghai. En kul uppdatering!! Björn har börjat jobba i Nanjing, så vi kommer möta upp honom i Shanghai =)

Expedition Öst

Expedition Öst