Irkutsk, oblast

Tågstopp i Slyudyanka
lördag 20 juni 2015 - Sljudjanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

5311 km järnväg från Moskva har jag nu upplevt. Nu gör tåget ett stopp på stationen Slyudyanka precis vid Baykal sjön som är världens djupaste sjö. Helt otroligt vilket fint och vackert landskap. Man lyssnar på tåget som tuffar fram och kollar på detta samtidigt, en underbar

Transmongoliska järnvägen
söndag 11 januari 2015 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Efter 4 nätter och 3 dagar på tåget hoppade vi igår av i Irkutsk, eftersom vi ville se bajkalsjön, världens djupaste sjö!!!! men vi hade även en annan baktanke med stoppet oxå....DUSCHA!!!!! ???? de finns inte nån på tåget ( förutom i 1:a klass men vi åker 2:a klass ) så de va den

Alexandra Pihlqvist
Alexpilan i Livets resa!!!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
19. Irkutsk
söndag 26 oktober 2014 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi anlände till Irkutsk tidig morgon, ganska precis 26 timmar innan tåget till Ulaanbaatar skulle avgå. Snön låg lätt utanför stan men utanför station var marken brunsvart, husen och reklamskyltarna färgglada och himlen rödfalnande blå. Jag hade bokat ett familjeboende i stan och min

Transibiriska järnvägen
söndag 31 augusti 2014 - Baykal, Irkutsk, oblast, Ryssland

Nu har det gått några dagar på vår resa och senare ikväll drar vi vidare mot Mongoliet! Första dygnet spenderades i Moskva. Vi tog det mest lugnt och dag två gick vi en guidad tur med en trevlig dam vilket var bra då man fick lite mer förståesle för alla byggnader och torn. Det som var

Siri Wässing
siriwassing i ASIEN
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Dax för tåg igen
tisdag 23 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sovmorron och en stadig frukost på hotellet. Riktigt bra frukost för att vara utomlands ++ Vi gick runt lite i stan vi hade hoppats på att få komma ner en snabbis till Bajkal sjön men allt var fullbokat eller rättare sagt ingen garanti att det fanns bussar från sjön tillbaka till Irkutsk.

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Dusch!!!
måndag 22 juli 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Vi satt färdiga att gå av hur länge som helst och australienaren kom förbi vår cupé och sa att nästa ska vi av. Men det var många nästa. Taxi färden till hotellet gick mycket bra. Vi fick sitta och vänta på vårt rum i ca 5 minuter och efter Henriks och mammas toalett besök fick

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Sibirien
lördag 20 april 2013 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Hej allihopa, Efter några intensiva dagar i Moskva, var vi klara för 3 dygn på transsibiriska järnvägen till Irkutsk. Dessa 3 dygn var helt fantastiska. Vyerna av den fattiga ryska landsbygden i kombination med pulversoppa och dålig hygien låg givetvis inte till grund för detta. Snarare

Bajkalsjön
lördag 13 april 2013 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Idag har vi haft en fantastisk dag vid Bajkalsjön. Utsikten från hotellrummet är helt enorm. En stor istäckt sjön som sträcker sig ca 6 mil bort till andra stranden där en snöbeklädd bergskedja reser sig direkt från sjön. Strålande solsken är det och vi beger oss upp på en utsikt. Vi

Dag 6 - Anton
fredag 8 juni 2012 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Klockan är 16.20 lokal tid och vi är tillbaka på tåget sedan igår natt. Vi har nästan börjat betrakta tåget som vårt hem under resans lopp med tanke på hur många timmar vi har spenderat ute på järnvägen. I skrivandes stund har vi rest ca 150 h på Transsibiriska Järnvägen vilket är

Dag 6 - Anton
fredag 8 juni 2012 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland